Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@13:03:13 GMT

۸۸ درصد حقوق موقوفات استان قزوین پرداخت نمی‌شود

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۸۸۸۱۵

۸۸ درصد حقوق موقوفات استان قزوین پرداخت نمی‌شود

گروه استان‌ها ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: فقط ۱۲ درصد از متصرفان حقوق موقوفات در استان را پرداخت می‌کنند و ۸۸ درصد از پرداخت این حقوق خودداری می‌کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، حجت‌الاسلام سیدمصطفی مجیدی بعدازظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران و اهالی رسانه استان قزوین که در صحن مقدس امامزاده حسین(ع) برگزار شد، اظهار داشت: فقط 12 درصد از متصرفان حقوق موقوفات در استان را پرداخت می‌کنند و 88 درصد از پرداخت این حقوق خودداری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه 22 درصد از اراضی و زمین‌های غیر منابع ملی در استان قزوین موقوفه هستند، اضافه کرد: در حال حاضر 150 هزار هکتار از اراضی استان قزوین وقفی هستند و ارزش کل موقوفات استان قزوین 350 هزار میلیارد تومان است. یعنی اگر یک درصد درآمد این موقوفه‌ها تحقق یابد، 3 هزار و 500 میلیارد تومان درآمد عاید استان قزوین می‌شود که 50 درصد از بودجه عمرانی استان بیشتر است.

مجیدی ادامه داد: با این حال امروز فقط یک‌ده هزارم درصد درآمد موقوفات در استان قزوین محقق می‌شود و تازه این آمار در 4 سال گذشته یک میلیونم درصد بوده که با توجه به اقدامات انجام شده شاهد بهبود روند درآمدازیی موقوفات بودیم.

شهرک مسکونی 500 هکتاری وقفی در استان قزوین احداث می‌شود

مدیرکل اوقاف استان قزوین در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از مدیران کم‌سابقه‌ای که به دنبال تضعیف نهاد وقف هستند، گفت: با وجود اینکه موقوفه بودن بسیاری از اراضی در استان قزوین اثبات شده و رأی قطعی دستگاه قضا دارد، باز برخی افراد به دنبال این هستند که با تغییر هر مدیر کل اوقاف بحث از خارج کردن موقوفات را پیش بکشند.

مجیدی همچنین به اقدامات عمرانی و تولیدمحور حوزه وقف اشاره کرد و افزود: با توجه به تفاهم‌نامه‌های امضا شده با وزارت راه و شهرسازی به زودی شاهد آغاز ساخت یک شهرک مسکونی 500 هکتاری در اراضی موقوفه و بلامعارض استان قزوین هستیم که این شهرک در قالب هیأت امنا اداره شده و آمادگی داریم بخشی از آن را در اختیار تعاونی‌های مسکن خبرنگاران بگذاریم.

اراضی وقفی روستاها آماده واگذاری 100 درصدی هستند

این مقام مسئول حوزه وقف استان ادامه داد: 21 شهر و روستای استان قزوین به صورت 6 دانگی و 246 روستای استان به صورت مشاعی موقوفه محسوب می‌شوند که با توجه به دستور آیت‌الله خاموشی نماینده ولی فقیه و ریاست سازمان اوقاف این آمادگی را داریم که همگی اراضی وقفی در روستاها را افراز کرده و به صورت نقدی تبدیل به احسن کنیم.

مجیدی یادآور شد: این طرح به صورت آزمایشی و پایلوت در استان قزوین اجرا می‌شود و اگر بازخورد مناسبی داشته باشد، برای کل کشور هم اجرایی خواهد شد.

اجرای طرح آرامش بهاری در نوروز 1401

اما معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان قزوین هم در ادامه این نشست خبری از اجرای طرح آرامش بهاری بعد از 2 سال کرونایی خبر داد و گفت: این طرح از 28 اسفندماه سال جاری تا 14 فروردین سال 1401 در 60 بقعه متبرکه استان قزوین برگزار می‌شود و برای اجرای آن 30 مبلغ برجسته استانی و ملی با ما همکاری می‌کنند.

حجت‌الاسلام رضا نوروزی برگزاری مراسم تحویل سال را از جمله بخش‌های این طرح دانست و گفت: همچنین در قالب این طرح در بقاع متبرکه منتخب استان قزوین خیمه‌های معرفت برپا شده و در کنار آن غرفه‌های انتظار و ترویج فرهنگ مهدویت ایجاد خواهد شد.

مدیرکل اوقاف استان قزوین: 4.5 دانگ از شهر صنعتی البرز وقفی استاجاره موقوفات حوزه علمیه استان قزوین از سوی متصرفان پرداخت نمی‌شوداجاره اراضی اوقافی بالای 10 هکتار قزوین متوقف می‌شود/احداث گلخانه‌های وقفی در سال 1400

وی همچنین با اشاره به رشد گردشگری مذهبی در ایام کرونایی اضافه کرد: با توجه به رصد صورت‌گرفته از 23 استان کشور مسافر و گردشگر مذهبی داریم و توسعه این نوع از گردشگری باید در دستور کار مدیران ستاد خدمات نوروزی سفر باشد.

نوروزی ادامه داد: همچنین امسال طرح نسیم انتظار را در سطح بیمارستان‌ها و میادین شهر قزوین برگزار خواهیم کرد و با توجه به تقارن عید نوروز با ماه رمضان این برنامه به صورت گسترده‌تری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استانداری قزوین سازمان اوقاف وقف استانداری قزوین سازمان اوقاف وقف استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۸۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدول اضافه حقوق‌ بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و لشکری و کشوری

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: هر ساله محاسبات افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی در فروردین ماه انجام می‌گیرد و امسال نیز همین روند ادامه می‌یابد و متناسب با افزایش ۳۵ درصدی دستمزد کارگران، مستمری بازنشستگان نیز به همین میزان افزایش پیدا می‌کند.

به گفته حسن ایزدان، بازرس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران، افزایش مستمری بازنشستگان کارگری تابع قوانین مشخص خود است و می‌تواند از افزایش مزد کارگران شاغل که در شورایعالی کار مصوب شده، بیشتر باشد.

به گزارش منیبان، براین اساس مستمری بازنشستگان در فرودین‌ماه مطابق سال گذشته پرداخت می‌شود اما حقوق اردیبهشت بر اساس نرخ جدید اعمال می‌شود و مابه‌التفاوت حقوق فروردین مستمری‌بگیران نیز در اردیبهشت پرداخت می‌شود.

 

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • دستگاه قضایی پیگیر حقوق مالباختگان شرکت‌های خودرویی در قزوین
  • موقوفات زنجان صاحب درآمد پایدار می‌شوند
  • نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف بستری برای ارائه عملکرد واقفین
  • تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در سطح استان کرمانشاه
  • تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه
  • صدور اسناد تک برگی برای همه موقوفات تا پایان سال جاری
  • جدول اضافه حقوق‌ بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و لشکری و کشوری
  • تشدید برخورد با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه
  • مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه تشدید می‌شود
  • مقابله با حفر چاه های غیرمجاز در کرمانشاه تشدید می شود