Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر سابق فدراسیون تنیس با اشاره به برکناری‌اش می‌گوید که مشکلی با رییس فدراسیون و روند فعالیت‌های جاری فدراسیون نداشته است و اینکه به یک‌باره این تغییرات ایجاد شده، جای تامل دارد.

به گزارش ایسنا، داود عزیزی، رئیس فدراسیون تنیس مهرافزا منوچهری، نایب رئیس فدراسیون و فرزین ضیاآذری، دبیر فدراسیون را برکنار و اشرف گنجوی را جایگزین منوچهری و شاهرخ کشاورز را به عنوان دبیر منصوب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واکنش به این انتصابات تعدادی از مسئولان فدراسیون تنیس استعفای خود را اعلام کردند.

امیرهمایون صدری، رئیس کمیته بین‌الملل، اکبر طاهری، سرمربی تیم ملی مردان، فرناز فصیحی، سرمربی تیم ملی زنان، سینا ابراهیمیان، رئیس کمیته مسابقات و یکی از اعضای کمیته فنی فدراسیون افرادی هستند که طی نامه‌ای از حضور در این فدراسیون استعفا کرده‌اند.

فرزین ضیاآذری دبیر سابق فدراسیون تنیس در گفت‌وگو با ایسنا به اشاره به برکناری ناگهانی‌اش بیان کرد: پیش از این دو بار به دلیل شرایط کاری و مسائل خارجی فدراسیون و مواردی که نیاز به اصلاح داشت، یعنی با تفکر و کار من جور نبود، استعفا کردم. فدراسیون شرایط مساعدی داشت اما اختلاف سلیقه‌هایی بود و دو بار استعفا دادم. بعد از اینکه با آقای عزیزی رئیس فدراسیون صحبت کردم مشکلات حل شد و مشکلی خاصی وجود نداشت. این بار استعفا ندادم و ظاهرا برکنار شده‌ام. مصاحبه آخری که با یک رسانه داشتم ظاهرا به مذاق برخی خوش نیامده و برای جابجایی فشار وارد کردند.

او افزود: فرد جدید معرفی شده در دو سال اخیر منتقد فدراسیون بود و تمام اعمال فدراسیون را غلط می‌دانست اما اکنون پست گرفته است. کسی که مخالف بوده و به فدراسیون بی‌احترامی کرده و کارها را زیر سوال برده، چگونه به فدراسیون می‌آید.

ضیاآذری با بیان اینکه سیستم تنیس در دو سال اخیر کاملا موفق بوده، خاطر نشان کرد: دیویس کاپ از گروه چهار به سه صعود کرد، میانگین سنی تغییر کرد، نسل بازیکنان عوض شد و بازیکنان جدید بازی کردند، تیم‌های ۱۲، ۱۴ و ۱۶ سال نتیجه گرفتند و لیگ برگزار شد. بنابراین به صرف انتقاد یک نفر که غیر فنی بود، نباید این تغییر انجام می‌شد. اگر حضورش تحمیل شده است که باید فاتحه ورزش را خواند.

او با اشاره به موضوعی که در مصاحبه خود از آن انتقاد کرده بود، بیان کرد: در جلسه‌ای اولی که برای اعزام تیم ورزشکاران به بازی‌های آسیایی داشتیم، صحبت از اعزام تیم پسران بود اما در جلسات بعدی با توجه به موفقیت‌های کسب شده از سوی مشکات‌الزهرا صفی، به یک مرتبه نظرات عوض شد و تیم زنان در لیست اعزام قرار گرفت. اعلام شد تیم مردان نیاز به بررسی‌های بیشتر دارند و استدلال مدیران وزارت ورزش هم این بود که چون در دوره گذشته نتیجه کسب نکرده، اعزام نمی‌شود. این بحث را مطرح کردم که تیم ما بعد از حدود ۴۰ سال با تلاش آقای شایسته و حمایت کمیته ملی المپیک و آقای صالحی‌امیری به بازی‌های آسیایی جاکارتا اعزام شد. مسابقات تیم ملی پیش از این در حد دیویس کاپ بود و اولین حضور در بازی‌های آسیا به نوعی کسب تجربه و دست و پنجه نرم کردن با رقباست، از نظر ورزشی معقول نیست که بگوییم دور قبل نتیجه نگرفته است. باید ببینیم شما چه کرده‌اید و کشورهای دیگر چه کرده‌اند و چه نتیجه‌ای می‌گیرند. وقتی چنین انتظاری دارید که تیم بعد از ۴۰ سال دوری در بازی‌های آسیایی نتیجه بگیرد باید فاتحه ورزش را خواند.  

دبیر سابق فدراسیون تنیس ادامه داد: اگر برکناری من تصمیم رئیس فدراسیون بوده که تصمیم مدیریتی است و باید به آن احترام بگذاریم اما اگر خارج از فدراسیون این تصمیم را گرفته‌اند، باید پرسید چگونه این تصمیم در مورد فدراسیونی اعمال می‌شود که در دو سال گذشته مثبت عمل کرده و نتیجه گرفته است. امیدوارم این تصمیم اعمال فشار نبوده باشد.

ضیاآذری در پاسخ به این سوال که فکر می‌کنید به قول و قرارهایی که با آقای عزیزی داشتید، پایبند بوده‌اید، گفت: اختلاف سلیقه همیشه وجود دارد اما سعی کرده‌ام تابع سیستم باشم. از نظر خودم کاری به ناحق نکردم. مهمترین مساله این است که امروز آرامش روحی و روانی دارم چون هیچ مورد و جایی کم کاری نکردم و تا روزی که سر کار بودم تمام تلاشم را کردم که تنیس نتیجه بگیرد و موفق باشد اما مواردی وجود دارد که نیازمند اصلاح است. شاید اگر به خود اهالی تنیس بسپرند، بهتر تصمیم بگیرد.

او افزود: من که حذف شده هستم و شاید انتقادات تند بوده که گوش شنوایی برایش وجود ندارد اما فرد جدید خودش را منتسب به وزیر می‌داند و هر چند شاید وزیر او را حمایت نکرده باشد اما این تغییر در سیستمی که نتیجه گرفته، نشانه‌هایی دارد که حاکی از این است که نتیجه مهم نیست و فرد اهمیت دارد.

ضیاآذری در پایان گفت: در دو سال گذشته تمام تلاشم را کرده‌ام و با اینکه شغلم چیز دیگری است اما از ۱۰ صبح تا ۴ و ۵ بعد از ظهر در فدراسیون بودم. علاقه‌ای هم به مجامع، جاهای نمایشی و عکس نداشتم و کارم را می‌کردم. امیدوارم جامعه تنیس من را حلال کنند. قضاوت را به خانواده تنیس می‌سپاریم و امیدوارم که حق کسی را ضایع نکرده باشیم.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تنيس فدراسيون تنيس وزارت ورزش و جوانان دبیر سابق فدراسیون تنیس رئیس فدراسیون دو سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۵۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مارینوس و گل‌گهر بردن را فراموش کردند!

به گزارش ورزش سه، تساوی گل‌گهر و شمس آذر در تک مسابقه ای که از هفته بیست و ششم برگزار شد، ششمین مسابقه ای بود که گل‌گهر نتوانست پیروز از میدان خارج شود و آنها در سال 1403 هنوز پیروزی در لیگ برتر به دست نیاوردند!

گل‌گهر در شش هفته اخیر لیگ برتر سه شکست متوالی و پس از آن سه تساوی متوالی به دست آوردند و این اتفاق برای اولین بار در طول فصل رقم می‌خورد و طولانی‌ترین زمانی است که آنها نتوانستند 3 امتیاز را کسب کنند.

گل‌گهر در سال 1403 تنها در دیدار جام‌حذفی مقابل فجرسپاسی شیراز توانستند سه بر صفر پیروز شوند و از شش دیدار اخیر خود در لیگ برتر تنها سه امتیاز به دست آوردند، اگر عملکرد خوب آنها در نیم فصل نخست نبود شرایط عجیبی در جدول مسابقات پیدا می‌کردند اما همچنان در رتبه ششم باقی ماندند.

آخرین پیروزی گل‌گهر در بازی خانگی آنها در هفته بیستم لیگ برتر مقابل صنعت نفت رقم خورد و پس از آن در دیدار مقابل سپاهان، پرسپولیس و هوادار شکست خوردند، پس از آن مقابل استقلال خوزستان، مس رفسنجان و شمس‌آذر قزوین سه تساوی متوالی به دست آوردند.

این مسابقه دوازدهمین تساوی گل‌گهر در فصل جاری لیگ برتر بود و آنها پس از پیکان بیشترین تساوی را در طول لیگ کسب کرده اند.

دیگر خبرها

  • مارینوس و گل‌گهر بردن را فراموش کردند!
  • برکناری رییس هیات ژیمناستیک اصفهان در آستانه انتخابات/ نکویی: وزارت ورزش شفاف‌سازی کند
  • حنیفی و یزدانی فاتح هفته دوم تور جهانی تنیس ساری
  • صمد مرفاوی: به یک دلیل از جواد نکونام خیلی خوشم آمد / برکناری علی خطیر را به فال نیک می‌گیرم
  • ناصر میرواحدی در آلمان بستری شد
  • صعود نوشاد عالمیان به جدول اصلی مسابقات عربستان
  • ناصر میرواحدی رئیس سابق فدراسیون کشتی در آلمان بستری شد
  • عکس‌| رئیس سابق فدراسیون کشتی در آلمان بستری شد
  • رئیس سابق فدراسیون کشتی در آلمان بستری شد
  • واکنش مدیرعامل سابق استقلال به برکناری+ متن نامه علی خطیر