Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران از آثار برگزیده سومین مسابقه عکاسی تنوع زیستی شهر تهران دیدن کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا، سید جعفر تشکری هاشمی در حاشیه آیین اختتامیه سومین مسابقه عکاسی تنوع زیستی شهر تهران با اعلام اینکه کلان‌شهر تهران از آلودگی هوا و ترافیک رنج می‌برد، گفت: به رغم این موضوع، منطقه شهری تهران زیستگاه‌های باارزشی مانند محدوده حفاظت شده البرز و منطقه کویر را که به عنوان مناطقی منحصر به فرد از زیباترین و جذاب‌ترین پهنه‌های زیستی کشور محسوب می‌شوند، در شمال و جنوب خود جای داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با استناد به گفته کارشناسان مبنی بر اینکه حدود 10 سال خشکسالی پیاپی حاکم بر سرزمین ایران و منطقه، آسیب های زیادی بر محیط زیست کشورمان و مناطق همجوار آن وارد کرده و بر تعداد و تنوع جمعیت جانوری و حیات وحش تأثیر منفی بر جای گذاشته است، افزود: محدوده شهری تهران نیز متأثر از این پدیده، متحمل آسیب‌ها و صدمات فراوانی در حوزه محیط زیست طبیعی شده است.
تشکری هاشمی با اشاره به اینکه عواملی همچون مهاجرت‌های بی‌رویه و ازدیاد جمعیت، خشکسالی و کم‌آبی، عدم مدیریت منابع آب و ... به وضعیت اکولوژیک تهران آسیب زده و توان محیط زیستی این کلان‌شهر را تحت تأثیر قرار داده است، اظهار کرد: با این وجود، باور دارم با کارِ کارشناسی و استفاده از ظرفیت کارشناسان خبره و متخصص می‌توان خلاءهای به وجود آمده را برطرف و لطمات وارده را جبران کرد.
 وی با بیان اینکه با آموزش و فرهنگ‌سازی، جلب مشارکت شهروندان در حفاظت از محیط زیست و استمرار طرح مدیریت پایدار برای محیط زیست شهر تهران می‌توان به نتایج مثبت و مؤثری رسید، تصریح کرد: برگزاری این مسابقه و برپایی نمایشگاه آثار برگزیده آن از طریق شناساندن تنوع زیستی این کلان‌شهر به شهروندان و ارتقاء و تقویت دانش آنها نسبت به محیطی که در آن زندگی می‌کنند، موجبات حساسیت مضاعف نسبت به حفظ محیط زیست را مهیا خواهد کرد.
رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه نباید فراموش کنیم که صرفاً برگزاری یک مسابقه و برپایی یک نمایشگاه کافی نیست، خاطرنشان کرد: همه ظرفیت‌های آموزشی و فرهنگی و فضاهای محیطی و تبلیغاتی شهر تهران به منظور آشنایی و شناخت بیشتر شهروندان نسبت به محیط زیست طبیعی و ذخایر حیات وحش این کلان‌ شهر می‌بایست مورد استفاده قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کلان شهر شهر تهران محیط زیست کلان شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۹۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وصول عوارض و معوقات آلایندگی محیط زیستی در استان سمنان پیگیری شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان ،حجت الاسلام و المسلمین اکبری در دیدار با مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گفت: ورود دستگاه قضایی استان به مسائلی که نیاز مردم را رفع می کند جنبه عمومی دارد و در جهت تقویت زیر ساخت ها تاثیر گذار خواهد بود و حل مشکلات معوقات آلایندگی نیاز به پیگیری جدی در چارچوب قانون دارد.

وی تاکید کرد: از جمله تاکیدات ریاست قوه قضائیه « پیگیری عوارض آلایندگی » است و دستگاه ها و بنگاه های اقتصادی که آلایندگی دارند باید وفق مقررات عوارض آلایندگی را پرداخت و این عوارض در راستای ارتقاء امور محیط زیستی استان سمنان صرف شود.

رئیس کل دادگستری استان سمنان با اشاره به اینکه ورود دستگاه قضایی استان در موضوعات محیط زیستی همچنان دارد افزود: حوزه حقوق عامه بستر وسیعی در پیگیری نیازها و مطالبات قانونی مردم دارد و دستگاه قضایی استان توسعه عدالت در جامعه را دنبال می کند تا در نتیجه هم افزایی و همراهی تمامی مسئولان استانی اهتمام به اجرای قانون صورت پذیرد.

بهرامعلی ظاهری مدیر کل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: ورود دستگاه قضایی استان سمنان در موضوعات محیط زیستی موجبات توفیقات بیشتر این سازمان در مسیر پیگیری قانونی تکالیف این سازمان را فراهم آورده است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900229

دیگر خبرها

  • دودی که از سیانور خطرناک تر است
  • ضرورت ساماندهی پسماندهای پلاستیکی اطراف مجتمع‌های بین‌راهی
  • ضرورت تدوین دستورالعمل واحد فعالیت محیط زیستی در سطح محلات
  • ضرورت استعدادیابی و پرورش دانش آموزان نخبه با هدف پرورش مدیران نسل نو جهادی
  • وصول عوارض و معوقات آلایندگی محیط زیستی در استان سمنان پیگیری شود
  • تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران
  • هنرمندان برای حل مشکلات زیست‌محیطی پای کار آمدند
  • اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران تدوین شد
  • رایزنی با محیط زیست برای فعالیت کارخانه آسفالت در شرق تهران
  • اهمیت فرهنگ‌سازی در کاهش آسیب‌های زیست‌محیطی