Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-27@20:25:38 GMT

در سراشیبی پیک ششم هستیم/مهم ترین چالش اومیکرون

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۸۵۳۰۶

در سراشیبی پیک ششم هستیم/مهم ترین چالش اومیکرون

رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، گفت: نسبت بیماران بستری به کل مراجعین اومیکرون در پیک ششم کمتر از ۱۰ درصد بود.

به گزارش قدس آنلاین، سیدعلی دهقان منشادی، با اشاره به آمار مراجعین مجتمع بیمارستانی امام خمینی در پیک اومیکرون، افزود: نسبت بیماران بستری به کل مراجعین اومیکرون مجتمع در پیک ششم کمتر از ۱۰ درصد بود، در حالی‌که این نسبت در پیک دلتا به ۳۵ درصد هم رسیده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در عین‌حال گفت: با توجه به قدرت سرایت بیشتر سویه اومیکرون در مقایسه با سویه‌های قبلی کرونا، شاهد درگیری بیماران بستری غیر کرونایی مجتمع به ویروس اومیکرون بودیم و مهم‌ترین چالش درمان این بیماران، بیماری‌های زمینه‌ای آنان بود.

دهقان ادامه داد: در همان ابتدای موج ششم با تشکیل کارگروه کووید و همفکری اساتید و رؤسای بخش‌ها با اجرای راهکارهای عملیاتی نظیر فعال کردن این کمیته و ایزولاسیون مناسب بیماران، همراه با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و تسریع واکسیناسیون در نهایت توانستیم این پیک را هم با موفقیت پشت سر بگذاریم.

وی در ادامه افزود: در پیک اومیکرون حداکثر اشغال تخت بستری کووید در بدترین حالت به ۱۹۹ تخت رسید ولی در پیک دلتا این عدد به بالای ۵۰۰ تخت رسیده بود.

دهقان گفت: در این پیک بیشتر از دو الی سه هفته در قله قرار نداشتیم و می‌توان گفت در سراشیبی پیک ششم هستیم و با توجه به مرجعیت علمی مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در حوزه درمان و آموزش پزشکی و الگوپذیری سایر مراکز درمانی از دستاوردهای آموزشی، پژوهشی و درمانی این مرکز باید تجربیات اندوخته بخش‌های مختلف مجتمع از ابتدای پاندمی تاکنون در حوزه‌های مختلف به دقت مستند و برای استفاده آیندگان حفاظت شود.

رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، به بخشنامه‌های بالادستی در پیک‌های قبلی اشاره کرد و افزود: تشکیل و فعال کردن کمیته ترخیص در این پیک با توجه به شرایط یاد شده، کمک قابل‌توجهی به تسریع گردش تخت‌های بیمارستان و پیشگیری از کاهش روند ارائه خدمات درمانی به بیماران کرد.

منبع: مهر

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: پیک ششم اومیکرون مجتمع بیمارستانی امام خمینی پیک ششم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۵۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازیگر کلیدی سریال نون خ از کوه افتاد و در بیمارستان بستری شد  + عکس

به گزارش همشهری آنلاین ،قرار نبود از کوه بیفته و جا بمونه… تو مسیرِ کوه افتاد و مهره‌هایِ کمرِش آسیب جدی دید.

چند روزی تو بیمارستان بستری بود، گفتند باید استراحت مطلق داشته باشه، قبول نکرد…

قصه عوض شد تا نورالدین از ارتفاع بیفته و جا بمونه از گروه که کار عقب نیفته، امیرِ وفایی مسیرِ نورالدین رو از گروه جدا نوشت…

یه مدت تو یه ماشین کَمپِر درازکِش مونیتور رو می‌دید و پیغام‌هاش رو با صدای دردآلود به گروه می‌رسوند، باز راضی نشد با کمربندِ طبی و عصا تاتی تاتی می‌اومد سر صحنه و لوکیشن و کارش را می‌کرد.

کد خبر 847238 منبع: خبرآنلاین برچسب‌ها خبر مهم فیلم و سریال ایرانی

دیگر خبرها

  • لیورپول در سراشیبی نتیجه نگرفتن!
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌ های سمی؛ ۱۴ نفر بستری شدند
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌های سمی؛ ۱۴نفر بستری شدند
  • قیمت سکه در سراشیبی سقوط
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • بازیگر کلیدی سریال نون خ از کوه افتاد و در بیمارستان بستری شد
  • دلار در سراشیبی | نزول دلار تا کجا ادامه دارد؟
  • بازیگر کلیدی سریال نون خ از کوه افتاد و در بیمارستان بستری شد  + عکس
  • نارضایتی از بیمارستان کودکان در قم
  • آیت‌الله شیرازی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد