Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید کسائیان از فعالیت مراکز واکسیناسیون در ایام نوروز خبر داد و گفت: تمامی مراکز تجمیعی و پایگاههای واکسیناسیون در تمام ایام تعطیلات نوروز باز و آماده ارائه خدمت به مردم هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سعید کسائیان معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت استان سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت با اشاره به آمار تزریق واکسیناسیون در سطح استان، گفت: در اسفند ماه سال گذشته فقط ۸۱۴ نفر نوبت اول واکسن و تعداد ۷۲ نفر نیز نوبت دوم واکسن خود را دریافت کرده بودند؛ این در حالیست که در اسفند ماه سال جاری ۹ هزار ۳۷۱ نفر نوبت اول و ۴ هزار و ۴۸۵ نفر نوبت دوم و همچنین ۲۰ هزار و ۴۵۹ نفر نوبت سوم واکسن را دریافت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: گروه‌ سنی ۵ تا ۱۲ سال در نوبت اول ۱۵هزار و ۸۴۰ نفر و در نوبت دوم ۳ هزار و ۶۰ نفر واکسینه شده‌اند.

کسائیان با اشاره به اینکه شکل‌گیری موج جدید بیماری قابل پیش‌بینی نیست، اظهار کرد: بهترین روش پیشگیری، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط مردم و تزریق نوبت سوم واکسن کرونا است.

معاون بهداشتی علوم پزشکی استان تصریح کرد: واکسیناسیون دانش‌آموزان و کودکان و نیز افرادی که تاکنون واکسن کرونا را دریافت نکرده‌اند یک راه مؤثر در پیشگیری هرچه بهتر از شیوع کرونا و شکل‌گیری موج جدید است.

کسائیان با بیان اینکه در هفته گذشته تست ۲۲۸ نفر از مراجعین، مثبت بوده است، گفت: از بیماران بستری در بیمارستان ۹۲ نفر ترخیص شده و متأسفانه ۱۲ نفر از هم استانی‌هایمان را در هفته گذشته از دست داده ایم.

وی افزود: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۱۰ هزار ۴۵۶ نفر از بیمارستان ترخیص شده و یکهزار و ۱۷۹ نفر در اثر کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت استان سمنان عنوان کرد: به منظور تشویق هرچه بیشتر مردم استان سمنان، علوم پزشکی استان اقدام به استفاده از بنر و تابلوهای تبلیغاتی برای اطلاع‌رسانی به انجام واکسیناسیون، حضور کارشناسان در برنامه تلویزیونی، چاپ مقاله در مورد واکسیناسیون در روزنامه های محلی و ایجاد پایگاه‌ های سیار در مناطق شهری و روستایی به منظور دسترسی بیشتر مردم به واکسن کرده است.

وی با اشاره به وضعیت رنگ بندی کرونایی استان سمنان خاطرنشان کرد: در هفته گذشته رنگ بندی شهرستان‌های سمنان، دامغان، آرادان، سرخه، مهدیشهر و گرمسار نارنجی و میامی زرد بوده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: استان سمنان نفر نوبت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۴۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا عرب علیدوستی، صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش موارد ابتلاء به سرخک در این شهرستان گفت: با توجه به نزدیکی استان کرمان به استان سیستان و بلوچستان و مرزهای جنوبی و شرقی، واکسن سرخک ۶ ماهگی به واکسیناسیون روتین کودکان اضافه شده است.

وی افزود: خانواده‌هایی که فرزند زیر پنج سال دارند و به هر دلیل واکسن سرخک را دریافت نکرده‌اند، تزریق آن را به تعویق انداخته‌اند یا حتی از دریافت آن مطمئن نیستند، باید به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی درمانی مراجعه و از واکسیناسیون فرزندشان اطمینان حاصل کنند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان رفسنجان با بیان اینکه بیماری سرخک سرایت‌پذیری بالایی دارد و واکسینه نکردن به‌موقع فرزندان، سلامت آنان را به خطر جدی می‌اندازد از شهروندان تقاضا کرده اهمیت واکسیناسیون فرزندان خود را جدی بگیرند و آن را به تعویق نیاندازند.

وی افزود: خانواده‌های رفسنجانی واکسیناسیون فرزندان خود علیه این بیماری را در ۱۲ و ۱۸ ماهگی با واکسن MMR انجام داده و در صورت مواجهه فرد بیمار و مشکوک به سرخک، جهت انجام نمونه‌گیری فوراً به مرکز خدمات جامع سلامت امام علی (ع) مراجعه کنند.

.

کد خبر 6094301

دیگر خبرها

  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • هشدار افزایش ابتلا به سرخک در رفسنجان
  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • خروج ناوهای اروپایی از دریای سرخ؛ نوبت به هلند رسید
  • خروج ناو‌های اروپایی از دریای سرخ؛ نوبت به هلند رسید
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود