Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: با راه‌اندازی اداره امور تصفیه و ورشکستگی دادگستری جلوی تشکیل پرونده‌های ورشکستگی کاذب در واحدهای تولیدی گرفته می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، محمد قاسمی ظهر امروز در مراسم افتتاح و آغاز به کار اداره امور تصفیه و ورشکستگی دادگستری قزوین که در سالن جلسات دادگستری کل استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: با راه‌اندازی اداره امور تصفیه و ورشکستگی دادگستری جلوی تشکیل پرونده‌های ورشکستگی کاذب در کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی گرفته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: قبل از افتتاح این اداره پرونده‌های ورشکستگی صنایع و واحدهای صنعتی به تهران ارسال می‌شد که با توجه به عدم اشرافیت کارشناسان پایتخت به علل و عوامل واقعی ورشکستگی‌ها خیلی از آنها واقعی نبود و صرفاً برای فرار از بار بدهی و مالیات اعلام می‌شد.

قاسمی ایجاد اداره تصفیه و ورشکستگی را ابتکار دستگاه قضا برای جلوگیری از پایمال شدن حقوق و دستمزدهای معوقه کارگران دانست و ادامه داد: متأسفانه وقتی شرکت یا کارگاه تولیدی ورشکسته اعلام می‌شود، مدیران شرکت تمایلی به پرداخت معوقات کارگری ندارند که با تشکیل این اداره روند کار تسریع شده و حقوق کار در اسرع وقت پرداخت و تسویه خواهد شد.

وی با یادآوری اینکه عمده جمعیت استان قزوین را کارگران و اقشار کارگری تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: با توجه به وجود حدود 4 هزار واحد تولیدی و صنعتی در استان قزوین حدود 120 هزار خانوار کارگری داریم. بنابراین وجود اداره تصفیه و ورشکستگی یک امر واجب برای استان قزوین بود که با توجه به پیگیری مدیران قضائی بالاخره محقق شد.

جلوی دور زدن قانون پرداخت دیون کارگری گرفته می‌شود

دادستان قزوین با تأکید بر اینکه با ایجاد این واحد جلوی دور زدن قانون پرداخت دیون کارگری گرفته خواهد شد، گفت: قبل از این روال نامناسبی داشتیم که در آن مدیر واحد تولیدی تلاش می‌کرد با گرفتن رأی دادگاه مدت زیادی برای پرداخت این دیون وقت بگیرد که این کار سبب لطمه‌های اقتصادی جدی به کارگران و خانواده‌هایشان می‌شد.

کارگروه حمایت از تولید در استان قزوین تشکیل شدقانون "شعاع 120 کیلومتری" طرح‌های توسعه صنعتی استان قزوین را متوقف کردبرخی مسئولان قزوین با سنگ‌اندازی‌های بی‌مورد سد راه جهش تولید در استان شده‌اند

قاسمی افزود: با توجه به اینکه این اداره به تازگی در ذیل مجموعه قضایی استان تشکیل شده، کارشناسی از مرکز روند دقیق کار امور تصفیه را به کارکنان دادگستری قزوین خواهند آموخت و اراده مدیران قضایی استان هم بر این استوار شده که با توجه به تجارب موجود این اداره دقیق‌ترین کارشناسی‌ها را در پرونده‌های حوزه تولید اعمال کند.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کارگاه تولیدی قوه قضائیه تولید ملی کارخانه کارگاه تولیدی قوه قضائیه تولید ملی کارخانه پرونده های ورشکستگی تصفیه و ورشکستگی استان قزوین امور تصفیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۸۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است

به گزارش خبرنگار مهر محمدرضا شهاب زاده عصر شنبه در بازدید از واحدهای تولیدی این شهرستان به مناسبت هفته کار و کارگر، ضمن تبریک این هفته اظهار کرد: یکی از برنامه‌های اساسی دولت فعال نمودن حوزه تولید است که با توجه به شعار امسال با مشارکت مردم عزیز نیز همراه خواهد بود.

وی با بیان اینکه تمام تلاش دولت در راستای تحقق شعار سال این است که با کمک مردم بتوانیم مشکلات واحدهای تولیدی راکد را حل کرده و همچنین واحدهای جدید را هم با توجه به پتانسیل بالایی که شهرستان آستارا دارد راه اندازی کنیم.

فرماندار آستارا با بیان اینکه ۱۱۶۷ واحد کارگری در شهرستان آستارا در حال فعالیت هستند افزود: ۷۰۵۲ نفر نفر بیمه شده اجباری در این واحدهای تولیدی مشغول به کار هستند.

وی با اشاره به وجود ۴۰ واحد صنعتی در شهرک صنعتی این شهرستان گفت: تعداد ۱۰ واحد از این واحدها غیر فعال شده بودند که در دولت سیزدهم ۸ واحد وارد چرخه تولید شدند و ۲ واحد نیز در حال احداث است که با فعال این واحدهای تولیدی ۳۰ کارگر مشغول به کار شده‌اند.

گفتنی است؛ فرماندار آستارا با حضور در برخی از واحدهای تولیدی شهرستان از تعدادی از کارگران زحمتکش با تقدیم لوح تقدیر تجلیل نمودند.

کد خبر 6090362

دیگر خبرها

  • احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • تشکیل ۱۰۶۷ پرونده تعزیراتی در فروردین سال جاری
  • نجات ۳ شرکت خوزستانی از ورشکستگی
  • نجات ۳ شرکت خوزستانی از ورشستگی با حمایت قضایی
  • ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی تشکیل شد
  • تشکیل ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی
  • خواسته‌های بحق جامعه کارگری، تشکیل تشکلات کارگری در واحد‌های تولیدی
  • کمتر از یک درصد خطا در مراجع حل اختلاف استان وجود دارد
  • آبرسانی به واحدهای تولیدی سردشت دزفول+فیلم