Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@14:02:58 GMT

چه کسی شایسته قضاوت داربی ۹۸ است؟

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۸۷۱۰۴

چه کسی شایسته قضاوت داربی ۹۸ است؟

یک کارشناس داوری درباره قضاوت داربی ۹۸ و فرد مناسب برای این کار سخن گفت.

نوید مظفری، کارشناس داوری در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص داوری داربی گفت: داربی همیشه بازی حساسی بوده و ناخودآگاه استرس ناشی از این بازی، ممکن است حتی قضاوت را هم تحت تاثیر قرار دهد. داربی این هفته، فراتر از سابقه رقابت دو تیم حساسیت دیگری هم دارد که آن تعیین سرنوشت قهرمان لیگ بیست و یکم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیداری سخت و نفسگیر که حساسیت بالایی هم خواهد داشت.

وی ادامه داد: حساسیت بازی یک سوال را پیش می‌آورد؛ این که داور و تیم داوری را چه کسانی باید تشکیل دهند؟ پیش از پاسخ به این سوال باید یادآور شوم که ناراحت‌کننده است که غیر از ۳ نفر از داورانی که طی این چندین سال در لیست داوران بین‌المللی هستند، بقیه اصلا جزو گزینه‌های قضاوت این دیدار مهم نیز به حساب نمی‌آیند و این همان اشکالی است که سال‌هاست در داوری کشور رخنه کرده است. این به این معناست که قوی‌ترین داوران الزاما وارد این لیست نشده‌اند. از این نکته باید گذشت که داورانی مثل مهدی سیدعلی سال‌ها قبل باید این دیدار را قضاوت می‌کردند. سیدعلی زمانی قضاوت سخت‌ترین و حساس‌ترین بازی‌های لیگ برتر را بر عهده داشت و حتی باید وارد لیست داوران بین‌المللی می‌شد اما او قدرت لابی در فدراسیون و کمیته‌های داوران وقت را نداشت.

این پیشکسوت داوری افزود: سیدعلی فقط یکی از داورانی است که در سال‌های قبل این لیاقت را داشت که داربی را سوت بزند، یاسر همرنگ و امیر عرب براقی دیگر داورانی هستند که به نظر من به اشتباه جزو داوران کاندیدای داربی نبوده‌اند و به نظر من این دو بهترین افراد برای قضاوت این دیدار هستند. همچنین جواد مداح و محمد عطایی بهترین گزینه‌ها برای کمک‌های این بازی هستند. مهدوی نیز از دیگر داوران شایسته‌ای است که به خاطر منش درستش می‌تواند در کوبل داوری باشد.

او در پایان درباره خداحافظی زودهنگام بعضی از داوران از این سمت عنوان کرد: چه اکبریان و چه حالا سیدعلی زمان خداحافظی‌شان نرسیده است و حتی دلیلی هم برای خداحافظی آن‌ها وجود ندارد. این دیگر دوستان حاضر در فدراسیون و کمیته داوران هستند که اکنون یا ناظر هستند یا مدیر که وقت خداحافظی‌شان رسیده است اما صندلی مدیریت یا حتی نظارت را سفت چسبیده‌اند!

مظفری، همچنین درباره احتمال انتخاب پیام حیدری به عنوان داور داربی توضیح داد: او داوری جوان اما باتجربه‌است و یک بار هم سابقه قضاوت داربی را دارد و می‌تواند انتخاب خوبی باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: داربی98 داوران فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۷۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوسمار: شایسته پیروزی بودیم

به گزارش قدس آنلاین، تیم‌های فوتبال پرسپولیس و سپاهان در هفته بیست و پنجم رقابت‌های لیگ برتر چهارشنبه شب در ورزشگاه آزادی رو در روی هم قرار گرفتند که این بازی در پایان با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید.

اوسمار ویه را در نشست خبری بعد از این بازی گفت: قبل از اینکه راجع به بازی صحبت کنم می خواهم درباره طرفدارانی که به ورزشگاه آمدند و به ما انرژی دادند تشکر کنم. این رابطه نزدیک بین ما با هواداران در شرایط سخت که امروز هم گاهی احساس کردیم به ما کمک می کند.

سرمربی پرپسولیس درباره تساوی دو تیم افزود: می دانستیم بازی سختی داریم. جزئیات بازی تعیین کننده بود. مهدی ترابی شانس خیلی خوبی داشت. پس از ۱۰ نفره شدن هم شانس داشتیم. امروز شانس خوبی داشتیم به صدر جدول برویم اما پنج بازی دیگر مانده است و ما تا آخر می جنگیم.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • پنالتی نبود، مهرداد محمدی باید اخراج می‌شد
  • قضاوت تیم داوری ایران در فینال جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا
  • کارشناس داوری: حیدری قضاوت کولینایی کرد/ اخراج عالیشاه سختگیرانه، اما درست بود
  • تبریک معاون شمس‌آذر به داوران فینال زیر ۲۳ سال آسیا
  • اوسمار: شایسته پیروزی بودیم
  • اخراج عالیشاه اشتباه بود؛ پنالتی برای پرسپولیس گرفته نشد
  • کارشناس داوری فوتبال: قضاوت ضعیف حیدری، بازی پرسپولیس و سپاهان را بی‌کیفیت کرد!
  • قضاوت فینال جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا به بنیادی‌فر رسید
  • ناتینگهام فارست، تیمی که همیشه در مورد داوری حقیقت را می‌گوید
  • دو بازی حساس هفته۲۵ لیگ با داوری دو برادر!