Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@12:34:18 GMT

۱۵۰ هزار هکتار از اراضی استان قزوین شامل وقف می شود

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۸۸۰۹۳

۱۵۰ هزار هکتار از اراضی استان قزوین شامل وقف می شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی مجیدی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه که پیش از ظهر امروز در آستان مقدس امامزاده حسین (ع) برگزار شد، اظهار کرد: آنچه که در دهه چهارم انقلاب اسلامی مقام معظم رهبری به درستی اشاره کردند، نقش بی بدیل جوانان در نظام جمهوری اسلامی است که این فرمان معظم له همیشه جاری بوده اما در بیانیه گام دوم به منصه ظهور رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: قطعا خبرنگاران، نویسندگان و تحلیلگران جامعه با قلم جوان و نوآورانه می توانند دستاوردهای انقلاب را تبیین کنند.

مجیدی خاطرنشان کرد: جهاد تبیین برای اهالی رسانه واجب عینی به شمار می رود چرا که این قشر می توانند افکار عمومی را نزدیک کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یاد آور شد: باید واقعیت توسط اصحاب رسانه گفته شود در همین راستا ما انتظار مبالغه نداریم اما توقع داریم که واقعیت منصفانه مطرح شود.

مجیدی اعلام کرد: امروز از وقف گفتن خود جهاد تبیین می باشد و آنچه که پرچم اسلام را بلند کرده نهاد وقف است.

وی اضافه کرد: رسانه انقلابی رسانه ای روشنگر بوده و افشاگر نیست، بنابراین با هر ابزاری نمی توان جهاد تبیین کرد بلکه ابزاری برای جهاد باید استفاده شود که مولفه آن تکریم و حرمت بوده و پرده دری نباشد.

مجیدی  تاکید کرد: امروز متاسفانه برخی آگاهانه یا ناآگاهانه به پیکر وقف در استان ضربه می زنند از این رو واقعیتی که وجود دارد آن است که عدم آگاهی موجب تخریب امروز وقف شده و دوستانی نمی خواهند تبیین ما را بشنوند.

مجیدی اعلام کرد: امروز یکی از شاخصه های جهاد تبیین این است که پرده را از روی ناکارآمدی وقف برداریم و ثابت کنیم وقف کارآمد است.

وی اعلام کرد: امروز قریب به ۳۴ هزار و ۹۰۰ رقبه موقوفه در استان داریم و بالغ بر ۱۵۰ هزار هکتار از اراضی استان شامل وقف می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تاکید کرد: ارزش ریالی این موقوفات بالغ بر ۳۵۰ هزار میلیارد تومان است که با تمام پیگیری ها قریب بر ۱۲ درصد متصرفین قانون تمکین وقف را رعایت کردند و قریب ۸۸ درصد متصرفین درآمد وقف را پرداخت نمی کنند.

وی بیان کرد: یک درصد وقف می تواند ۳۵۰۰ میلیارد تومان درآمد داشته باشد که با تلاش همکاران در اوقاف استان و حمایت مدیران یک ده هزارم درصد درآمد داریم که در چهار سال گذشته یک میلیونیم درصد بود.

حجت الاسلام مجیدی عنوان کرد: در سال ۱۴۰۰ در حوزه اوقافی حقوقی ثبتی ۴۵۰ عدد سند تک برگی برای استان گرفتیم و ۳۵۰ پلاک نیز آماده شده که  امیدواریم تا پنجشنبه هفته جاری تحویل موقوفات شود.

وی اظهار کرد: تا کنون ۲۱ هزار و 858  موقوفه دارای سند شدند که مابقی هنوز به سند تک برگ نرسیده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین اظهار کرد: امسال ۲۵ هزار و ۷۰۰ هکتار در سامانه کاداستر (حدنگار) جانمایی شده است.

وی ادامه داد: توزیع بسته های معیشتی، توزیع 1400 بسته لوازم تحریر، 45 سری جهیزیه، توزیع 30 هزار پرس غذای گرم، تجلیل از پرستاران شاخص کرونا و آزادی زندانیان از دیگر عملکردهای یکسال اخیر بود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه در پایان گفت: ما آمادگی داریم تا هر پلاکی در استان قزوین که می‌خواهد از وقفیت خارج شود را انجام دهیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: اوقاف استان قزوین مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان استان قزوین جهاد تبیین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۸۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار اراضی کشاورزی ساوجبلاغ

دادستان عمومی و انقلاب ساوجبلاغ ضمن اعلام مقابله با تغییر کاربری به وسعت ۵۹ هکتار، از قلع و قمع ۶۸ مورد دیوارکشی خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، حمید غلامی با اعلام اینکه با ورود به موقع از تغییر کاربری 59 هکتار در این حوزه قضایی پیشگیری شده است گفت: در پی گزارش جهاد کشاورزی شهرستان در خصوص اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز در چندار و روستاهای «ولیان» و «شنده»، اقدامات قانونی برای مقابله با قصد تغییر کاربری غیرمجاز سوداگردان آغاز شد.

دادستان عمومی و انقلاب ساوجبلاغ وسعت و ارزش اراضی کشاورزی که از تغییر کاربری آن پیشگیری شد را 59 هکتار و معادل 2300 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: در این عملیات در مورد 68 قطعه که شامل دیوارکشی به تعداد 68 مورد، بناهای غیر مجاز ویلایی در حال ساخت به تعداد 3 مورد، دپوی مصالح ساختمانی 16 مورد و استخر 2 مورد، قانون به اجرا درآمد.

مقابله با تغییر کاربری 12870 هکتار اراضی کشاورزی البرز مقابله با تغییر کاربری 65 هکتار ‌اراضی کشاورزی در کرج‌

وی با اعلام اینکه شخصا در این اعمال تبصره 2 ماده قانون حفظ کاربری اراضی زراعی حضور داشته است از تلاش و مساعی شهردار بخش کوهسار، عوامل پلیس پیشگیری شهرستان ساوجبلاغ ، نماینده فرمانداری شهرستان ساوجبلاغ، رئیس و عوامل کلانتری چندار، عوامل یگان امداد، نمایندگان دستگاه‌های خدمات‌رسان ادارات گاز، برق ،آب و نماینده مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان تقدیر کرد.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • پاکسازی و تسطیح ۱۴ هکتار از فضا‌های بی دفاع شهری منطقه ۱۹
  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی
  • اسناد مالکیت ۸۷۴ هکتار زمین طرح نهضت ملی مسکن استان بوشهر صادر شد
  • ۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود
  • جهش تولید در ۶۰ هزار هکتار اراضی دیم چهارمحال و بختیاری
  • سند تک برگ اراضی به کشاورزان بوشهر تحویل داده شد
  • انتشار کتاب ماهی جان در قزوین
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • پیشگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • انتشار کتاب «ماهی جان» در قزوین