Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-30@01:10:12 GMT

2 سیگنال سیاسی به بورس

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۸۴۶۴۷

2 سیگنال سیاسی به بورس

ایران اکونومیست- معاملات بازار سهام در روز دوشنبه از رویدادهای سیاسی اثر می‌پذیرد و از این لحاظ، شرایط بازار ناپایدار ارزیابی می شود.

بازار سهام در روز دوشنبه متاثر از شاخص های عملکردی بازار سهام می تواند در شرایط ناپایداری دنبال شود. به نظر می رسد ناپایداری و نااطمینانی بازار سهام با توجه به موقعیت های نسبتا برابر خریداران و فروشندگان احتمالا دوباره تحقق یابد و شاخص ها دوباره تغییر جهت دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شرایط ناپایدار در معاملات بورس و فرابورس

با توجه به حمله موشکی سپاه پاسداران به مواضع رژیم صهیونیستی در اقلیم کردستان عراق همسو با وقفه در مذاکرات برجامی وین احتمالا دوباره حقیقی ها با تردید بیشتری بازار را از سر بگیرند. بورس بازان در دو روز گذشته هفته متاثر از رویدادهای سیاسی با تلاطم روبه رو شده است.

به نظر می رسد در هفته پایانی سال بازار سهام با تحولات جدید ناخواسته پیش بینی نشده ای روبه رو شده که همین مسئله ها می تواند جریان و روند معاملات حقیقی ها را تغییر دهد. از این حیث پیش بینی می شود بازار سهام در سهام های بزرگ با تغییر روند معاملات روبه رو شده اما سهم های کوچک همچنان در روندهای قبلی دنبال می شود.

حقیقی ها در شرایطی خروجی پول را در روز یکشنبه از سرگرفتند که معاملات در این روز اندکی متعادل شد. این در حالی بود که حقیقی ها در روز یکشنبه بیشتر در مقام فروشنده ظاهر شدند.


نظرسنجی : تغییر جهت شاخص ها بعید نیست

تازه ترین نظرسنجی اقتصادنیوز نشان می دهد، خریداران احتمالا در روز دوشنبه یک گام به عقب می نشینند و این بیشتر به دلیل سیگنال پذیری از رویدادهای سیاسی درچند روز گذشته بوده است؛ پس از وقفه در مذاکرات وین، حالا حمله موشکی سپاه پاسداران به مواضع رژیم صهیونیستی در اقلیم کردستان عراق هم سیگنالی بوده که خریداران آن را در تردید بیشتر آن ها سهیم می دانند.

شاخص های عملکردی بازار سهام همچنین نشان می دهد که خریداران و فروشندگان در مواضع برابری قرار دارند و به همین دلیل تغییر جهت دوباره شاخص ها در روز دوشنبه بعید نیست.

 

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: روز دوشنبه بازار سهام حقیقی ها شاخص ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۴۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص بورس امروز ۹ اردیبهشت/افت ۲۰۱۴۵ واحدی

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با افت ۲۰۱۴۵ واحدی به ۲,۲۸۴,۸۳۳ واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ با افت ۲۰۱۴۵ واحدی به ۲,۲۸۴,۸۳۳ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به افت ۷۵۳۴.۹۲ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات امروز ۶.۸۰۰ میلیارد سهم بود که طی ۳۲۴,۴۵۹ معامله دادوستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۴۲,۰۱۰.۶۷۹ میلیارد ریال رسید.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۸,۹۳۹,۰۳۳.۹۸۵ میلیارد ریال شد.

نمادهای «فملی»، «فولاد» و «شپنا» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل گذاشتند.

کد خبر 748296

دیگر خبرها

  • شاخص بورس امروز ۹ اردیبهشت/افت ۲۰۱۴۵ واحدی
  • بورس امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • بورس در سکوت
  • گزارش روزانه بورس ۸ اردیبهشت/ بورس در سکوت
  • شاخص بورس امروز ۸ اردیبهشت/رشد ۶۵۲ واحدی
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید
  • سیگنال رایگان ارز دیجیتال فیوچرز یا سیگنال فارکس؟
  • رشد بیش‌از ۸ هزار واحدی صبح گاهی بورس
  • بورس امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار