Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار تهران گفت: امروز هر مشکلی که در داخل کشور داریم نتیجه کاهلی خودمان و دوری از فرهنگ خدمت و شایستگی در گذشته بوده است پس ضرورت دارد تا امروز مردم و دولت دست در دست هم گام‌های بلندی را برای پیشرفت کشور بردارند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، زاکانی، شهردار تهران در کنگره شهدای دانشگاه آزاد استان تهران که در سالن همایش‌های باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، گفت: ۷۷ سال پیش که جنگ جهانی دوم به پایان رسید ده‌ها میلیون نفر کشته شدند با پایان جنگ شوروی و آمریکا به عنوان دو رقیب همواره در مسائل مختلف با هم دعوا داشتند الا در مواجهه با انقلاب اسلامی و از این رو هر کاری که می‌توانستند انجام می‌دادند تا نگذارند انقلاب به حیات خود ادامه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: بعد از فروپاشی شوروی و اعلام نظم نوین جهانی از سوی بوش پدر تنها صدای حقی که در دنیا شنیده می‌شد صدای ایران بود و ما می‌گفتیم این نظم را نمی‌پذیریم. با این وجود بعد از ۱۰ سال تلاش که آمریکایی‌ها موفق به تحقق نظم نوین جهانی نشدند به طور مستقیم و به بهانه انفجار برج‌های دو قلو به عراق و افغانستان حمله کردند تا نقشه خود را که برای غرب آسیا و شمال آفریقا تنظیم کرده بودند، اجرایی کنند و به نوعی این کشور‌ها را بر مدار تفکر خود تحت عنوان خاورمیانه بزرگ سامان بدهند.

زاکانی اظهار کرد: در سال ۸۵ که اسرائیل به جنوب لبنان حمله کرد رایس، وزیر امور خارجه وقت آمریکا گفت ما از طرح خاورمیانه بزرگ گذشتیم و فقط با چهار کشور عراق، سوریه، لبنان و ایران کار داریم، ولی در اجرای این برنامه خود نیز شکست خوردند.

شهردار تهران با اشاره به شکست‌های پی درپی اسرائیل در غزه و لبنان گفت: شکست‌های اسرائیل از جبهه مقاومت به گونه‌ای بوده که امروز کار به جایی رسیده که کسی جرات رویارویی با ما را ندارد.

وی خاطرنشان کرد: در واقع در سال ۸۵ که ابهت اسرائیل در لبنان شکست رزمندگان حزب الله توانستند پیشانی این غده سرطانی را به خاک بمالند همان زمان سیدحسن نصرالله به تهران آمد و بنده نیز توفیق حضور در خدمت او را داشتم البته عماد مغنیه هم در آن نشست بود. سیدحسن نصر الله در آنجا یک خاطره‌ای را تعریف کرد او گفت ما در لبنان شخص متمولی از لحاظ مالی داریم که منبع جدی حزب الله است. او گفت در جنگ ۳۳ روزه اسرائیل تمام امکانات و سرمایه‌های این فرد را نابود کرد. سیدحسن نصرالله می‌گفت من بعد از پیروزی حزب الله این شخص را دیدم که بسیار ناراحت و به هم ریخته بود با این وجود با خودم فکر کردم که شاید به خاطر سرمایه و دارایی‌های خود را از دست داده ناراحت است؛ از این رو، چون می‌خواستم او را دلداری بدهم به او گفتم که خدا بزرگ است، ولی او در پاسخ گفت دلیل ناراحتی من از بین رفتن دارایی هایم نیست بلکه دلیل ناراحتی ام این است که خدا من را لایق نمی‌داند، چون فرزندی در جبهه داشتم که شهید نشده و اگر خدا من را لایق می‌دانست فرزندم را می‌پذیرفت. این فرد به سیدحسن نصرالله گفته بود تمام دارایی‌های من فدای یک تار موی شما، اما چرا من نباید لیاقت داشته باشم که فرزندم در جبهه جنگ با اسرائیل شهید شود.

زاکانی با اشاره به اینکه میزان تحمیل خسارتی که اسرائیل به لبنان وارد کرده با میزان دستاورد‌هایی که نتیجه مقاومت است قابل مقایسه نیست و این دستاورد‌ها برای جامعه جهانی مشهود هستند، تصریح کرد: لبنان در دوره تن دادن به ذلت تلفات بیشتری را متحمل شده؛ اما در دوران ایستادگی ثبات را تجربه کرده است.

شهردار تهران با بیان اینکه امروز جنگ، جنگ اراده هاست و ما در این جنگ در ساحت‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی و سیاسی با دشمن در حال نبرد هستیم، افزود: در جنگ اراده‌ها آنچه مهم است این است که چه کسی اراده محکم تری دارد و چه کسی به ریسمان الهی چنگ می‌زند و اینجاست که اهمیت فرهنگ ایثار و شهادت و مجاهدت معلوم می‌شود.

وی گفت: امروز تمام تلاش دشمنان ناظر بر این است که امید را در جامعه ما بکشند، چون می‌دانند ملتی که امید دارد حرکت می‌کند و اگر این ملت به قله برسد دیگر راهی برای برگرداندن او نیست و چنین ملتی به یک الگو تبدیل می‌شود همان طور که ما با پیروزی انقلاب اسلامی برای جهان به یک الگو تبدیل شدیم. البته امروز هم ما می‌توانیم یک جامعه الگو که دربرگیرنده آزادی، معنویت و پیشرفت است را بسازیم و به دنیا معرفی کنیم.

زاکانی بیان کرد: هدف دشمن تزریق ناامیدی به جامعه است، اما با این وجود ما وظیفه داریم که از خدمت و کارآمدی امید را به جامعه تزریق کنیم. از سوی دیگر باید به تبیین موفقیت‌های بزرگی که تاکنون به دست آورده ایم، بپردازیم. ما وظیفه داریم که در کنار تبیین موفقیت‌ها خدمت شایسته و پیشرفت مادی و معنوی شهر‌های خود را در دستور کار قرار دهیم تا بتوانیم گره از مشکلات مردم باز کنیم و این مهم جز با توسل به شهدا امکان پذیر نیست.

شهردار تهران با اشاره به اینکه کار دشمن دشمنی است، ولی باید فرهنگ جهاد و شهادت را آن هم در مقام عمل و نه صرفا بیان به جامعه تزریق کنیم، افزود: ما امروز باید همان کاری را انجام دهیم که اگر شهدا بودند انجام می‌دادند به هر روی این شهدا هستند که حیات جامعه را استمرار می‌بخشند.

وی با اشاره به اینکه همه ما می‌توانیم با عمل خود روی دیگران تاثیر بگذاریم و این تاثیرگذاری زمانی خوب است که هر کدام از ما در هر جایگاهی که قرار داریم به درستی به وظایف خود عمل کنیم، تصریح کرد: امروز محیط پیرامون ما دچار ناامنی است، اما کشورمان به برکت خون شهدا و خون شهید سلیمانی در امنیت به سرمی برد با این وجود ما امروز یک آینده درخشان را فراروی خود داریم. به گونه‌ای که وقتی شرایط و سختی‌های منطقه را با سختی‌های کشورمان مقایسه می‌کنیم می‌بینیم که مسیر ما مسیر عبور از مشکلات است؛ مثلا دیروز در جلسه هیئت دولت اعلام شد که نرخ رشد اقتصادی ۴.۱ درصد نسبت به سال قبل رشد کرده و دارد گره از زندگی مردم باز می‌شود، اما عده‌ای می‌خواهند مردم را ناامید کنند.

زاکانی با اشاره به اینکه تمسک به فرهنگ مجاهدت، خودباوری، ایثار، شهادت، جهاد و دقت در تامین منافع ملی و مصالح انقلابی می‌تواند ما را از سختی‌ها عبور دهد و قطعا امروز دست برتر با ماست، تصریح کرد: دولت انقلابی در حال اقدام و تسهیل مسیر است و ملت نیز پای تغییر و تحول در کشور هستند. به هر روی امروز هر مشکلی که در داخل کشور داریم نتیجه کاهلی خودمان و دوری از فرهنگ خدمت و شایستگی در گذشته بوده است پس ضرورت دارد تا امروز مردم و دولت دست در دست هم گام‌های بلندی را برای پیشرفت کشور بردارند.

شهردار تهران در ادامه به حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به یکی از مراکز رژیم صهیونیستی در خاک عراق اشاره کرد و افزود: این حمله در پاسخ به حمله رژیم صهیونیستی به یکی از مراکز نظامی کشورمان در غرب کشور انجام شد که مبدا آن اربیل عراق بود با این وجود سپاه پاسخ کوبنده و سختی را به رژیم صهیونیستی داد البته گفته شده که پاسخ رژیم صهیونیستی به خاطر اتفاقات سوریه را نیز می‌دهیم.

وی تصریح کرد: اسرائیلی‌ها امروز به دو جهت به خود می‌لرزند یکی به خاطر اینکه خودشان می‌گویند ما آسیب پذیریم و از طرفی می‌گویند طرف مقابل ما صادق است و وقتی می‌گوید انتقام می‌گیرم انتقام می‌گیرد درست مانند سیدحسن نصرالله که بیان او شفاف و دقیق است.

زاکانی با بیان اینکه ما امروز به برکت خون شهدا و به برکت وجود خانواده معظم شهدا صاحب اقتدار و عزت هستیم و از این رو باید مسیر خدمت به مردم را در پیش بگیریم و اگر این مسیر را برویم دیگر راهی برای سفسطه و دشمنی دشمنان باقی نمی‌ماند، اظهار کرد: آینده پیش روی ما آینده نورانی و درخشانی است از این رو ما باید در مسیر شهدا ثابت قدم بمانیم و دست از دنیا طلبی برداریم.

شهردار تهران با بیان اینکه قطعا ما بدون توجه و عنایت شهدا نمی‌توانیم کار‌های یومیه خود را انجام دهیم تصریح کرد: ما باید همان طور که شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای دفاع از حرم اهل بیت علیهم السلام با ایثار و فداکاری در صحنه حاضر شدند با همان روحیه به تلاش، کوشش و فداکاری بپردازیم و حتما در این مسیر نیز شهدا دست ما را خواهند گرفت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: زاکانی کنگره شهدا دانشگاه آزاد شهردار تهران سیدحسن نصرالله رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۸۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرایش کودکان به فضای مجازی نتیجه نبود امکانات در جنوب کشور+فیلم

حیدریان فر گفت:دنیای مجازی به دنبال یکسان سازی فرهنگ هاست که متاسفانه باعث از بین رفتن بخشی زیادی از بافت فرهنگی و قومیتی میشود.

حیدریان فر مشاور و استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو _ زهره عرب زاده در رابطه با چالش‌های نوجوانان در شهر‌های جنوبی کشور اظهار داشت: متاسفانه در جنوب کشور به دلیل بدی آب و هوا والدین بیشتر ساعت‌های روز را با فرزندان خود در خانه سپری میکنند و فضای مناسب برای بازی را ندارند و همین مسئله باعث میشود که کودکان و نوجوانان بیشتر زمان خود را با فضای مجازی پر کنند.

متاسفانه دنیای مجازی هم نمایانگر دنیای پر زرق و برقیست که با دنیای واقعی تفاوت زیادی دارد و کودکان و نوجوانان هم به انداره بزرگسالان توانایی درک این موضوع را ندارند.

وی افزود: دنیای مجازی به دنبال یکسان سازی فرهنگ هاست که متاسفانه باعث از بین رفتن بخشی زیادی از بافت فرهنگی و قومیتی میشود.

حیدریان فر ادامه داد: بهترین راه حل ایجاد فضای بیشتر برای بازی و فعالیت کودکان و نوجوانان است. فضا‌های سرپوشیده‌ای که به دور از گرما و آلودگی باشند که بچه‌ها بتوانند مقداری از زمان خود را به فعالیت در مکان‌های مناسب بپردازند.

حیدریان فر با اشاره به دوزبانه بودن کودکان در شهر‌های جنوبی کشور هم گفت که این امر میتواند بر کیفیت یادگیری و تعامل کودکان تاثیر بگذارد که بهترین راه حل همگام و هماهنگ بودن محتوای آموزشی با فرهنگ آن قومیت باشد.

دیگر خبرها

  • فیلم| حل مشکلات اصناف در میز خدمت
  • ترویج فرهنگ دینی و اسلامی بهترین خدمت به جامعه است
  • ۶۰ عنوان برنامه دهه کرامت در اردبیل برگزار می‌شود
  • ۶۰ عنوان برنامه دهه کرامت در اردبیل برگزار می شود
  • قراردادهای سفر زاکانی به چین محرمانه است
  • شهدا رفتند تا امروز بزرگترین مستکبران جهان جرئت تعرض به کشور را نداشته باشند
  • شهدا رفتند تا مستکبران جرأت تعرض به کشور را نداشته باشند
  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است
  • مشکلات معلمان خرید خدمت آموزشی مناطق محروم
  • گرایش کودکان به فضای مجازی نتیجه نبود امکانات در جنوب کشور+فیلم