Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@11:15:14 GMT

افزایش ۳۹ درصدی جرایم فضای مجازی در کردستان

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۸۹۶۷۳

افزایش ۳۹ درصدی جرایم فضای مجازی در کردستان

به گزارش خبرنگار مهر، سردار علی آزادی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فرهنگ بالای مردم کردستان موجب شده است که این استان از لحاظ میزان جرایم جزو استان‌های آخر کشور باشد.

وی افزود: درصد وقوع سرقت کردستان نسبت به سطح کشور بسیار پایین‌تر است و رتبه ۳۰ کشور را داریم.

فرمانده انتظامی کردستان اعلام کرد: در مجموع میزان سرقت در استان چهار درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است و خوشبختانه هیچ سرقت مسلحانه و سرقت بانک نداشتیم و این حاکی از امنیت خوبی است که در استان داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار آزادی با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ درصد سرقت‌های استان در سنندج به وقوع پیوسته است، افزود: ۸۰ درصد سرقت‌ها منجر به کشف شده که میانگین کشوری ۷۰ درصد است.

وی خاطرنشان کرد: در بخش تخلفات حوزه مجازی نیز شاهد افزایش ۳۹ درصدی وقوع و ۳۵ درصدی کشفیات هستیم.

فرمانده انتظامی استان کردستان با هشدار به مخلان امنیت مردم در چهارشنبه آخر سال اظهار کرد: با دستگاه قضائی و دیگر دستگاه‌ها هماهنگی صورت گرفته که با افراد خاطی برخورد شود و تا پایان تعطیلات نیز در بازداشت خواهند بود.

سردار آزادی افزود: سال گذشته در حوادث چهارشنبه آخر سال و شب عید در استان ۴۳ نفر مصدوم شدند و امسال اجازه نمی‌دهیم که امنیت مردم به خطر بیافتد.

وی تصریح کرد: به عنوان پلیس مخالف شادی نیستیم و برای حفظ امنیت مردم با مخلان برخورد می‌کنیم.

سردار آزادی اظهار کرد: اقدامات پیشگیرانه ای برای کاهش آسیب‌های شب چهارشنبه آخر سال انجام دادیم که در این راستا بالغ بر ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار عدد ترقه کشف و ضبط شد.

وی افزود: در این مدت ۱۹۰ کیلوگرم مواد پیش ساز محترقه در استان کشف شده است که ۱۵۰ گرم این مواد می‌تواند یک واحد آپارتمانی را تخریب کند.

کد خبر 5446998

منبع: مهر

کلیدواژه: سنندج فرماندهی انتظامی کردستان علی آزادی سرقت پلیس فتا نیروی انتظامی کردستان بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا خطبه های نماز جمعه سفر استانی اردوهای راهیان نور ایلام شیوع کرونا جهاد تبیین عکس استانها گرگان گرد و غبار مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۹۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت مراکز جوارکارگاهی

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای از رشد ۳۵ درصدی آموزش مهارت‌افزایی و ۴۰ درصدی سنجش مهارت و صلاحیت‌های حرفه‌ای در کشور خبر داد و گفت: امسال هدف‌گذاری شده که ظرفیت مراکز جوار کارگاهی در کشور ۵۰ درصد افزایش پیدا کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، مهرداد عظیمی بیش‌ازظهر امروز در مراسم جهانی روز کارگر که در مجتمع فجر این شهر برگزار شد، با اشاره به اینکه سراسر استان کردستان ظرفیت و سرمایه است، اظهار داشت: کردستان صفحات زرینی از تاریخ پرافتخار کشور را به نام خود ثبت کرده و نقش ممتاز و برجسته مردمان این دیار در طول تاریخ غیر قابل انکار است.

وی وجود نیروی انسانی را یکی از سرمایه‌ها و ظرفیت‌های کردستان عنوان کرد و گفت: معرفی درست پتانسیل‌های این استان وظیفه و رسالت اصحاب رسانه است، استانی که بیش از 5400 شهید تقدیم انقلاب کرده آنچنان که باید و شاید حق واقعی این دیار ادا نشده است.

معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به آیین‌های جذاب و چشم‌نواز طبیعی در استان تصریح کرد: خوشبختانه ظرفیت‌های کردستان برجسته و از تمام ظرفیت‌ها که ریشه در فرهنگ استان دارد، استفاده می‌شود. 

وی با تبریک هفه کار و کارگر افزود: در شرایطی که دشمن تمام تلاش و تمرکز خود را بر تضعیف حوزه اقتصادی و تعطیلی واحدها به‌کار گرفته است، کارگران به عنوان مجاهدان عرصه اقتصادی مجاهدانه و شجاعانه پای کار هستند.

عظیمی بیان کرد: هر چقدر از اقتصاد دولتی فاصله بگیریم و زمینه مشارکت اقشار مختلف مردم‌ به ویژه کارگران در عرصه‌های مختلف فراهم شود، موفق‌تر خواهیم بود.

وی از رشد 35 درصدی در حوزه آموزش مهارت‌ها و 40 درصد در بخش سنجش مهارت و صلاحیت‌های حرفه‌ای این سازمان خبر داد و اظهار کرد: رشد 1040 درصدی در امر آموزش یکی از موضوعات مهمی است که می‌تواند به عنوان الگوی موفق معرفی شود.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور خاطر نشان کرد: امسال هدف‌گذاری شده که ظرفیت مراکز جوار کارگاهی در کشور 50 درصد افزایش پیدا کند.

وی درباره مشکلات کارگران اظهار کرد: بیش از چند دهه اساسنامه سازمان فنی و حرفه‌ای مصوب و یکی از بندهای قابل توجه، دولت مکلف شده که بخشی از اعتبارات عمرانی‌ تحت تملک دارایی که در سال توزیع می‌شود، را صرف آموزش مهارت کارگران کنند.

عظیمی تاکید کرد: انتظار می‌رود استاندار کردستان نیز دستور داده که این قانون در استان اجرا و به خدمات بیمه‌ای پیوست دهند.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • بیش از ۴۰۰ سایت و صفحه مجازی به دلیل جرائم اقتصادی مسدود شد
  • مولفه‌های بومی امنیت روانی در اردبیل احصا شود
  • اتمام حجت دادستان کرمان با شایعه‌سازان در فضای مجازی
  • انسداد بیش از ۴۰۰ سایت و صفحه مجازی به دلیل جرائم اقتصادی
  • انسداد ۱۲۸ تارنمای مجرمان اقتصادی در فضای مجازی
  • خود مراقبتی در فضای مجازی امری ضروری است
  • افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت مراکز جوارکارگاهی
  • شناسایی ۱۲هزار صفحه فروش سلاح در فضای مجازی
  • ۹۰ درصد از جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد
  • سرقت مغازه در استان بوشهر ۲۸ درصد کاهش یافت