Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، پوست صاف و درخشان حاصل چه اقداماتی است؟ افراد مشهور اعم از خواننده، بازیگر و … به کرات در مقابل دوربین های خبری قرار می گیرند و چیزی که در نگاه اول ممکن است توجه مخاطب را جلب کند ظاهر فرد مشهور به خصوص پوست صورتش است که سهم زیادی در زیبا به نظر رسیدنشان دارد. پر واضح است که ژنتیک و تغذیه سالم غذایی تنها عوامل دخیل در زیبایی پوستشان نیست و قطعا یک روتین مراقبتی مناسب پوست خود را دنبال میکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پوست به عنوان بزرگترین عضو بدن نیاز به یک مراقبت روتین برای شادابی و سلامتی بیشتر دارد. طی بررسی های صورت گرفته به این نتیجه رسیدیم که استفاده از چند محصول مهم مراقبت پوستی اثرات مثبت قابل توجهی در شادابی و سلامت پوست دارد. در ادامه مهمترین محصولاتی که حضورشان در روتین پوست ضروری است را معرفی می کنیم.

شوینده صورت

شوینده صورت (Face Wash) یکی از محصولات مراقبت پوستی بر پایهء آب و معمولا به صورت فوم یا ژل است. استفاده از فیس واشی که مناسب پوست شما طراحی شده است این قابلیت را دارد که آبرسان، لایه بردار و محرکی برای گردش خون بهتر باشد. شوینده صورت یکی از مهم ترین محصولاتی است که در صورت استفاده از آن، پوستی نرم و درخشان را برای شما به ارمغان می آورد.

فیس واش ها معمولا به صورت فوم یا ژل هستند که بسته به نوع پوستی که دارید باید از آنها استفاده کنید. یکی از مواردی که در مورد شوینده های صورت از اهمیت بالایی برخوردار است، زمان استفاده از آنهاست. همانطور که میدانید که در یک روتین پوستی مجموعه ای از محصولات مراقبتی شامل؛ میسلار واتر، تونر، آبرسان، مرطوب کننده و … است. ولی برای اثر گذاری بهتر و بیشتر ترتیب استفاده از آنها مهم است. از آنجایی که شوینده صورت محصولی است که وظیفه از بین بردن ذرات گرد و غبار، سموم، چربی، عرق و انواع ناخالصی ها را دارد ، بهتر است که بعد از یک پاک کننده آرایش استفاده شود. اگر صورت شما آرایش دارد، در مرحله ی اول باید از یک پاک کننده آرایش مانند میسلار واتر برای پاک کردن مواد آرایشی استفاده کنید و بعد از آن شوینده صورت را برای پاکسازی عمقی پوست استفاده کنید. شوینده مخصوص صورت در طول زمان و در صورت استفاده مداوم از بروز جوش های زیر پوستی و سر سیاه جلوگیری کرده و سلول های مرده پوست را از بین می برد. پس شک نکنید شوینده صورت یکی از ملزومات برای داشتن پوستی به زیبایی و درخشندگی سلبریتی ها است.

ترمیم کننده

پوست صورت اگر صاف و صیقلی باشد، در تجلی زیبایی شما بسیار موثر است. جای جوش، بخیه و زخم های قدیمی بر روی پوست صورت یا قسمتهای دیگر بدن چندان خوشایند نیست و جلب توجه میکنند. محصولات ترمیم کننده راه حلی است که برای ترمیم بافت های آسیب دیده پوست. ترمیم کننده، سلول های پوستی را اصلاح و نوسازی، از بروز عفونت ، التهاب و رشد میکروب پیشگیری میکند و برطرف کننده درد و سوزش زخم است. فرآیند التیام زخم پیچیده است و نیاز به مراقبت دارد. ترمیم کننده این کار را انجام می دهد، از بروز عوارض پیشگیری کرده و به درمان زخم کمک می کند.

جای زخم های قدیمی، سوختگی با درجه های مختلف، التهاب، سوزش، جای بخیه، جای جوش و آکنه مواردی هستند که ترمیم کننده می تواند موثر واقع شده و بافت آسیب دیده پوست را ترمیم کند. اثر ضد التهاب و ضد درد ترمیم کننده ها باعث می شود که برای درمان سریع تر زخم های تازه موثر باشند. هم چنین تحریک عوامل کلاژن ساز در بدن بر اثر استفاده از ترمیم کننده دلیل استفاده از آن ها در مورد جای زخم های قدیمی است. توجه داشته باشید که ترمیم کننده ی مناسب برای هر شخصی باید توسط مشاوران و متخصصان پوست پس از بررسی نوع و زخم و میزان زمانی که از جراحت گذشته، تعیین شود. با این تفاسیر میتوان نتیجه گرفت که استفاده از ترمیم کننده طی یک مدت زمان پوستی عاری از هرگونه جای زخم را به شما هدیه می دهد.

ضد لک

پوست صورت بر اثر عوامل متعدد مانند؛ تابش نور خورشید، تغییرات هورمونی، تغذیه ناسالم در معرض ظهور لک های مختلف؛ کک و مک، جوش های سر سیاه و آکنه است و دوری از آنها اجتناب ناپذیر است. اما این بدان معنا نیست که برای از بین بردن این لک ها هم هیچ راهی وجود ندارد. محصولات ضد و روشن کننده پوست راهی است برای مقابله با این لک های گوناگون.

ضد لک به نوعی کنترل کننده فرآیند تولید رنگدانه های پوست است و با از بین بردن تیرگی ها و کدری ها، پوست رادرخشان می کند. کرم ضد لک رطوبت رسان، احیا کننده سلول های مرده و جوان ساز پوست است. ترکیبات کرم ضد لک به از بین رفتن لک های قدیمی و جلوگیری از ایجاد لک های جدید کمک می کند اما این نکته را بدانید که اثر گذاری ضد لک در گرو استفاده مداوم و منظم از آن هاست به گونه ای که مدت زمان لازم برای درمان طی شود. البته رژیم غذایی سالم و خواب کافی را در کنار استفاده از محصولات ضد لک و روشن کننده فراموش نکنید تا بهترین نتیجه ممکن حاصل شده و پوستی شاداب و درخشان را شاهد باشید.

شوینده صورت، ترمیم کننده و ضدلک. این ها تنها سه مورد از محصولات مراقبت پوستی هستند که شما میتوانید از آن ها برای داشتن پوستی زیباتر استفاده کنید اما برای نتیجه گیری استفاده از سایر محصولات مراقبت پوستی مکمل همواره توصیه می شود. مشاوران و متخصصان پوست و مو در فروشگاه ایطو که یکی از معتبرترین فروشگاه های عرضه کننده انواع محصولات پوستی هستند، میتوانند به شما در تشخیص بهترین و مناسب ترین محصولات کمک کنند. برای خرید و دریافت مشاوره رایگان از ایطو به نشانی اینترنتی https://eitoo.ir مراجعه کنید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5446809

منبع: مهر

کلیدواژه: پوست کسب و کار خرید آنلاین کسب و کار خرید آنلاین خواب بیمه شخص ثالث مزایده نقاشی سفرهای نوروزی ساختمان سازی واحد صنعتی صنعت خودروسازی لاستیک اتومبیل لامپ کم مصرف آسیاتک کسب و کارهای اینترنتی محصولات مراقبت استفاده از آن استفاده کنید مراقبت پوستی شوینده صورت ترمیم کننده مراقبت پوست پوست صورت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۷۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتباط ویتامین B12 با جوش و آکنه صورت

ویتامین B12 در گوشت قرمز، محصولات لبنی و مکمل های مختلف برای عملکرد بهتر مغز و جلوگیری از کم خونی وجود دارد و همچنین می تواند آلوده کننده های پوستی، باکتری ها و التهاباتی مثل جوش ها را از بین ببرد و باعث تغییر در فعالیت باکتری هایی می شود که روی سطح پوست ایجاد خواهند شد. 

همانطور که می دانید آکنه ها فقط مخصوص جوانان و نوجوانان نیستند. در حقیقت بیشتر ما در برهه ای از زندگی با آن درگیر می شویم. تخمین زده شده است که 80 درصد از مردم دنیا بین سنین 11 تا 30 سال ، با این آکنه ها مواجه می شوند.

بدترین قسمت قضیه اینجاست که بسیاری از افراد در دهه 40 و 50 زندگی می کنند، هنوز هم با آکنه ها درگیر هستند. از آن جایی که این آکنه ها کاملاً طبیعی هستند اما افراد اصلاً دوست ندارند که آن ها را تحمل کنند و همچنین دانشمندان نیز هنوز نمی دانند که علت اصلی ایجاد آکنه چیست و چگونه می توان از آن پیشگیری کرده و یا آن را درمان کرد.

به گزارش نمناک، طبق مطالعاتی که نتایج آن را در این بخش می خوانید مشخص شد که اثر التهابی ویتامین B12 بر روی همه افراد مشابه و به یک میزان نیست و بلکه حتی ممکن است برای برخی افراد موجب رفع آکنه نشود.

ارتباط ویتامین B12 با جوش و آکنه صورت 

هویینگ لی یک مولکول شناس در دانشگاه لس آنجلس کالیفرنیا همراه با تیمش تصمیم گرفتند که روی سطح بالای ویتامین B12 تمرکز کنند و تحقیقات خود را بر مبنای تجربیات شش دهه گذشته قراردادند و مواردی را در این شش دهه مورد بررسی قرار دادند.

تقریباً تعداد زیادی از افرادی که ویتامین B12 مصرف می کردند، با آکنه روبه رو بودند . اولین چیزی که به تشخیصش پرداختند، بررسی راه عبوری مولکول هایی بود که ویتامین B12 در پوست تولید می کردند و باعث ایجاد آکنه می شدند.

سپس این راه های عبوری مولکولی را بین افرادی که پوست سالم داشتند و افرادی که مستعد آکنه بودند، مقایسه کردند . آن ها به این نتیجه دست یافتند که ترکیب های زیستی ویتامین B12 در افرادی که مستعد آکنه هستند، نمی تواند تنظیمات خوبی را در مسیر عبور این مولکول ها فراهم کند اما افراد با پوست سالم به خوبی از پس این کار بر می آیند .

در مرحله بعد تصمیم گرفتند که روی تاثیر افزایش مصرف ویتامین B12 از منابع بیرونی بر روی سطح ویتامین B12 تولید شده در باکتری پوست تحقیق کنند. آن ها 10 نفر داوطلب با پوست سالم برای این تحقیق را انتخاب کردند و خواستند که تزریق ویتامین B12 را انجام دهند.

 در این آزمایش ، جنیفر عبسی گزارش کرد که محققان به اثبات رساندند که مکمل B12، مسیر عبور مولکول هایی که درگیر ترکیب سازی ویتامین هستند را سرکوب می کند. در حقیقت این ژن ها در افرادی که آکنه بیشتری دارند ، کمتر یافت می شود و بنابراین به نتیجه رسیدند که مصرف بالای ویتامین B12 می تواند باعث افزایش باکتری در پوست شود و تولید مولکول های مقابله گر را کاهش دهد و نا تعادلی را در پوست ایجاد کند که باعث ایجاد آکنه خواهد شد. 

طبق مطالعاتی که در مجله های علمی چاپ شده است، یکی از شرکت کننده ها توانست بعد از گذشت یک هفته از تزریق ویتامین B12 با ناپدید شدن آکنه ها روبرو شود.

زمانی که هویینگ لی و تیم او به آزمایش ژن های ایجاد کننده مسیر عبوری مولکولی در این فرد پرداختند، به این نتیجه رسیدند که افراد دیگر هم چهارده روز بعد از تزریق با از بین رفتن آکنه هایشان مواجه شدند. این تیم تمام ژن ها را در آزمایشگاه ها مورد بررسی قرار دادند. 

باکتری ها از طریق تولید ترکیباتی به نام پورفیرین پاسخ می دهند که باعث افزایش انواع التهاب می شود و ظاهر آکنه را بدتر خواهد کرد.

خانم لی گفت:

جالب اینجاست به این نتیجه رسیدیم که ارتباط پنهانی بین ویتامین B12 و تولید باکتری توسط پوست وجود دارد اما قبل از این که تصمیم به کنار گذاشتن مکمل ها و هر ماده غذایی که سرشار از ویتامین B12 می باشد ، مثل ماهی، گوشت قرمز، تخم مرغ و غیره بگیرید ، باید به یاد داشته باشید که این تحقیق در وسعت کمی انجام شده و هنوز اثباتی برای این قضیه وجود ندارد.

در آخر علاوه بر رعایت تمام نکات بالا، برای کاهش اکنه می توانید چندین نکته را در نظر بگیرید.

عبارتند از :  قرار نگرفتن مداوم در برابر نور خورشید  استفاده از کرم ضد آفتاب  کاهش استرس و اضطراب  خودداری از غذاهای چرب  کاهش مصرف قند و شکر کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • استمرار روند کاهشی تورم، رشد نقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل و مراقبت جدی است
  • استمرار روند کاهشی تورم و قیمت ارز نیازمند مراقبت جدی است
  • کرم معجزه
  • همه چیز درباره روغن جادویی سی بی دی
  • انواع روغن‌های گیاهی؛ گنجینه ای از خواص و کاربردها
  • ارتباط ویتامین B12 با جوش و آکنه صورت
  • ممنوعیت تردد از محور فیروزکوه - دماوند
  • سیگار چه بلایی بر سر پوست می‌آورد؟
  • شیوه صحیح استفاده از محصولات مراقبت پوستی برای تاثیرگذاری بیشتر
  • یک افزودنی جالب به آب آشامیدنی؛ از کاهش وزن تا پوست سالم