Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خوزستان یک متخصص طب اورژانس با تاکید بر حفظ خونسردی هنگام مواجهه با بیمار دچار سوختگی، برای مقابله با حوادث مراسم چهارشنبه‌سوری توصیه‌هایی ارائه کرد.

دکتر علیرضا رفعتی نوایی با اشاره به در پیش بودن چهارشنبه‌سوری اظهار کرد: بیشترین وسایلی که در حوادث چهارشنبه‌سوری مورد استفاده قرار می‌گیرند ترقه‌ها، فشفشه‌ها و مواد انفجاری و  دست‌ساز هستند که بیشترین میزان خطر را نیز دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی افزود: با توجه به اینکه نوجوانان و جوانان کمتر احتیاط می‌کنند و هیجان زیادی دارند، این گروه بیشتر به سمت استفاده از این وسایل می‌روند بنابراین به صورت معمول، نوجوانان و جوانان دچار بیشترین آسیب می‌شوند.

سرپرست بیمارستان سوانح و سوختگی آیت‌الله طالقانی اهواز با اشاره به عواقب استفاده از مواد آتش‌زا، گفت: عواقب استفاده از این مواد می‌تواند از یک سوختگی ساده تا آسیب دائمی به اندام‌ها، قطع عضو و آسیب چشمی را در بر بگیرد و در نهایت به مرگ ختم شود همان گونه که در سال‌های گذشته موارد فوت ناشی از حوادث چهارشنبه آخر سال را داشتیم.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه افراد مواد محترقه را در دست می‌گیرند، قطع عضو و  نابینایی از آسیب‌های مادام‌العمر و عواقب جبران‌ناپذیر استفاده از این وسایل هستند.

این متخصص طب اورژانس در خصوص چگونگی جلوگیری از وقوع حوادث در این شب گفت: توصیه می‌شود از مواد انفجاری و آتش‌زا استفاده نشود و مردم مراسم این شب را بدون استفاده از این مواد برگزار کنند، از حضور در محل‌های شلوغ و با احتمال وقوع آسیب دور باشند و از حمل مواد محترقه خودداری کنند.

رفعتی نوایی افزود: هنگام حضور در خودرو نیز حتما شیشه‌های اتومبیل را بالا ببرند زیرا ممکن است برخی افراد مواد منفجره را داخل خودرو پرتاب کنند و سرنشینان دچار آسیب شوند.

وی با اشاره به اقدامات لازم برای بیمار پس از سوختگی بیان کرد: در این شرایط علاوه بر حفظ خون سردی، لباس فردی که دچار سوختگی شده باید از بدن خارج شود؛ ممکن است بخشی از لباس‌ها به محل سوختگی چسبیده باشند که نباید این لباس‌ها را با زور از محل جدا کرد و باید با قیچی کردن آن بخش،بقیه لباس را خارج کرد.

سرپرست بیمارستان سوانح و سوختگی آیت‌الله طالقانی اهواز با بیان اینکه استفاده از یخ در محل سوختگی وسعت سوختگی را بیشتر می‌کند، افزود: بهتر است محل سوختگی به مدت  ۱۰ دقیقه با آب تمیز شستشو شود. از قرار دادن مواد غیر بهداشتی مانند روغن، سیب زمینی، خمیر دندان و چیزهایی مانند یخ که موجب افزایش آسیب می‌شوند نیز خودداری شود.

وی بیان کرد: پس از این کارها به سرعت با فوریت‌های پزشکی تماس گرفته شود تا بیمار به مراکز درمانی انتقال داده شود. با توجه به اینکه محل‌های سوختگی دچار تورم می‌شوند، وسایل تنگ‌کننده مانند النگو و انگشتر خارج شود تا موجب اختلال در گردش خون نشوند.

رفعتی نوایی افزود: بیمارستان سوانح و سوختگی آیت‎‌الله طالقانی اهواز به عنوان بیمارستان قطب سوختگی در جنوب کشور در حال ارائه خدمت به مردم است و آمادگی لازم برای ارائه خدمت به مصدومان احتمالی ناشی از حوادث چهارشنبه‌سوری را دارد.  

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اخبار اجتماعی خوزستان سوانح سوختگي چهارشنبه سوري اورژانس چهارشنبه سوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۴۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ تازه‌ترین خبرها از مناطقی که شب گذشته دچار سیلاب شدند

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور درمورد مناطقی که شب گذشته دچار سیلاب شدند گفت: بیشترین بارش‌ها در شمال استان خوزستان بوده است.

دریافت 6 MB

دیگر خبرها

  • رشت میزبان دوازدهمین کنگره ملی سوختگی ایران شد
  • رشت میزبان دوازدهمین کنگره ملی سوختگی ایران است
  • برگزاری دوازدهمین کنگره کشوری سوختگی
  • انفجار مهیب در بابل؛ ماجرا چه بود؟
  • انفجار مهیب در بابل؛ ماجرا چیست؟
  • فیلم/ تازه‌ترین خبرها از مناطقی که شب گذشته دچار سیلاب شدند
  • ترمیم سریع سوختگی با بانداژ ساخته‌شده از سیب، ذرت و سویا!
  • آخرین وضعیت مناطقی که شب‌گذشته دچار سیلاب شدند
  • حمله راکتی به پایگاه نظامیان آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • نجات ۲۹ دریانورد هرمزگان از شرایط اضطرار