Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست-رئیس بیمارستان فوق تخصصی چشم پزشکی فارابی، گفت: تنها اورژانس فعال چشم پزشکی در تعطیلات نوروزی را داریم.

 مهدی خداپرست، در نشست معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران با مدیران بیمارستان فارابی، گفت: اگر نگاهی به خدمات ارائه شده درمانگاه‌های بیمارستان فارابی بیندازید می‌بینید که عملکرد این درمانگاه‌ها با توجه به اینکه فارابی قطب علمی چشم پزشکی کشور است، قابل توجه بوده و برخی از این خدمات فقط در این درمانگاه‌ها ارائه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاید بیمارستانی را پیدا نکنید که این تعداد از مراجعه بیمار و خدمات رسانی به بیماران را داشته باشد. قاطعانه می گویم اگر زیرساخت‌های بیشتری فراهم شود، بیمارستان فارابی این ظرفیت را دارد که کیفیت خدمات خود را بیش از پیش افزایش دهد.

وی با اشاره به برنامه‌های این بیمارستان برای توسعه گردشگری سلامت، افزود: از سال‌ها قبل به دنبال جذب بیماران خارجی بودیم اما با چالش‌هایی مواجه شدیم. خوشبختانه به همت بزرگانی که پیش از بنده مسئولیت ریاست بیمارستان را بر عهده داشتند، در حال حاضر ۱۴ تخت VIP داریم که باعث می‌شود شتاب ما نیز در زمینه توسعه گردشگری سلامت افزایش یابد. همچنین طبق آمار در سال ۱۳۹۹ با توجه به شیوع کرونا و محدودیت‌هایی که به همراه داشت، بخش IPD بیمارستان عملکرد خوبی داشت.

خداپرست در ادامه گزارشی از تعداد مراجعه کنندگان به درمانگاه‌ها و اورژانس بیمارستان فارابی تا پایان بهمن ۱۴۰۰ ارائه کرد و اظهار داشت: شرایط اورژانس فارابی به گونه‌ای است که به عنوان مثال اگر بیماری ساعت ۳ یا ۴ صبح به همکاران ما در درمانگاه اورژانس مراجعه کرده و نیازمند جراحی باشد، به سرعت به اتاق عمل منتقل خواهد شد. همچنین آمار پذیرش بیماران در این درمانگاه به ویژه در روزهای تعطیل سال نو افزایش می باید. زیرا تنها اورژانس فعال چشم پزشکی در تعطیلات نوروز هستیم.

وی به نحوه خدمات رسانی به بیماران در زمان همه گیری کرونا اشاره کرد و افزود: با اینکه بیمارستان فارابی مرکز پذیرش بیماران مبتلا به کرونا نیست اما مراجعه به درمانگاه‌ها و اتاق‌های عمل ما در این بیمارستان به صورت روزانه بسیار بالا است و همین موضوع امکان مواجهه با ویروس کرونا را برای کادر درمان افزایش می‌دهد.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: بیمارستان فارابی درمانگاه ها چشم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۶۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای عملیات حاج عمران در شهرستان دلفان

ایسنا/لرستان بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای عملیات حاج عمران در شهرستان دلفان استان لرستان برپا شد.

بهرام دلفان رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در این رابطه گفت: به مناسبت هفته سلامت، بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای عملیات حاج عمران با حضور پزشکان متخصص در رشته‌های قلب، چشم پزشکی، داخلی، اطفال، اورولوژی، پوست، مغز و اعصاب، روانپزشکی، زنان و زایمان، متخصص تغذیه، جراح عمومی، دندانپزشک و پزشک عمومی، با همکاری سپاه حضرت ابوالفضل(ع)، سپاه ناحیه مقاومت بسیج شهرستان دلفان، دانشگاه علوم پزشکی لرستان، بسیج جامعه پزشکی استان، شبکه بهداشت و درمان، هلال احمر و بخشداری میربگ، روز جمعه هفتم اردیبهشت ماه به منظور ارائه‌ی خدمات تخصصی به مردم این منطقه برپا شد.

وی افزود: در این اقدام جهادی علاوه بر ارائه‌ی خدمات تخصصی و ویزیت رایگان، خدمات رادیولوژی، بینایی سنجی، تغذیه، روانشناسی، تزریقات، آزمایشگاه، مشاوره خانواده، مشاوره تخصصی جوانی جمعیت و خدمات داروخانه‌ای ارائه می‌شود.

دلفان با بیان اینکه ارائه‌ی خدمات تخصصی در مناطق محروم وظیفه‌ی ماست، گفت: امروز شاهد افتتاح بیمارستان تخصصی صحرایی با حضور کلیه رشته‌های تخصصی با همکاری سپاه ناحیه استان، بسیج جامعه پزشکی، برخی دستگاه‌های اجرایی و همکاری خوب آنان با دانشگاه علوم پزشکی هستیم تا خدماتی در شان و منزلت مردم منطقه به آنان ارائه شود.

وی افزود: این اقدام جهادی در راستای انتقال خدمات تخصصی از سطح شهرها و مراکز بیمارستانی استان به مناطق کم برخوردار روستایی و به منظور گرامیداشت هفته سلامت صورت گرفت و ارائه‌ی اینگونه خدمات، نیز تداوم دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پایگاه اورژانس ۱۱۵ بانوان در کردستان
  • اورژانس بانوان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی در شهرستان دلفان
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای عملیات حاج عمران در شهرستان دلفان
  • ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس/ پیگیری قضایی در حال انجام است
  • اعزام هوایی نوزاد دلیجانی
  • انجام جراحی لوزه با تعرفه دولتی در بیمارستان کامکار عرب نیای قم
  • خطر مسمومیت با قارچ‌های طبیعی
  • حضور بیش از ۶۰ پزشک در بیمارستان صحرایی شهرستان دلفان
  • افتتاح نخستین پایگاه اورژانس بانوان در سیستان و بلوچستان