Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ مدیرکل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان گفت: بیش از ۶۰ اقامتگاه بوم‌گردی سیستان و بلوچستان آماده پذیرش مسافران نوروزی است. - اخبار استانها -

علیرضا جلال‌زایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: استان سیستان و بلوچستان پس از دو سال وقفه در پی شیوع ویروس کرونا، برای پذیرش مسافران نوروزی آماده شده در در حال حاضر بیش از 60 اقامتگاه بوم‌گردی استاندارد استان آماده پذیرش مسافران هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سیستان و بلوچستان افزود: بیشترین تعداد این بوم‌گردی‌ها در شهرستان‌های زابل و زهک در منطقه سیستان واقع در شمال استان و شهرستان‌های چابهار و کنارک در منطقه بلوچستان واقع در جنوب استان فعال هستند.

جایگزین گردشگری در آشوراده چیست؟نماینده مردم قزوین در مجلس: کم‌کاری در حوزه میراث فرهنگی قزوین مشهود است/ گردشگری صنعتی جدی گرفته شودآسیب کرونا به صنعت گردشگری لرستان؛ نیروهای اماکن اقامتی تعدیل شدند

وی خاطرنشان کرد: مراجعه مردم به بوم‌گردی‌ها علاوه بر اینکه آنها را با فرهنگ، آداب و رسوم، بوم منطقه و آیین‌های مردم آشنا می‌کند، رونق کسب و کار را به ویژه در مناطق محروم و روستایی به دنبال دارد و به حفظ محیط زیست، معماری سنتی و فرهنگ حاکم در مناطق مختلف کمک می‌کند.

جلال‌زایی با تاکید بر اینکه توسعه بوم‌گردی‌ها عامل تقویت شناخت مردم نسبت به آداب و رسوب کهن ایران زمین است، گفت:  گردشگری و بوم‌گردی می‌تواند مهاجرت معکوس از شهر به روستا را تحقق ببخشد، بنابراین از اولویت‌های وزارت میراث فرهنگی است.

انتهای پیام/392/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان پذیرش مسافران میراث فرهنگی بوم گردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۵۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تایید بیمه تأمین اجتماعی ۲۲۴ نفر از شاغلان صنایع‌دستی استان گلستان

به‌گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان با اعلام این خبر گفت: از سال گذشته بحث بیمه هنرمندان با پیگیری‌های وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و با دستور اکید رئیس‌جمهوری در دستور کار قرار گرفت.   محمدجواد ساوری خاطرنشان کرد: نظر به ابلاغ دستورالعمل وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در خصوص بیمه کردن افراد جدید از شاغلان صنایع‌دستی شناسه‌دار و در اجرای قانون حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع‌دستی مصوب ۹۶/۱۱/۱۸، تعداد ۲۲۴ نفر متقاضی در استان گلستان مورد تأیید وزارتخانه و سازمان تأمین اجتماعی قرار گرفتند.   او یادآور شد: از سنوات گذشته تعداد ۴۲۷ نفر از صنعتگران استان در لیست انتظار بیمه بوده‌اند که از این تعداد ۲۲۴ نفر از سوی وزارتخانه تائید و به استان ابلاغ شدند.   ساوری با اشاره به این‌که فعالان حوزه صنایع‌دستی و رشته‌های فعال در استان گلستان بسیار گسترده هستند و تعدادی از این هنرمندان از گذشته نیز دارای خدمات بیمه تأمین اجتماعی بودند، اظهار امیدواری کرد با شروع روند جدید بتوانیم در ادامه، زمینه بهره‌مندی سایر هنرمندان را نیز برای استفاده از این خدمات فراهم کنیم.   مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان در ادامه تأکید کرد: افراد برای بیمه شدن علاوه بر مجوز میراث‌فرهنگی باید کارت فنی حرفه‌ای نیز داشته باشند ازاین‌رو به همه صنعتگران صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی شناسه دار استان تأکید می‌شود در اسرع وقت با مراجعه به اداره فنی و حرفه‌ای نسبت به اخذ کارت مهارت اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • ۳۵۰ هنرمند یزدی بیمه می‌شوند
  • ظرفیت هتل‌ها و مراکز اقامتی استان فارس تکمیل شد
  • آغاز هفتمین دوره آموزشی توانمندسازی فعالان صنعت گردشگری
  • تایید بیمه تأمین اجتماعی ۲۲۴ نفر از شاغلان صنایع‌دستی استان گلستان
  • سمنان میزبان جشنواره «تاسکا» شد
  • افزایش ۱۲ درصدی جابجایی مسافر در جنوب سیستان و بلوچستان
  • تعلیق و لغو مجوز فعالیت ۲ دفتر خدمات مسافرتی در گیلان
  • کشف اثر تاریخی، پیاده راه سازی در بافت مرکزی همدان را متوقف کرد
  • «فهرج»، کاندیدای بهترین روستاهای جهانی گردشگری
  • دیدار و گفتگوی صمیمانه مدیرکل آموزش و پرورش استان با خانواده های معزز شهدای فرهنگی