Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه ترکیه گفت: حصول توافق کامل در مذاکرات هسته‌ای ایران به نفع تمامی طرف‌ها خواهد بود.

به گزارش قدس آنلاین، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در نشست خبری پایانی مجمع دیپلماسی آنتالیا در پاسخ به سئوالات خبرنگاران در رابطه با وضعیت اخیر مذاکرات هسته‌ای ایران با ۱+۴ در وین، اظهار کرد: ماه گذشته احتمال توافق در مذاکرات هسته‌ای ایران و کشورهای ۱+۴ حدود ۹۵ درصد بود که تا هفته پیش از مجمع دیپلماسی آنتالیا به ۹۹ درصد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما گفته می‌شود روسیه رویکرد منفی در پیش‌ گرفته است.

وی تاکید کرد: امیدواریم که این رویکرد ادامه نیابد در صورت حصول توافق، این موضوع به نفع تمامی طرف‌ها از جمله روسیه خواهد بود. امیدواریم توافق به‌طور کامل حاصل شود.

اوغلو در ارتباط با دعوت از امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه دولت موقت طالبان در افغانستان برای شرکت در این مجمع، گفت: افغانستان نیاز دارد، مسائل خود را به جهانیان اعلام کند. ما به همین منظور از آن‌ها برای حضور در این مجمع دعوت کردیم.

وزیر امور خارجه ترکیه در خصوص تلاش‌های حکومت افغانستان برای به رسمیت شناخته شدن از سوی جامعه جهانی، اظهار کرد: یک بخش نیازهای افغانستان مربوط به کمک‌های بشری است؛ اما بخش دیگر آن به مسائل دیگر ارتباط دارد. حکومت افغانستان باید در زمینه درخواست‌ به رسمیت شناخته شدن از سوی جامعه‌ جهانی گام‌های لازم را بردارد. برخی وعده‌ها داده شده که هنوز عملی نشده‌اند.

چاووش‌اوغلو در ارتباط با رویکرد آنکارا برای به رسمیت شناختن حکومت جدید افغانستان، خاطرنشان کرد: ما برای به رسمیت شناختن دولت طالبان عجله‌ای نداریم، چراکه مانند همه دنیا می‌خواهیم اقدامات آنان را زیر نظر داشته باشیم.

وزیر امور خارجه ترکیه در خصوص عادی‌سازی روابط با ارمنستان، گفت: ما در حال حاضر در برخی از سازوکارهای سه و چهارجانبه در خصوص منطقه قفقاز جنوبی حضور داریم، تمایل داریم که ارمنستان نیز در صورت درخواست وارد این مکانیزم‌ها شود.

وی با اشاره به دیدار اخیر خود با آرارات میرزویان، وزیر امور خارجه ارمنستان در حاشیه مجمع دیپلماسی آنتالیا، گفت: در این دیدار در مورد درخواست دو طرف برای عادی‌سازی و گسترش روابط صحبت کردیم.

چاووش‌اوغلو در خصوص آغاز مذاکرات صلح بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان، ابراز کرد: در نشست با وزیر امور خارجه ارمنستان بر لزوم پذیرش طرح پیشنهادی آذربایجان برای صلح توسط ایروان تاکید کردیم. وزیر امور خارجه ارمنستان هم اعلام کرد که خواستار آغاز مذاکرات صلح با آذربایجان هستند.

وی با بیان این که نیازی به حضور طرف ثالث برای آغاز مذاکرات دو کشور وجود ندارد، گفت: مذاکرات صلح بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان باید صرفا با حضور نمایندگان دو کشور انجام بگیرد. ما هم در صورت نیاز مشارکت لازم را انجام می‌دهیم.

چاووش‌اوغلو همچنین در ادامه با اشاره به تمایل برخی از کشورهای غربی در خصوص تحریم روسیه توسط ترکیه، تصریح کرد: رویکرد ترکیه نسبت به تحریم‌ها علیه روسیه تغییر نکرده است.

وزیر امور خارجه ترکیه با اشاره به این که از دوازه فوریه پیش از آغاز حملات روسیه به اوکراین و جنگ بین دو کشور روند تخلیه شهروندان ترکیه از اوکراین آغاز شده است، گفت: تاکنون حدود ۱۵ هزار شهروند ترکیه از این کشور تخلیه شدند.

منبع: ایرنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه وزیر امور خارجه ترکیه مذاکرات هسته ای چاووش اوغلو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۶۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در خصوص تعلیق در حمله زمینی به رفح

اسرائیل کاتز، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی می‌گوید که در صورت حصول توافق برای آزادی اسرای صهیونیست، حمله زمینی برنامه‌ریزی شده به شهر رفح در جنوب غزه ممکن است به حالت تعلیق درآید. 

به گزارش رویترز، وی مدعی شد: «آزادی اسرا برای ما اولویت اصلی است»؛ و بعد در پاسخ به این سوال که آیا این شامل به تعویق انداختن عملیات برنامه‌ریزی شده برای حمله به رفح می‌شود یا خیر، پاسخ داد: «بله. در صورت توافق، عملیات را متوقف می‌کنیم». 

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی تحت فشار زیادی برای آزادی اسرا قرار دارد. منابع رسانه‌ای می‌گویند هزاران صهیونیست امشب نیز در تداوم اعتراضات هفته‌ای خود در مرکز تل‌آویو تجمع کرده و خواستار برکناری وی شده‌اند. 

گفته شده روز گذشته یک هیئت مصری برای گفت‌وگو با سران صهیونیست در خصوص توافق آتش‌بس و آزادی اسرا، راهی سرزمین‌های اشغالی شده است. منابع عبری این گفت‌وگوها را مفید ارزیابی کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه رژیم صهیونیستی: اگر به توافق برسیم، عملیات در رفح تعلیق می‌شود
  • ادعای وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در خصوص تعلیق در حمله زمینی به رفح
  • تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض
  • اسرای اسرائیلی خطاب به نتانیاهو: هر چه زودتر برای آزادی ما توافق کن!
  • دیدار وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان در قزاقستان
  • «دودا» هیچ اختیاری درباره استقرار تسلیحات اتمی آمریکا ندارد
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد
  • ترکیه به تلاش برای توقف جنگ وحشیانه علیه غزه ادامه می دهد
  • زاخارووا: بازدارندگی هسته‌ای روسیه جای تردید ندارد