Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس ذاکریان روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به این‌که به دلیل شیوع ویروس کرونا مراسم نیمه شعبان در۲ سال گذشته برگزار نشده و از سوی دیگر این روز امسال نیز مصادف با شروع سفرهای نوروزی است، پیش‌بینی می‌شود مراسم باشکوه و پرجمعیتی برگزار شود.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای پذیرایی از جمعیت کثیر زائر نیمه شعبان و مسافر نوروزی، خاطرنشان کرد: ۱۱ کمیته از جمله کمیته‌های اجرایی، ایمنی و امداد، اسکان و زیباسازی، تامین ارزاق و مایحتاج که ذیل ستاد تسهیلات زائران تشکیل شده‌است که مسوولیت خدمات‌رسانی به زائران و مسافران در قم را بر عهده‌ دارند

وی با اشاره به این‌که ۴۰۰ نفر نیروی بسیج و انتظامی برای امنیت و نظم پارکینگ‌ها آماده هستند، ادامه داد: تمام نیروهای آتش‌نشان در آماده‌باش هستند و آتش‌نشانان داوطلب خانم نیز به مناسبت نیمه شعبان برای حضور داخل مسجد جمکران هماهنگ شده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ذاکریان با اشاره به این‌که ۴۲۴ چشمه سرویس بهداشتی در مسجد جمکران و اطراف آن آماده‌سازی شده، گفت: از این تعداد۱۰۰ چشمه به‌صورت سیار می‌باشد که در اطراف مسجد جمکران و بلوار پیامبر اعظم(ص) تعبیه شده است.

به گفته وی، برای تامین سرویس‌های بهداشتی سیار با استان‌های اطراف مکاتبه شد، متاسفانه نتیجه‌ای گرفته نشد.

وی با انتقاد از نبود ردیف بودجه‌ای برای تامین خدمات مورد نیاز نیمه شعبان، تاکید کرد: باید در بودجه سالانه کشور ردیف جاری برای نیمه شعبان و عمرانی برای تجهیز زمین‌های اطراف مسجد جمکران در نظر گرفته شود، چرا که حضور میلیونی مردم در نیمه شعبان از بزرگ‌ترین اجتماعات در کشور است.

رییس ستاد تسهیلات زائران و خدمات سفر شهرداری قم بیان کرد: کمیته اسکان شهرداری قم ۶ بوستان برای اسکان موقت زائران نیمه شعبان و مسافران نوروزی در این استان آماده کرده‌است.

به گفته وی، این بوستان‌ها شامل بوستان مهدی در منطقه یک، بوستان امام رضا(ع) در منطقه دو، بوستان فدک در منطقه سه، بوستان نیایش و بوستان نیاز در منطقه پنج و بوستان غدیر در منطقه هشت می‌باشد.

وی اضافه کرد: چندین سالن ورزشی و سوله نیز در سطح شهر برای اسکان مسافران آماده شده است تا در مواقع اضطراری از جمله بارندگی مورد استفاده قرار گیرد.

ذاکریان همچنین بیان کرد: در بدو ورود به شهر قم پیامکی به زائران ارسال می‌شود و آن‌ها را به آدرس پورتال جامع گردشگری و زیارتی قم راهنمایی می‌کنیم.

وی افزود: در این پورتال تمام اماکن زیارتی، درمانی، تفریحی، نیازمندی‌ها، شعب منتخب بانک‌ها، جایگاه‌های سوخت، اماکن اقامتی، نقشه‌های راه و نقشه مسیریابی نشان در اختیار زائران قرار خواهد گرفت.

آماده سازی ۱۶۰ هکتار پارکینگ در اطراف مسجد جمکران

مدیرکل مهندسی و امور اجرایی ترافیک شهرداری قم نیز در این جلسه گفت: ۱۶۰ هکتار پارکینگ در اطراف مسجد جمکران توسط هشت تیم اجرایی شامل ۵۰۰ نفر آماده شده که شامل ۴۵ هزار پارکینگ سواری و چهار هزار پارکینگ اتوبوس‌های برون‌شهری است.

سید امیرعباس صفوی افزود: یک هزار و ۵۰۰ دستگاه تاکسی و ۲۰۰ دستگاه اتوبوس داخل شهری برای ارائه خدمات به زائران پیش‌بینی شده است.

۲۰۰ دستگاه اتوبوس مسوول حمل شهروندان به مسجد جمکران

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم نیز در این جلسه گفت: با هماهنگی صورت گرفته مسیریاب نشان بر اساس الگوی طرح ترافیک ارایه شده نسبت به راهنمایی زائران در شهر قم اقدام خواهد کرد.

مسعود طبیبی افزود: یک سمت بلوار پیامبر اعظم(ص) به تردد پیاده زائران اختصاص داده شده است و اجازه تردد خودرو و موتور به هیچ عنوان در این مسیر داده نخواهد شد؛ سمت دیگر این بلوار نیز به حمل‌ونقل عمومی اتوبوس و تاکسی اختصاص پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: اتوبوس‌های داخل شهری در قم برای روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری در تمام مسیرها رایگان است و هدف از این طرح جلوگیری از گره‌های ترافیکی است.

به گفته وی، ۲۰۰ دستگاه اتوبوس مسوولیت حمل شهروندان به مسجد جمکران را در قم عهده‌دار هستند.

برچسب‌ها شهرداری قم قم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری قم قم شهرداری قم قم اطراف مسجد جمکران نیمه شعبان شهرداری قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۸۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | لحظات دیدنی از مراسم تدفین دو شهید گمنام در آستان مقدس مسجد جمکران

تعداد بازدید : 9 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پذیرایی «شایسته» از عادل فردوسی پور
  • لحظاتی از حضور مهمانان ویژه مسجد مقدس جمکران
  • گزارش تصویری | مراسم تدفین دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران
  • ببینید | لحظات دیدنی از مراسم تدفین دو شهید گمنام در آستان مقدس مسجد جمکران
  • فیلم/ لحظات دیدنی از مراسم تدفین دو شهید گمنام در مسجد جمکران
  • آغاز به کار چایخانه امام رضا بابلسری‌ها در حرم رضوی
  • بسیج تمامی امکانات برای رفع آبگرفتگی‌ها در دزفول
  • آبگرفتگی اماکن مسکونی در خوی/ امکانات شهرداری بسیج شد
  • تشییع دو شهید گمنام دفاع مقدس در مسجد مقدس جمکران
  • تشییع دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران