Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-27@13:48:21 GMT

اصفهان پایلوت کشوری طرح تحول حمل‌ونقل می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۸۵۱۷۵

اصفهان پایلوت کشوری طرح تحول حمل‌ونقل می‌شود

شهردار اصفهان گفت: با امضای تفاهم‌نامه مشارکت فناورانه، اصفهان پایلوت کشوری طرح تحول حمل‌ونقل می‌شود.

علی قاسم‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: تفاهم‌نامه مشارکت فناورانه در طرح تحول "حمل‌ونقل انسان محور" بین مابین وزارت کشور، معاونت علمی ریاست جمهوری و شهرداری اصفهان با هدف ایجاد بستری به منظور تقویت همکاری‌های سه‌جانبه و ایجاد تحول در حمل‌ونقل شهری منعقد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این راستا قرار است کلانشهر اصفهان به عنوان پایلوت کشور، نمونه واقعی رویکرد "انسان محوری" باشد و اصلاحاتی نیز در ساختار حمل‌ونقلی به وجود آید که در صورت تحقق آن از نقش غالب خودروها در شهر کاسته شود.

شهردار اصفهان با تاکید بر ضرورت ایجاد نگاه تحول‌آفرین در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک، تصریح کرد: محورهای این همکاری در پنج مورد خلاصه می‌شود که یکی از مهمترین آنها، برنامه اصلاح، افزایش بهره وری و جذابیت حمل‌ونقل همگانی در شهر اصفهان بر مبنای روش‌های خلاقانه و نوآورانه علمی است.

وی اضافه کرد: برنامه جامع ارتقای مطلوبیت حمل‌ونقل پاک شامل پیاده، دوچرخه، سه‌چرخه با استفاده از تکنیک‌های هوشمندسازی و مهندسی اجتماعی، داده محوری، گسترش فناوری‌های نوین وسایل نقلیه برقی و وسایل با انرژی‌های غیرفسیلی در سطح شهر اصفهان از دیگر محورهای مورد تفاهم در طرح تحول حمل‌ونقل انسان محور است.

قاسم‌زاده خاطرنشان کرد: در طرح تحول "حمل‌ونقل انسان محور" از یک سو برنامه‌ریزی یکپارچه کاربری زمین و حمل‌ونقل و بهبود عبور و مرور در سطح محلات بر مبنای روش‌های نوین علمی با مشارکت شهروندان اصفهان و استفاده از قابلیت فناوری‌های نوین و از سوی دیگر برنامه روان‌سازی، رفع گلوگاه‌های ترافیکی، مدیریت هوشمند ترافیک بر مبنای روش‌های نوین علمی و توسعه نرم‌افزارهای بومی تخصیص و شبیه‌سازی ترافیک در شهر اصفهان مورد توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در تفاهم‌نامه مشارکت فناورانه در طرح تحول "حمل‌ونقل انسان محور"، وزارت کشور در خصوص تأمین منابع مالی از جمله خرید و نوسازی ناوگان اتوبوس، مینی‌بوس، تاکسی، ون و همچنین تسهیل همکاری‌های مابین پلیس راهور و شهرداری ایفای نقش خواهد کرد و ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز در خصوص به‌کارگیری ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و مراکز دانشگاهی معتبر در زمینه محورهای همکاری، شناسایی کسب و کارهای توانمند در حوزه نیازمندی‌های حمل‌ونقلی شهر اصفهان و در نهایت حمایت مالی و کمک‌های بلاعوض و اعطای تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان زیرمجموعه معاونت و مراکز دانشگاهی معتبر همکاری خواهد کرد.

شهردار اصفهان اظهار کرد: مسئولیت برنامه‌ریزی برای اجرای بندهای مرتبط با محورهای همکاری و نظارت تفاهم‌نامه مشارکت فناورانه بر عهده شهرداری اصفهان است.

وی با بیان اینکه مدت زمان اجرای تفاهم‌نامه مشارکت فناورانه از زمان امضا به مدت چهار سال است، افزود: امیدواریم در این مدت بتوان به نحو شایسته‌ای به سوی حمل‌ونقل انسان محور گام برداشت.

کد خبر 561641

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کلانشهر شهر علی قاسم زاده شهردار اصفهان حمل و نقل حمل و نقل شهري تفاهم نامه همکاری امضاي تفاهمنامه مشارکت فناورانه طرح تحول حمل ونقل علی قاسم زاده شهرداری اصفهان شهردار اصفهان وزارت کشور برنامه ریزی شهری شهرداری مدیریت شهری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق حمل ونقل انسان محور طرح تحول شهر اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۵۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت چغندرعلوفه‌ای در ۱۰۰ هکتار از مزارع استان قزوین بصورت پایلوت 

علی راه انجام معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در نشست همایش آموزشی چغندر علوفه‌ای گفت: در سال جدید به منظور تشویق و ترغیب کشاورزان، برنامه ریزی لازم برای در اختیار قرار دادن بذر و نهاده‌های رایگان به کشاورزانی که تمایل به کشت چغندرعلوفه‌ای دارند توزیع خواهد شد.

وی افزود: قزوین پتانسیل مستعدی در کشاورزی دارد و می‌تواند در کشت چغندر علوفه‌ای نیز بعنوان پیشرو و پایلوت باشد.

راه انجام اضافه کرد: کشت چغندرقند علوفه‌ای در مزارع با توجه به نامگذاری شعار سال بایستی با مشارکت مردم در استان برنامه ریزی و در دستور کار قرار گیرد.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: این استان پراکنش دامداری‌های زیادی دارد بنابراین تامین علوفه مورد نیاز با یونجه و ذرت علوفه‌ای مقدور نیست و بایستی کشت چغندر علوفه‌ای در مزارع استان ترویج شود.

وی گفت: با توجه به اینکه چند سالی است استان قزوین با بحران کم آبی، کاهش بارندگی و خشکسالی و عدم پراکنش مناسب بارش‌ها روبرو است بنابراین اجرای پیاده سازی الگوی کشت و کشت محصولات گیاهان علوفه‌ای کم آب بر ضرورت دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • تزریق ۲,۹۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای حمل‌ونقل اصفهان
  • آغاز همکاری‌ های حمل‌ ونقل بین‌ المللی و ترانزیتی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار
  • سند تحول آموزش و پرورش به طور کامل اجرا شود
  • امضا دو تفاهم نامه علمی در همایش ملی تحول دیجیتال
  • مشارکت ۲۵۶ نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر
  • حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند
  • خراسان رضوی می‌تواند پایلوت تولید نان کامل شود
  • استقبال از «مدل مشارکت» در حوزه حمل‌ونقل/ هفته آینده ۲ قرارداد همکاری مشارکت امضا می‌شود
  • کشت چغندرعلوفه‌ای در ۱۰۰ هکتار از مزارع استان قزوین بصورت پایلوت 
  • تفاهم‌نامه جاده‌ای و تقویت مناسبات حمل‌ونقلی با تاجیکستان منعقد شد