Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدتقی امینی در اختتامیه پنجمین جشنواره رویش دانشجویان دانشگاه‌های پیام نور کشور با تاکید نقش دانشگاهیان و دانشجویان در تحقق جهاد تبیین گفت: حضور هزار و ۱۷۳ نفر از دانشجویان در این جشتواره به نوعی شرکت در جهاد تبیین است و دانشجویان باید تلاش کنند که این مسیر مقاومت ادامه پیدا کند.

او گفت: دانشجویان وفادار و پای‌بند به انقلاب اسلامی هستند و دانشجویان در طول سال‌های انقلاب اسلامی نشان دادند که پای‌بند به آرمان‌های انقلاب هستند و همواره در این مسیر گام برداشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امینی، به دو بعد تعلیم و تربیت در آموزش و تاثیر آن از کرونا در ۲ سال اخیر اشاره و گفت: برگزاری مجازی دوره‌های آموزشی سبب شدده که تعلیم و تربیت آنگونه که باید محقق نشود، اما در این مسیر نیز نباید از نقش تربیت و پرورش غافل بود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام‌نور کشور گفت: دشمن از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون بر تهاجم فرهنگی اقدام کرده است و ایجاد یاس و ناامیدی در جوانان و فرار نخبگان از تهاجمات فرهنگی است که دشمن همواره دنبال کرده است و دانشجویان باید با هوشیاری مانع تحقق هدف دشمن شوند.

به گفته او، فرار نخبگان منجر به تضعیف نظام جمهوری اسلامی ایران می‌شود و این هدفی است که دشمن دنبال می‌کند.

امینی گفت: در ۴۳ سال گذشته همواره مقابل دشمن مقاومت کرده‌ایم و دانشجویان نیز باید تلاش کنند تا این مسیر ادامه پیدا کند.

او به جشنواره رویش در دانشگاه‌های پیام نور اشاره و گفت: در این دوره از جشنواره هزار و ۱۷۳ نفر شرکت کردند و ۴ هزار و ۲۰۰ اثر به دبیرخانه ارسال شده که ۱۹۱ نفر به عنوان برگزیده معرفی می‌شوند.

معاون فرهنگی دانشگاه پیام نور گفت: در جشنواره رویش امسال استان فارس با ۱۱۷۰ اثر، استان اصفهان با ۸۰۵ اثر، استان تهران با ۲۵۳ اثر، استان قزوین با ۱۷۱ اثر و استان خوزستان با ۱۵۱ اثر بیشترین آثار را به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده‌اند.

تلاش برای هدایت دانشجویان به سمت کارآفرینی

ناصر محمدی، مدیرکل فرهنگی دانشگاه پیام نور نیز با بیان اینکه باید اختتامیه جشنواره‌های فرهنگی را به کارآفرینی گره زد، اظهار داشت: نباید جشنواره‌ها با برگزاری اختتامیه تمام شود بلکه باید زمینه‌ای فراهم شود تا آثار برگزیده به سمت کسب و کار و اشتغال هدایت شوند.

او با تاکید بر پیگیری هدایت آثار برگزیده به سمت کارآفرینی افزود: دانشجویان می‌توانند از مشورت مشاوران خوب استفاده کنند تا رشته دانشگاهی آن‌ها با کسب و کار آینده هم جهت شود.

محسن جاجرمی‌زاده، سرپرست دانشگاه پیام نور استان فارس نیز در این مراسم از افزایش ۲ برابری حجم آثار دریافت شده توسط دبیرخانه جشنواره خبر داد و گفت: این جشنواره زمینه فعالیت و رقابت دانشجویان، کانون‌های فرهنگی و دانشجویی و جایگاه تمرین کار فردی و جمعی بوده است.

او با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید تلاش کنند تا زمینه حضور فعال جوانان در جامعه را فراهم کنند، افزود: جشنواره رویش بستر مناسبی برای حضور دانشجویان در عرصه‌های اجتماعی است.

ضرورت جهاد تبیین در دوران کثرت رسانه‌های جمعی

حمیدرضا قانعی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس نیز در بخش دیگری از این نشست با برشمردن اهداف جهاد تبیین اظهار کرد: در دورانی به سر می‌بریم که جنگ روایت‌ها به عنوان مسئله اصلی به شمار می‌رود. در دوران کثرت رسانه‌های جمعی که افکار عمومی دچار سردرگمی مطلق می‌شوند آنچه که ما نیاز داریم جهاد تبیین است و جهاد تبیین در این دوران از اهمیت بسیاری برخوردار است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب گلایه‌مند بودند که ما در جنگ روایت‌ها موفق نبودیم و نتوانستیم روایت اول و قالب را داشته باشیم به نظر می‌آید برگزاری اینگونه رویداد‌ها که توسط فرهیختگان دانشگاهی برگزار می‌شود از دو جنبه می‌تواند به پیشبرد اهداف مورد نظرمان در جهاد تبیین کمک کند.

وی افزود: در این رویداد‌ها توجه به استعدادیابی اهمیت بسیاری دارد و پس از شناسایی استعداد‌ها می‌توانیم کمک کنیم تا این استعداد‌ها زمینه‌ساز فراهم کردن مقدمات هنری در جهاد تبیین شوند.

قانعی، وظیفه متولیان فرهنگی در عرصه پرورش هنرمندان متعهد را بسیار سنگین عنوان کرد و یادآور شد: به نظر می‌آید در بسیاری از اتفاقات که در پیش روی انقلاب اسلامی با آن‌ها مواجه هستیم به طور جدی به هنر، ادبیات و فرهنگ نیازمند هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس اظهار داشت: در دورانی که از آن به عنوان حکمرانی فرهنگ‌ها صحبت می‌شود و قرار بر این است که فرهنگ پیشران عرصه‌های اقتصادی و اجتماعی باشد، بدون شک مقوله هنر جایگاه جدی و پررنگی پیدا می‌کند.

گفتنی است در جشنواره رویش امسال، استان فارس با ۱۱۷۰اثر، استان اصفهان با ۸۰۵ اثر، استان تهران با ۲۵۳ اثر، استان قزوین با ۱۷۱ اثر و استان خوزستان با ۱۵۱ اثر، بیشترین آثار را به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه پیام نور فارس جشنواره رویش جهاد تبیین و ایستادگی توطئه های دشمنان دانشگاه پیام نور انقلاب اسلامی جشنواره رویش مدیرکل فرهنگ جهاد تبیین استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۹۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکل جامعه اسلامی در حوزه سیاست‌گذاری دانشگاه اثرگذار بوده است

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از قم، فاطمه سجادی مسئول جامعه اسلامی واحد خواهران دانشگاه آزاد اسلامی قم در رابطه با فعالیت جامعه اسلامی در دانشگاه آزاد اینگونه بیان کردند:

تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد که به اختصار به آن «جاد» هم می‌گوییم تا حد بسیار زیادی در مسئولین دانشگاه و حتی دانشجویان و حتی حوزه سیاست‌گذاری‌های دانشگاه اثرگذار بوده است. این بخشی که خدمتتان عرض کردم در حوزه دانشگاه است و این در صورتی است که تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد در حوزه استان قم و مسائل کشوری نظر، ایده و حتی انتقادات خود را به گوش مسئولین رسانده و باعث تغییر و تحولاتی در این دو بخش شده است.

علاوه بر فعالیت‌های اجرایی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و حلقه‌های مطالعاتی و کتاب‌خوانی، اردوهای تشکیلاتی و فعالیت‌هایی که در جهت گرد هم آوردن خواهران و ارتقا آن جمع در جهت مبناهای اعتقادی مانند اردوهای «طرح ولایت» و مباحثه در رابطه با سخنان رهبری و برطرف کردن شبهات و خروج ایده‌ها و راهکارها چه برای شخص افراد حاضر در جمع و چه برای دانشگاه و دانشجویان و چه برای استان و حتی ایده‌های کشوری و انتقال آن به افراد مسئول باشد صورت گرفته است. وی ادامه داد: بسیار تلاش شد که جامعه اسلامی برای دانشجویانی که دغدغه‌مند و دلسوزانه در جهت رفع معضلات بودند معرفی شود و دانشجویانی که برای فعالیت‌های این چنینی رغبت نشان می‌دادند آشنایی انجام شود.

فاطمه سجادی تصریح کرد: برای آشنایی دانشجویان در چند بخش فعالیت‌هایی صورت گرفته است؛ بخشی از فعالیت، معرفی چهره به چهره مجموعه و فعالیت‌های آن بود. معرفی‌ها از طریق کارگاه، حلقه‌های مطالعاتی و اردوهای تشکیلاتی صورت می‌گرفت. معمولا در معرفی، از اساتید کمک گرفته می‌شود که این اساتید از ادوار جاد بودند. امروزه اکثریت همچنان فعال فرهنگی محسوب می‌شوند.

خبرنگار: زینب دده‌بیگی

انتهای خبر/

کد خبر: 1228906 برچسب‌ها تشکل‌های اسلامی

دیگر خبرها

  • معرفی برگزیدگان هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه
  • پوشش ۱۵۰ هزار شرکت‌کننده در چهارمین جشنواره امامت و مهدویت
  • ۱۵۰ هزار شرکت‌کننده در جشنواره سراسری امامت و مهدویت تحت پوشش قرار می‌گیرند
  • رئیس دانشگاه شیراز : دانشجویان اخراج‌ شده آمریکا و اروپا را بورسیه می‌کنیم
  • رئیس دانشگاه شیراز: دانشجویان اخراج‌شده آمریکا و اروپا را بورسیه می‌کنیم
  • اختتامیه جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی برگزار می شود
  • تشکل جامعه اسلامی در حوزه سیاست‌گذاری دانشگاه اثرگذار بوده است
  • برگزیدگان جشنواره عروسک خونه معرفی شدند
  • اختتامیه دومین جشنواره شهید آوینی در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود
  • معرفی اعضای شورای سیاست‌گذاری و دبیر جشنواره فیلم کوثر