Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@00:37:31 GMT

برگزیدگان جشنواره ملی داستان کودک و نوجوان معرفی شدند

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۸۶۶۵۴

برگزیدگان جشنواره ملی داستان کودک و نوجوان معرفی شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم اختتامیه دومین جشنواره ملی داستان کودک و نوجوان با حضور داوران و برگزیدگان این جشنواره روز شنبه ۲۱ اسفند در دانشگاه سوره برگزار شد و رضا زنگی آبادی با رمان شوالیه‌های کوچک شهر جایزه ۴۰ میلیونی این جشنواره را از آن خود کرد.

در شروع مراسم محمدعلی ایران‌نژاد، مدیرعامل مؤسسه فرهنگی معراج اندیشه گل گهر سیرجان از ضرورت توجه به حوزه ادبیات کودک و نوجوان گفت و از تمامی ناشران و نویسندگانی که آثارشان را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کردند تقدیر و تشکر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایران نژاد گفت: در کشور جشنواره‌های فرهنگی مختلفی برگزار می‌شود اما ادبیات کودک و نوجوان معمولاً جایی در این میان ندارند و نیاز است در این حوزه همت مضاعفی به کار گرفته شود.

این جشنواره تبدیل به جایزه بزرگ کتاب کودک می‌شود

مدیر مؤسسه فرهنگی معراج اندیشه گل گهر سیرجان برگزاری این جشنواره را در مسیر جریان سازی در حوزه کتاب کودک دانست و گفت: ما فاصله زیادی تا شرایط ایده آل در حوزه ادبیات کودک و نوجوان داریم و اگرچه تلاش‌های خوبی در این زمینه در کشور صورت گرفته است اما هنوز تا رسیدن به شرایط ایده آل فاصله زیادی داریم و نیاز است تبلیغات و هزینه‌های بیشتری برای آن صورت بگیرد و تلاش ما از این جشنواره که با همکاری دانشگاه سوره برگزار گردید، ایجاد موج و جریان سازی در این زمینه است و بنا داریم در آینده نزدیک، جوایز این جشنواره تبدیل به جایزه بزرگی برای انگیزه بخشی به نویسندگان کودک و نوجوان شود.

وی در پایان؛ راه‌اندازی خانه قصه‌های شاد، خانه بازی برای کودکان، خانه مهارت نوجوان، مرکز مشاوره، انتشار مجله معراج اندیشه و مجله شهر سفید را بخشی از فعالیت فرهنگی مؤسسه فرهنگی معراج اندیشه گل گهر بیان کرد.

صدرا پاریزی، دبیر اجرایی جشنواره ملی داستان کودک و نوجوان سیرجان نیز در سخنانی از مؤسسه معراج اندیشه گل گهر به‌عنوان یکی از مهمترین نهادهای فرهنگی کشور یاد کرد که سالهاست در شهر سیرجان در حوزه فرهنگی فعال است.

وی گفت: چندین سال است که با مؤسسه معراج اندیشه بر روی «داستان خلاق کودک» همکاری می‌کنیم و باوجودی که امسال در این جشنواره ۶۰ داور کودک داشتیم اما تعدادی از این داوران، تربیت‌یافته دوره‌های داستان خلاق هستند.

صدرا پاریزی افزود: در بخش نوجوان ۳۱۶ اثر و در بخش کودک نیز ۳۱۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال‌شده است که نسبت به دوره اول رشد دو برابری داشته است.

وی در خصوص فرایند داوری گفت: آثار توسط سه گروه داوری شده‌اند؛ یک گروه داوران اولیه و سپس داوران اصلی و یک گروه هم داوران کودک و نوجوان که در این جشنواره از اثر منتخب از دیدگاه نوجوانان و کودکان نیز تقدیر شد.

در ادامه قاسم اکبری، مدیر مرکز آموزش‌های تخصصی سوره گفت: باید برای تربیت نسل آینده در خصوص اندیشه ورزی تلاش کنیم تا فردا عملکرد خوبی برای فرزندان خود در این زمینه داشته باشیم.

در پایان نیز از برگزیدگان این جشنواره که از اقصی نقاط کشور حضور داشتند با اهدای لوح و جایزه نقدی تقدیر شد.

نفر اول این جشنواره که هدیه ۴۰ میلیون تومانی و لوح تقدیر جشنواره را از آن خود کرد «رضا زنگی آبادی» با داستان «شوالیه های کوچک شهر» بود.

نفرات برگزیده بخش کتاب کودک به ترتیب عبارت بودند از:

رتبه اول بخش کودک: لیلا دارابی از تهران

رتبه دوم بخش کودک: هیوا ملکی از قروه کردستان

رتبه سوم بخش کودک: فهیمه فتوره چی از تهران

برگزیده داوران کودک: ناهید بناپور از گرگان

شایسته تقدیر: لیلا قربانی، حسین توکلی بناپور و زهرا صنوبری

نفرات برگزیده بخش کتاب نوجوان نیز به ترتیب عبارت بودند از:

رتبه اول بخش نوجوان: غزل محمدی از تهران

رتبه دوم بخش نوجوان: مهدیه جلالی از سمنان

رتبه سوم بخش نوجوان: آویسا شرفی از تهران

رتبه سوم مشترک نوجوان: محمد برزگر از تهران

برگزیده داوران نوجوان: فهیمه قاعدی از تهران

شایسته تقدیر: دریا چوبین، مهدی پورفرد، یاسمن رضائیان

این توسط دانشگاه سوره و مؤسسه فرهنگی معراج اندیشه گل گهر سیرجان برگزار شد.

کد خبر 5446636 فاطمه میرزا جعفری

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه سوره ادبیات کودک و نوجوان جایزه ادبی داستان نویسی معرفی کتاب کتاب و کتابخوانی انقلاب اسلامی ایران ترجمه تازه های نشر انتشارات سروش نظامی گنجوی ادبیات جهان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس نشر افکار شهدا ادبیات دفاع مقدس سعید تشکری مجمع نوشت افزار ایرانی اسلامی کودک و نوجوان بخش نوجوان بخش کودک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۶۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین جشنواره چند رسانه‌ای گردشگری کشور به میزبانی کرمان برگزار می‌شود

سعید شاهرخی گفت: برای برگزاری جشنواره چند رسانه‌ای گردشگری، ۲۵ شاخص مورد ارزیابی قرار گرفت و حضور پر رنگ بخش خصوصی در انتخاب کرمان بسیار موثر بود.

وی اظهار داشت: پس از استان‌های یزد و قزوین، استان کرمان میزبان سومین دوره جشنواره چند رسانه‌ای کشور به مدت سه روز می‌شود که پیشنهاد دادیم زمان برگزاری برای آبان باشد، اما زمان نهایی در روز‌های آینده مشخص خواهد شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان بیان کرد: در نظر داریم از مفاخر فرهنگی، هنری و رسانه‌ای کشور برای حضور در کرمان و در این جشنواره دعوت کنیم و برنامه‌های مختلفی برای شهرستان‌ها تدارک دیده و اجرا می‌شود.

وی تاکید کرد: اصحاب رسانه و صاحب نظران حتما با ارائه نظر و پیشنهادات برگزار کنندگان را برای معرفی هرچه بیشتر و بهتر استان کرمان یاری دهند.

شاهرخی با اشاره به برگزاری چند رویداد مهم در حوزه گردشگری در استان کرمان در سال جاری خاطر نشان کرد: جشنواره ملی راه ابریشم با همکاری پژوهشگاه میراث فرهنگی در مهرماه و در کرمان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: کنگره ملی تاریخ معماری و شهر سازی در بم و نشست سالانه باستان شناسان در جیرفت، رویداد کتیبه سرباز و میزبانی از رویداد ملی چوگان از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده امسال در این اداره کل هستند.

رسانه بهترین مسیر معرفی گردشگری کرمان

رییس اتاق بازرگانی استان کرمان نیز گفت: ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان هیچ انعکاس مطلوبی در رسانه‌های خارجی نداشته و خیلی از افراد کرمان را به درستی نمی‌شناسند.

سید مهدی طبیب زاده افزود: کسانی که کرمان را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب می‌کنند، کمتر از استان‌های دیگر است و باید حلقه‌های گردشگری در استان کرمان شکل بگیرد و بهترین مسیر برای معرفی استان رسانه‌ها هستند.

وی تصریح کرد: اتاق بازرگانی سعی کرده چهره واقعی کرمان را در حوزه‌های مختلف معرفی کند تا با تغییر نگرش در سطح ملی و بین المللی استان کرمان به عنوان مقصد گردشگری انتخاب شود.

رییس اتاق بازرگانی استان کرمان با اشاره به اینکه رونق اقتصاد گردشگری مستلزم ورود گردشگران داخلی و خارجی به استان است ادامه داد: از جشنواره چند رسانه‌ای گردشگری استقبال می‌کنیم، البته برای برگزاری این جشنواره باید همکاری و هم افزایی بین دستگاه‌ها برقرار باشد.

وی تاکید کرد: کرمان جایگاه زیادی در برنامه‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ندارد و وظیفه این وزارت معرفی کرمان است، البته باید رسانه‌ها تولید محتوا داشته باشند.

رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی استان کرمان هم در این نشست با اشاره به نقش، گردشگری در اقتصاد خرد کشور اظهار کرد: بیش از ۱۵ همت سالانه مواد معدنی توسط شرکت‌ها از استان کرمان استخراج می‌شود و اگر از ظرفیت معادن در توسعه گردشگری استفاده کنیم قطعا در آینده امید و اشتغال برای فرزندانمان ایجاد می‌شود.

رضا بهرامی افزود: رسانه‌ها همیشه مطالبه گری داشته باشند تا بتوانیم از ظرفیت بخش خصوصی و صنایع معدنی استفاده کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند/ انتقاد پیشکسوت نمایش عروسکی از وفور جیغ، دست و هورا در تلویزیون!
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند/ انتقاد پیشکسوت نمایش عروسکی از وفور جیغ و دست هورا در تلویزیون!
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند
  • سومین جشنواره چند رسانه‌ای گردشگری کشور به میزبانی کرمان برگزار می‌شود
  • رقابت ۱۰ گروه در جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان آذربایجان غربی
  • معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره ملی کیش بهشت خانواده‌ها
  • روایت یک کارگردان از فیلمسازی در نوجوانی/ هیچ چیز جز گوشی موبایل لازم نیست
  • تقدیر از برگزیدگان سیزدهمین جشنواره نوجوان سالم
  • افزایش جایزه جشنواره البرز به برگزیدگان / ۱۰ میلیارد برای ۶۲ نخبه علمی + فیلم
  • معرفی گروه‌های راه یافته به مرحله استانی جشنواره هنر‌های نمایشی