Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@14:16:26 GMT

اُفت ۵۹۵ واحدی شاخص کل بورس

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۸۸۵۱۰

اُفت ۵۹۵ واحدی شاخص کل بورس

امروز دوشنبه (۲۳  اسفند) شاخص کل بورس در ابتدای معاملات با رشد ۲۵۱ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۳۳۵ هزار واحدی  قرار گرفت. در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس با افت ۵۹۵ واحدی، در تراز یک میلیون و ۳۳۴ هزار و ۷۸۱ واحد متوقف شد.

آقای محمد خبری زاد تحلیلگر بازار سرمایه گفت: باتوجه به اخبار سیاسی منتشره در چند روز اخیر، برخی از نماد‌های بورسی منفی و  برخی دیگر شرایط بهتری داشتند هم اکنون خریداران در بازار بلاتکلیف هستند  و منتظر تثبیت قیمت‌های جهانی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ارزش معاملات بورس تهران امروز به حدود رقم هزار و ۹۰۴ میلیارد تومان رسید. «کگل»، «شتران» و «کچاد» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند و «شستا»، «شتران» و «خودرو» سه نماد پر تراکنش بودند.

شاخص کل هم وزن هم با رشد ۲۱۸ واحدی روی پله ۳۳۸ هزار و ۹۵۴ واحد قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز سهام در بورس تهران به تعداد ۳  هزار میلیارد و ۵۴۰ میلیون سهم به ارزش هزار و ۶۴۹ میلیارد تومان رسید.

شاخص فرابورس هم با اُفت ۱۴ واحد روی پله ۱۸ هزار و ۱۳۸ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز در فرابورس ایران به تعداد ۸۴۶ میلیون و ۶۲۰ سهم به ارزش ۴۹۰ میلیارد تومان رسید.

نماد‌های تاثیر گذار در شاخص کل بورس

نماد‌های کگل، ومعادن و خودرو به ترتیب با ۱۱۵۱.۲۱، ۶۳۰.۶۶ و ۱۹۶.۲۸ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند و نماد‌های شپدیس، کچاد و شیراز و حکشتی به ترتیب با ۹۸۸.۰۴، ۸۹۳.۴۴ و ۲۷۸.۲۴ واحد بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

نماد‌های تاثیرگذار در فرابورس

نماد‌های بپاس، دماوند و کگهر به ترتیب با ۸.۲۳، ۷.۲۲ و ۶.۷۲ واحد، بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند و نماد‌های آریا، غصینو و تجلی به ترتیب با ۱۲.۳۲، ۱۱.۱۱ و ۶.۵۵ واحد بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

برترین گروه صنعت بورس

امروز فلزات اساسی بیشترین ارزش معامله را با مبلغ ۲۳۱ میلیارد تومان به خود اختصاص داد. همچنین «خودرو»، «فراوده نفتی» و «شیمیایی» در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در بورس

سهام شرکت‌های غدام، ثشرق و کمنگنز بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های کبافق، رکیش و تکشا بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در فرابورس

سهام شرکت‌های دکپسول، زقیام و دماوند بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت توسن، دسانکو و دبالک بیشترین کاهش قیمت را در فرابورس ایران تجربه کردند.

برترین عرضه و تقاضا در بورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های کمند، افران و همای بیشترین عرضه فروش سهام را نماد‌های انرژی ۱، همای و غدشت در بورس ایران داشتند.

برترین عرضه و تقاضا در فرابورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های اعتماد، آسامید و  اوصتا بیشترین عرضه فروش سهام را نماد‌های تابان ۰۳، اوصتا و اعتماد در بورس ایران داشتند.

بیشترین ارزش و حجم معاملات سهام در بورس و فرابورس

نماد‌های صملی ۴۱۲، کمند و کمند ۴ چهار بیشترین ارزش معامله و نماد‌های شستا، خبهمن ۲ و کمند بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

نماد‌های اراد ۸۶۴، اراد ۸۵۴ و اراد ۸۷۴ بیشترین ارزش معامله و نماد‌های تجلی، کرمان و اراد ۸۶۴ بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شاخص بورس شاخص فرابورس شاخص هم وزن جای گذاشتند بیشترین افزایش بیشترین تاثیر میلیارد تومان بورس تهران بیشترین ارزش شاخص کل بورس تجربه کردند بورس ایران سهام شرکت کاهش قیمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۸۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص بورس هزار واحد رشد کرد

به گزارش خبرنگاراقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (شنبه ۸ اردیبهشت) با یک هزار و ۲۲ واحد رشد در ارتفاع ۲ میلیون و ۳۰۴ هزار و ۹۷۹ واحد ایستاد.

شاخص هم‌وزن در جریان معاملات روز جاری با یک هزار و ۳۹۵ واحد افزایش به ۷۶۵ هزار و ۴۵ واحد و شاخص قیمت با ۷۸۱ واحد افزایش به ۴۲۸ هزار و ۲۲۷ واحد رسید.

معامله‌گران امروز در بورس تهران بیش از ۷ میلیارد و ۵۵۰ میلیون سهم و اوراق مالی را به ارزش تقریبی ۴۹ هزار میلیارد ریال با انجام بیش از ۳۵۰ هزار معامله، دادوستد کردند.

نماد «فملی» بیشترین اثر مثبت و نماد‌های شپنا، شستا، وبملت، شتران، وغدیر و وتجارت بیشترین اثر منفی را بر شاخص بورس گذاشتند.

شاخص فرابورس ایران در معاملات امروز با ۸۰ واحد کاهش، به ۲۵ هزار و ۵۲۵ واحد رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس
  • کاهش ۲۰ هزار و ۱۴۴ واحدی شاخص کل بورس
  • ۱۷ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام خارج شد
  • بورس در سکوت
  • افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل بورس
  • شاخص بورس هزار واحد رشد کرد
  • رشد هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • گزارش روزانه بورس ۸ اردیبهشت/ بورس در سکوت
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید
  • رشد بیش‌از ۸ هزار واحدی صبح گاهی بورس