Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، در دومین روز از گشت ویژه بازار شب عید ۱۴۰۱، احمد اصانلو معاون وزیر دادگستری و رئیس سازمان تعزیرات حکومتی به همراه مسعود امرالهی سرپرست دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی به‌ صورت سرزده از شرکت مارگارین تولید کننده انواع روغن خوراکی بازدید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمد اصانلو رئیس سازمان تعزیرات حکومتی در این بازدید سرزده که به‌ منظور امتناع از عرضه محصول توسط این شرکت در بازار انجام شد در جمع خبرنگاران، گفت: امروز گشت مشترک برای سرکشی از مراکز تولید و کارخانه‌های روغن در حال انجام است.

وی ادامه داد: براساس گزارش‌های رسیده از این کارخانه، حاکی از آن است که این شرکت بالغ بر ۷۰ هزار تن عرضه خارج از شبکه به همراه امتناع از عرضه داشته و همچنین اقدام به فروش دو نرخی کالا کرده است.

اصانلو با بیان اینکه بررسی‌های لازم در خصوص این موضوع در حال انجام است، یادآور شد: این موضوعات مستلزم بررسی اسناد است که در این خصوص ۳ دستور ویژه برای آن صادر شد و یک تیم متشکل از قضات، روسای شعب تعزیرات و بازرسان وزارت جهاد کشاورزی تا عصر امروز در این مکان مستقر شده و اسناد را بررسی می‌کنند.

به گفته‌ وی، امتناع از عرضه بالغ‌ بر ۷۰ هزار تن روغن خوراکی خارج از شبکه، بررسی ادله‌ شرکت مبنی بر عدم عرضه به دلیل مسائل مربوط به پخش و همچنین فروش دو نرخی، ۳ دستور ویژه برای بررسی در این کارخانه است.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی با بیان اینکه ۳۰۰ تن روغن کنجد تاریخ‌ مصرف گذشته نیز در بازدیدها مشاهده شد، گفت: مدیر شرکت اعلام داشته که این کالا از سال گذشته انبار شده و مربوط به مدیریت قبل است؛ در حال حاضر دستور پلمپ انبار صادر شده است.

وی افزود: مقرر شده است تا نماینده بهداشت برای بررسی این مسئله حاضر شوند و درصورتی‌ که قابلیت استفاده انسانی و یا حیوانی از آن وجود نداشته باشد این کالاها امحاء شود.

*کمبودی در بازار روغن برای شب عید وجود ندارد

سرپرست دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی نیز در این بازدید سرزده با تأکید بر اینکه ۱۰۰ درصد روغن‌های وارداتی با ارز ۴۲۰۰ تومانی انجام می‌شود و باید به قیمت مصوب به فروش برسد، گفت: روغن خوراکی به فراوانی در کشور وجود دارد و کارخانه‌ها باید عرضه این محصول را سرعت دهند.

به گفته‌ مسعود امرالهی، اگر کارخانه‌ای بیش از یک ماه عرضه را نگه دارد و برنامه‌ریزی کند تا پس از حذف ارز ترجیحی آن را توزیع کند، احتکار کرده است.

وی با بیان اینکه در این کارخانه روغن‌های تولیدی از ۲ آذر ماه موجود بوده و توزیع نشده است، تصریح کرد: نباید پس از تولید، این محصول بیش از یک هفته در انبارها ذخیره شود؛ ما کمبودی در بازار نداریم؛ البته هفته پایانی سال تقاضا برای این محصول زیاد است که باید عرضه انجام شود.

امرالهی با اشاره به دستور معاون اول رئیس‌جمهور در ستاد تنظیم بازار، گفت: از روز پنج‌شنبه با جلسه مشترک با سازمان تعزیرات حکومتی برنامه‌ریزی برای نظارت بر توزیع و فروش کالاهای اساسی قند، شکر، برنج و روغن و سایر کالاهای انجام شده است.

وی ادامه داد: روز گذشته فروشگاه‌های زنجیره‌ای و هم‌اکنون کارخانه‌های روغن مورد نظارت قرار گرفته است و در سراسر کشور نیز گشت‌های تعزیرات به همراه بازرسان وزارت جهاد کشاورزی؛ بازرسی‌های لازم در این خصوص را انجام می‌دهند.

سرپرست دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به این که حدود ۳ ماه است که بر اساس قانون انتزاع، نظارت بر کالاهای اساسی بر عهده وزارت جهاد کشاورزی محول شده است، تصریح کرد: ما در این ایام بیش از ۳۵۰ هزار مورد بازرسی انجام داده‌ایم و حدود ۳۰ هزار پرونده نیز به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال ‌شده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: گرانی روغن بازار کمبود عرضه نظارت بر کالاهای اساسی سازمان تعزیرات حکومتی وزارت جهاد کشاورزی امتناع از عرضه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۵۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزنامه‌ای آلمانی دلیل امتناع اوکراین از صلح با روسیه را فاش کرد

روزنامه آلمانی دی ولت با استناد به پیش نویس توافقنامه گزارش داد که اوکراین مذاکرات صلح با روسیه را به دلیل لزوم تبدیل زبان روسی به عنوان زبان دوم این کشور، کنار گذاشته است.

 بر اساس گزارش اسپوتنیک، مسکو و کی‌یف طی مذاکرات سال ۲۰۲۲ در استانبول در آستانه دستیابی به توافق صلح بودند، در حالی که ظاهرا اوکراین با تبدیل روسی به زبان دوم دولتی، لغو تحریم‌های متقابل، کنار گذاشتن دعاوی در دادگاه‌های بین‌المللی و ممنوعیت قانونی نازیسم موافقت نکرد.

دی ولت افزود که در مقابل، کی‌یف متعهد شد که بی طرفی دائمی خود را حفظ کند، که به معنای کنار گذاشتن جاه طلبی‌های خود برای پیوستن به ناتو، عدم تولید یا در اختیار داشتن تسلیحات هسته ای و اجازه ندادن نیرو‌های خارجی به استفاده از زیرساخت‌های نظامی آن یا انجام آموزش‌های بین المللی است.

در همین راستا این روزنامه آلمانی ادامه داد، مسکو موافقت کرد که «ضمانت‌های امنیتی جامع» را از پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل شامل انگلیس، چین، آمریکا، فرانسه و روسیه به اوکراین ارائه کند. با این حال نتیجه‌ای حاصل نشد.

این درحالی است که برخلاف ادعای روزنامه آلمانی نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت روسیه چندی پیش‌گفت که ریاست اوکراین آماده حل و فصل مناقشه با روسیه بود، اما تحت فشار آمریکا تسلیم شد و این کار را نکرد.

او اعلام کرد اگر فشار آمریکا بر کسانی که در راس اوکراین قرار دارند، نبود این وضعیت پیش نمی‌آمد. حتی خود سران اوکراین نیز آماده امضای پیمان صلح بودند و به روسیه پیشنهاد‌های کتبی دادند. 

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • بستنی‌هایی که از بازار می‌خرید، چگونه در کارخانه تولید می‌شوند؟ (فیلم)
  • قیمت روغن خوراکی در بازار امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت کارخانه‌ای خودرو ۸۰ درصد زیر نرخ بازار است
  • روزنامه‌ای آلمانی دلیل امتناع اوکراین از صلح با روسیه را فاش کرد
  • ربات انسان نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
  • ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
  • کمبود آمبولانس در خرمشهر بیداد می‌کند
  • ۲۵۴۳ مورد بازرسی از واحدهای صنفی محلات انجام شد
  • صدور رای برای بیش از ۹۵ درصد از پرونده‌های تخلف طرح شده در تعزیرات گلستان
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا