Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، دکتر محمد حیدری، از والدین خواست، که حتما مراقبت‌های لازم را درباره این مسئله داشته باشند.

وی، مهم‌ترین رکن این مسئله را آگاهی رسانی به نوجوانان که ببینند اقدامات نابه جای آنها چه مخاطرات و عواقبی را در پیش دارند دانست و افزود: بسیاری از افراد آگاهی ندارند که اقدامات و هیجاناتشان چه عواقبی را برای خودشان و سایر افراد در پی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر حیدری گفت: از آن جایی که این حوادث قابلیت پیشگیری دارد همه باید کمک کنیم تا حوادث چهارشنبه آخر سال کاهش پیدا کند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی ۱۱۵ چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: مرکز اورژانس استان با آماده سازی محتوای آموزشی، نصب بنر در سطح شهر با همکاری شهرداری و راه اندازی پویش "نه به چهارشنبه سوزی" در صدد می باشد که اطلاع رسانی گسترده‌ای را جهت پیشگیری از حوادث چهارشنبه سوری برای مردم داشته باشد

وی خاطر نشان کرد: سال گذشته در استان ما شاهد مصدومیت ۸ نفر از شهرستان های شهرکرد، بروجن و لردگان بودیم.
دکتر حیدری در ادامه به بیماران قلبی، سالمندان و زنان باردار توصیه کرد: سه شنبه شب از تردد در خیابان ها و معابر پرهیز کنند.

وی متذکر شد، آسیب‌های شنوایی ناشی از انفجار برگشت ناپذیر است.

مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد همچنین توصیه کرد: در صورتی که فردی مصدوم شد تا زمان رسیدن اورژانس به بالین بیمار تنها عضو آسیب دیده را ۱۰ تا ۲۰ دقیقه با آب با فشار کم شست و شو دهند و هرگز به زخم فرد آسیب دیده آرد و یا خمیر دندان نمالند. پرهیز از پاره کردن تاول های ایجاد شده از دیگر توصیه های دکتر حیدری به مصدومان حوادث چهارشنبه سوری است.

وی همچنین یادآور شد، در صورت آتش گرفتن لباس از دویدن خودداری شود و با غلت خوردن روی زمین یا با پتو آتش را خاموش کنید.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی ۱۱۵ چهارمحال و بختیاری گفت: در صورت بروز هر گونه حریق یا حادثه، ضمن حفظ خونسردی در اسرع وقت با شماره تلفن ۱۲۵ و در صورت اطمینان از وجود مصدوم با شماره ۱۱۵ اورژانس تماس گرفته شود.

46

کد خبر 1612391

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان چهارمحال و بختیاری چهارشنبه سوری اورژانس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۵۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویکرد نوین ثبت احوال برای ارائه خدمات به والدین با سامانه تعاملی نام

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: سامانه تعاملی نام، رویکرد نوین ثبت احوال برای ارائه خدمات به والدین برای انتخاب نام نوزادان است.

علی رحمتی در گفت وگو با ایسنا، افزود: نام ها واژه هایی هستند که برای شناسایی، تشخیص و تمییز دادن افراد از یکدیگر به کار می روند و انتخاب نام یکی از دغدغه ها اصلی والدین است که همواره قبل یا بعد از تولد طفل مورد توجه آنان قرار می گیرد ، در واقع نام و نام گزینی پدیده ای فرهنگی است به عبارت دیگر، علاوه بر رویه‌های اداری تابع اقتضائات عموماً پیچیده‌ی فرهنگی می باشد تا جایی‌که در دهه اخیر با پدیده‌ی افزایش فراوانی نام های نوپدید مواجه بوده‌ایم.

وی گفت: به استناد ماده 20 قانون ثبت احوال، انتخاب نام با اعلام کننده است، برای نام گذاری یک نام ساده یا مرکب که عرفاً یک نام محسوب می شود انتخاب خواهد شد ، با توجه به اینکه ارائه خدمات در سازمان ثبت احوال به سمت ارائه خدمات تمام الکترونیک پیش می رود ، مشاوره تخصصی نام نیز در قالب سامانه جامع هوشمند با عنوان "سامانه تعاملی نام" به صورت ویژه در سامانه متمرکز ارائه خدمات ثبت احوال( سهیم) ارائه می‌شود.

مدیرکل ثبت احوال استان سیستان و بلوچستان افزود: این سامانه مرجع خدمات مشاوره برای نام گذاری کودکان در زمینه های مختلف و همچنین ارائه خدمات ویژه برای انتخاب نام های اصیل، زیبا با توجه به اقتضائات ملی، قومی و محلی است و باعث می‌شود ترویج نام های جدید جذاب، زیبا و نوآورانه متناسب با فرهنگ اسلامی-ایرانی صورت گیرد .

رحمتی گفت: والدین می توانند در بستر اینترنت و با گوشی تلفن همراه با مراجعه به نشانی sahim.sabteahval.ir و بخش سامانه تعاملی نام از خدمات آن بهره مند شوند .

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تشدید فعالیت سامانه بارشی در البرز در روزهای پایانی هفته
  • سامانه بارشی تا اوایل هفته آینده در خراسان رضوی فعال خواهد بود
  • حادثه در ایستگاه راه‌آهن اهواز | ۴ نفر مصدوم شدند
  • باران در راه خراسان رضوی
  • رویکرد نوین ثبت احوال برای ارائه خدمات به والدین با سامانه تعاملی نام
  • تصادف کامیون و تیبا در محور گرمسار به سرخه ۶ مصدوم داشت
  • مصدوم شدن مرد ۶۰ ساله براثر حمله خرس در دزفول
  • تقویت بارش‌ها در چهارمحال‌ و بختیاری
  • آمادگی مشترک پلیس راه، هلال احمر، اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و اورژانس شهرستان تکاب برای مقابله با حوادث غیر مترقبه
  • آغاز دوره مربیگری فوتسال سطح یک آسیا در شهرکرد