Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-30@08:27:24 GMT

هرمزگان/ ساحل جزیره قشم به طور کامل آزاد شد

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۸۵۸۰۲

رییس کل دادگستری هرمزگان گفت: با رفع تصرف حدود ۴۶ کیلومتر معادل ۱۷۶ هکتار از حریم ۶۰ متری دریا در جزیره قشم در ۱۲ مرحله، سواحل این جزیره به طور کامل آزادسازی شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از دادگستری هرمزگان مجتبی قهرمانی افزود: طول اراضی ساحلی آزادسازی شده در قشم مساحتی افزون بر یک میلیون و ۷۶۱ هزار و ۲۰۰ متر مربع می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در آخرین مرحله از اجرای دستور ریاست محترم قوه قضاییه، ۶۹ هزار متر دیگر از نوار ساحلی جزیره قشم رفع تصرف شد.

رییس کل دادگستری هرمزگان تصریح کرد: طی این مرحله نقاط ساحلی در روستاهای باسعیدو و سرریگ و شهر سوزا و یکی از مناطق شهر قشم، عملیات آزادسازی حریم و بستر دریا آزادسازی شد.

وی افزود: به دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قشم تمامی مستحدثات غیرمجاز واقع شده در این اراضی نیز توسط یگان حفاظت منابع طبیعی و مامورین دریابانی و نیروی انتظامی تخریب شده است.

قهرمانی ادامه داد: حدود ۵۳ کیلومتر معادل ۳۵۰ هکتار از اراضی حریم ۶۰ متری دریا در مناطق مختلف استان هرمزگان نیز تاکنون رفع تصرف و آزادسازی شده که این سواحل برای استفاده در دسترس عموم مردم قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: هماهنگی و همکاری دستگاه‌های دولتی و نهادهای مختلف با دستگاه قضایی در راستای آزادسازی حریم دریا نشان داد که عزمی ملی برای تعیین تکلیف سواحل کشور وجود دارد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: آزادسازی شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۵۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازتخصیص آب غیرمتعارف به ۳۱ صنعت استان یزد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای یزد، جواد محجوبی در نشست با صنایع مشمول، با بیان اینکه ۳۱ واحد صنعتی و معدنی دارای ۳۱ منبع آبی در استان شامل اجرای بند ع تبصره ۸ قانون بودجه ۱۴۰۲ می شوند، گفت: صنایعی که مصرف آب آنها از منابع آبی سطحی یا زیرزمینی بالای ۱۰ لیتر بر ثانیه، معادل ۳۰۰ هزار متر مکعب در سال است، باید از منابع آبی جایگزین استفاده کنند.

وی افزود: حجم آب آزاد شده این صنایع معادل یک سوم حجم آب مصرفی کل صنایع استان است و با توجه به اعلام وزارت نیرو، بسیاری از این صنایع مشمول باید تا پایان شهریورماه ۱۴۰۴ از آب غیر متعارف استفاده کنند.

این مسئول اضافه کرد: آب غیرمتعارف شامل پساب و آب دریا است و تعداد اندکی از صنایع که امکان بهره مندی از خط اول انتقال آب خلیج فارس در کمترین زمان ممکن را داشتند، در پایان اسفندماه سال گذشته، آب متعارف آنها از مدار مصرف خارج و از آب دریا بهره مند شدند.

محجوبی تصریح کرد: حجم آب آزاد شده به سایر واحد های صنعتی اختصاص نمی یابد، آزادسازی آب حاصل از بازتخصیص تنها با هدف مصرف در بخش شرب و بهداشت و کمک به تعادل بخشی سفره های آب زیرزمینی صورت می گیرد.

کد خبر 6092266

دیگر خبرها

  • صدور هشدار سطح نارنجی و زرد هواشناسی در هرمزگان
  • ۲ هشدار هواشناسی در هرمزگان صادر شد
  • اراضی محوطه ربع رشیدی بسیار مهم و حساس از نظر باستان شناسی است
  • ۲ هشدار سطح نارنجی و زرد هواشناسی در هرمزگان صادر شد
  • صدور ۲ هشدار سطح نارنجی و زرد هواشناسی در هرمزگان
  • بازتخصیص آب غیرمتعارف به ۳۱ صنعت استان یزد
  • هشدار دانشمندان در مورد «سندرم غرق شدگی» شهر‌های ساحلی جهان 
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۳۰۰ هکتار در چهارباغ
  • عملیات دیسپاچینگ جزیره قشم را حذف کنید
  • ضرر ۴۰ میلیاردی صنایع قشم به دلیل قطعی برق