Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید محمدرضا میرتاج الدینی در گفت وگو با الف درباره برگزاری سلسله جلسات طرح بانکداری اسلامی، گفت: فرآیند قانون گذاری در مجلس فرآیندی پیچیده و طولانی است. جلسه اول و دوم برگزار شده است و جلسه سوم در ماه های فروردین و اردیبهشت سال آینده در قم برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: دکتر پرویزیان و نیز برخی از اساتید قم در این جلسات حضور خواهند یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه  با تاکید بر اینکه برای به نتیجه رسیدن این سلسله جلسات، بحث های تئوریک و نظری باید مطرح شود ، گفت: در جلسه اول  دکتر پرویزیان و نیز اعضای مجمع تشخیص مصلحت، اعضای محترم مجلس خبرگان رهبری، اعضای مرکز اقتصاد و دارایی و مرکز تحقیقات علوم انسانی در قم حضور داشتند . هدف ازبرگزاری این جلسه رسیدن به نتایج ملموس و محسوس در رابطه با این طرح بوده است. 

میرتاج الدینی با اشاره به اقدامات مجلس در رابطه با طرح بانک داری اسلامی،  ادامه داد: مجلس دهم اقداماتی را در اینباره انجام داده بود که جهت تکمیل آن مجلس یازدهم ورود کرده است.

وی عنوان کرد: حجم کارهای مجلس بسیار زیاد است و اگر هدفگذاری لازم انجام نشود کارهای زیادی روی زمین می ماند . به عنوان مثال در حال حاضر دو ماه است که شبانه روز مشغول مساله بودجه هستیم و به این دلیل طرح دیگری نمی تواند در مجلس راه پیدا کند. 

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه  خاطر نشان کرد: بنا بر تفاهم،  طرحی آماده شده بود و علی رغم پیگیری بنده این طرح در مجلس دهم نتیجه نداد و این کار را در مجلس یازدهم ادامه دادیم. 

وی ادامه داد: ما نیز این طرح را پیگیری نکردیم زیرا این طرح مربوط به کمیسیون اقتصادی است و ما کمیسیون برنامه و بودجه هستیم. 

میرتاج الدینی افزود: اگر حوزه علمیه طی 40 سال گذشته طرح بانکداری اسلامی را با مبانی فقه اسلامی مطرح می کرد، اکنون می توانست الگوی کاملی برای کشور باشد.

وی با طرح این سوال که آیا اگر کسی وام بگیرد و بنا بر اوضاع نامناسب اقتصادی شکست  بخورد، آیا بانک در زیان وام هم شریک وام گیرنده می شود،  گفت: این مسائل را می توان مورد بررسی قرار داد. 

میرتاج الدینی با اشاره به طرح 10 ماده ای در این زمینه افزود:  طرحی که دوستان و محققان تا امروز آماده کرده اند مدل جدید نمونه بانکداری اسلامی است . انشالله با کمک مجلس و محققان این طرح به جامعیت و شفافیت خواهد رسید.

منبع: الف

کلیدواژه: بانکداری اسلامی میرتاج الدینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۶۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس یازدهم با افزایش نمایندگان به ۳۳۰ نفر مخالفت کرد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با طرح افزایش تعداد نمایندگان مخالفت کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در نشست علنی امروز _یکشنبه ۹ اردیبهشت_ مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها به مجلس شورای اسلامی طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و تعداد نمایندگان آنها در دستور کار صحن علنی قرار گرفت و نتوانست رای لازم را کسب کند.

کد خبر 748696

دیگر خبرها

  • فرزین برای ارائه گزارش عملکرد منابع و مصارف نظام بانکی در سال ۱۴۰۲ به کمیسیون اقتصادی می رود
  • مجلس یازدهم با افزایش نمایندگان به ۳۳۰ نفر مخالفت کرد
  • قالیباف: جداول بودجه برای نخستین بار به رای گذاشته می‌شود
  • قالیباف: نباید به مجلس ظلم شود، نخستین بار است که مجلس یازدهم جداول را به رأی نمایندگان می گذارد
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات می‌شود؟
  • این حساب‌های بانکی مشمول مالیات می‌شوند/ اعلام جزییات دریافت مالیات از تراکنش‌های بانکی
  • قیمت دو برابری کالا‌های اساسی با جود تخصیص ارز ترجیحی
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟ | نحوه شناسایی حساب های غیر تجاری
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟