Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@23:29:17 GMT

۲۰ انبار ضایعاتی متخلف در خرمشهر به دادگستری معرفی شد

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۸۸۳۹۵

۲۰ انبار ضایعاتی متخلف در خرمشهر به دادگستری معرفی شد

رضا جاوید روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا رشد قارچ گونه انبارهای ضایعاتی در داخل و محدوده شهر را تهدیدی علیه بهداشت عمومی بیان کرد و افزود: وجود انبارهای ضایعاتی پسماند را مجددا وارد شهر کرده و موجب بروز مسایل و مشکلات بهداشتی و گاها امنیتی می‌شوند.

وی افزود: استقرار این انبارهای ضایعاتی  در مناطق مسکونی ضمن ایجاد نارضایتی شهروندان تهدید جدیدی علیه بهداشت عمومی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جاوید بیان داشت: در این راستا به استناد ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی و مصوبات کارگروه مدیریت پسماند حفاظت محیط زیست و شبکه بهداشت و درمان قرار است هر ماه سه انبار ضایعاتی با یک‌نامه و امضای مشترک به مقام قضایی معرفی شوند.

وی رسیدگی سریع به پرونده های انبارهای ضایعاتی از مقام قضایی را خواستار شد و گفت: لازم است رسیدگی به پرونده  انبارهای ضایعاتی که قطعا سلامت مردم را تهدید می کنند در اولویت قرار گیرد و تبرئه شدن آنها معضلات شهری را دوچندان می کند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خرمشهر به اخطاریه صادر شده برای تخلیه فاضلاب شهری به رودخانه کارون اشاره کرد و افزود: یک شکایت مشترک بین بهداشت و حفاظت محیط زیست تنظیم و به دادگستری ارسال شد.

جاوید بیان کرد: امور آبفای خرمشهر مدعی است مجری طرح احداث تصفیه خانه نیست و اداره کل آب وفاضلاب متولی این پروژه است لذا سوء نیتی نداشته و به همین دلیل مقام قضایی اداره آبفای خرمشهر را از این جرم تبرئه کرده است.

وی افزود: با پیگیری‌های انجام شده در شورای حفاظت کیفی آب طرح تصفیه‌خانه فاضلاب خرمشهر ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تنها تجهیزات الکترومکانیکی آن نصب نشده و امید است با راه اندازی این تصفیه خانه بخش اعظمی از پساب شهری تصفیه و از تخلیه فاضلاب به رودخانه جلوگیری  شود.

جاوید به آلودگی زیست محیطی صادرات در بندر خرمشهر اشاره کرد و گفت: کلینکر ماده اولیه سیمان در چند سال اخیر یکسری مشکلات را برای برخی از اهالی خرمشهر ساکن مناطق مولوی و سنتاپ و مناطق حاشیه بندر به وجود آورده به دلیل اینکه تخلیه کلینکر در اداره بندر بر روی شناورها باعث انتشار و پراکنش ذرات غبار حاصل از دپو و برداشت کلینکر شده است.

وی در ادامه گفت: طی سال گذشته به منظور کاهش آلودگی هوا محیط زیست وارد عمل شد و در این راستا شرکت‌های صادرکننده کلینکر یک سری اقدامات لازم همچون دیوارکشی محدود دپوی کلینکر، نصب سیستم مه پاش و کار در ساعات مشخص انجام داده اند اما تمام شروط دادستانی و محیط زیست را به صورت کامل اجرا نشده است.

جاوید بیان داشت: اخیرا جلسه‌ای در دادگستری برگزار و شکایت و رسیدگی به پرونده محیط زیست مجددا به جریان افتاده و دادستان نیز با برگزاری جلسه احقاق حقوق عامه پیگیر موضوع کلینکر هستند.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست خرمشهر ضایعات پلاستیک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست خرمشهر ضایعات پلاستیک سازمان حفاظت محیط زیست خرمشهر ضایعات پلاستیک انبارهای ضایعاتی حفاظت محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۸۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم

سید محمدرضا بهشتی پور مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: بر اساس قوانین و ضوابط زیست محیطی، چیدن گونه‌های گیاهی از جمله ریواس و گیاهان دارویی در مناطق حفاظت شده ممنوع است و با متخلفان برخورد می‌شود. 

وی در ادامه افزود: متأسفانه حضور بدون مجوز مردم در منطقه حفاظت شده پلنگ دره، موجب اختلال در امنیت منطقه و انجام وظایف محیط بانان، ریختن زباله و آلودگی زیست محیطی و روشن کردن آتش و افزایش احتمال آتش سوزی در منطقه شده است. 

وی در پایان تصریح کرد: از کانال‌های خبری و تبلیغاتی در فضای مجازی خواهشمندیم به هیچ عنوان با انتشار فیلم‌ها و تصاویر از ریواس چینی در منطقه پلنگ دره، مردم را نسبت به انجام این عمل غیرقانونی تشویق و ترغیب نکنند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • دستگیری متخلفان شکار و صید در مازندران
  • تاثیر هنر در حفاظت از محیط زیست
  • حفاظت از لاک‌پشت‌های دریایی در بوشهر/برداشت بارناکل غیرقانونی است
  • توقیف ۲۰ خودرو متخلف تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • فصل زاد و ولد حیات وحش از راه رسید؛ زنده‌گیری نوزادان پیگرد قانونی دارد
  • معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک/ حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • فصل زاد و ولد حیات وحش؛ به محیط زیست آنها نزدیک نشوید
  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم/ معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک
  • ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم