Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-سویه اومیکرون، سیاست مقابله چین با کووید-19 را به چالش کشیده است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خبرگزاری فرانسه، هفده میلیون نفر در مرکز فناوری چین در شنژن امروز (دوشنبه) اولین روز خود را در قرنطینه آغاز کردند و محدودیت‌هایی نیز در شانگهای و سایر شهرهای بزرگ در تلاش برای مهار بزرگترین تهدید علیه استراتژی عدم تحمل کووید در کشور اعمال می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این شهر جنوبی روز یکشنبه اقدامات قرنطینه‌ای را به اجرا گذاشت زیرا مقامات با تشدید شیوع سویه اومیکرون در کارخانه‌ها و محله‌های مرتبط با هنگ‌کنگ که در حال ثبت روزانه تعداد زیادی مرگ و میر است، روبرو شده اند.
این شهر جنوبی روز یکشنبه این اقدامات را انجام داد، زیرا مقامات با شعله‌ور شدن Omicron در کارخانه‌ها و محله‌های مرتبط با هنگ‌کنگ که در حال ثبت روزانه تعداد زیادی مرگ و میر هستند، با شیوع ویروس مبارزه کردند. شنژن یکی از ده منطقه‌ای در سراسر کشور است که برخی از سطوح دستور ماندن در خانه را صادر کرده است.
مقامات بهداشتی هشدار داده‌اند که با افزایش نگرانی‌ها در مورد انعطاف‌پذیری رویکرد "صفر کووید" چین در مواجهه با سویه بسیار مسری اومیکرون، اقدامات سخت‌تر در راه است.
مقامات روز دوشنبه 2300 مورد جدید ابتلا به ویروس در سراسر کشور و تقریباً 3400 مورد ابتلا را در روز یکشنبه گزارش کردند که بالاترین رقم روزانه در دو سال اخیر محسوب می‌شود.
در شانگهای، بزرگترین شهر چین، مناطق مسکونی و دفاتر برخی از محله‌ها روز دوشنبه بسته شدند، زیرا مقامات شهری تلاش می‌کنند از قرنطینه کامل جلوگیری کنند.
این شهر روز دوشنبه حدود 170 مورد جدید ویروس را گزارش کرد که برای ایجاد نگرانی در بین مشاغل نسبت به فشارهای اقتصادی پیش رو کافی به نظر می‌رسد.
استان جیلین در شمال شرق کشور برای دومین روز متوالی بیش از 1000 مورد جدید را ثبت کرد. دست‌کم پنج شهر در این استان از ابتدای ماه مارس قرنطینه شده اند، از جمله پایگاه صنعتی بزرگ چانگچون که 9 میلیون نفر از ساکنان آن روز جمعه در خانه‌های خود ماندند.
در حالی که شیوع کووید-19 در چین در قیاس با سطوح جهانی اندک است، اما در چین که مقامات از اوایل سال 2020 در مهار سریع کووید-19 موفق بوده اند، این وضع بسیار نگران کننده است.
رسانه های دولتی گزارش دادند که در روزهای اخیر، دست‌کم 26 مقام در سه استان به دلیل برخورد ضعیف با موارد شیوع محلی برکنار شده اند.
چین تاکنون توانسته است موارد شیوع پراکنده داخلی را از طریق ترکیبی از قرنطینه‌های سریع، آزمایش‌های انبوه و محدودیت‌های سفر کنترل کند، اما آخرین شیوع در حال آزمایش این استراتژی پکن است.
ژانگ ون‌هونگ، کارشناس ارشد پزشکی روز دوشنبه گفت که چین با وجود نرخ پایین مرگ و میر اومیکرون هنوز نمی‌تواند سیاست‌های مقابله با کووید صفر را کاهش دهد.
ژانگ در شبکه‌های اجتماعی نوشت: «برای چین بسیار مهم است که در آینده نزدیک به اتخاذ استراتژی جامعه کووید-صفر ادامه دهد. اما این بدان معنا نیست که ما به طور دائم استراتژی تعطیلی و آزمایش کامل را اتخاذ خواهیم کرد.»

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: چین روز دوشنبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۹۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر زیاد در مدیریت شهری آسیب‌ جدی به شهر وارد می‌کند

نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان با تاکید بر لزوم ثبات مدیریت در شهر گفت: بر اساس فرمایشات مقام‌ معظم رهبری مبنی بر ثبات مدیریتی، تغییرات بسیار در مدیریت شهری آسیب جدی به توسعه شهرها وارد می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، حجت‌الاسلام سید محمدنبی موسوی فرد _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در همایش روز ملی شوراها که در استانداری خوزستان اظهار کرد: در بعضی استان‌ها اقدامات خوبی صورت گرفته است که انتظار می‌رود به همین نسبت در شهرهای استان خوزستان نیز کارهای مؤثری انجام شود.

وی افزود: مسئول هر منطقه شهرداری نباید منتظر بیان مشکلات از سوی مردم باشد، بلکه خود باید نقاط بحرانی را شناسایی و رفع کند؛ حداقل کاری که فرمانداران، بخشداران و شوراها می‌توانند انجام دهند، کاهش مشکلات مردم است.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان بر ضرورت حل مشکلات شهرها و روستاهای استان تاکید کرد و ادامه داد: لازم است که در هر شهری یک یا دو خیابان اصلی به عنوان الگو، زیباسازی شود تا مردم متوجه اقدامات شهرداران شوند.

موسوی‌فرد تصریح کرد: به عنوان مثال در کوی علوی اهواز که ۱۹ خیابان اصلی و ۶۱ خیابان فرعی دارد، ابتدا مشکلات و نقاط ضعف این منطقه شناسایی و بخشی از کار توسط دستگاه‌های موجود در استان انجام شد.

وی با اشاره به ثبات مدیریتی در شهرداری‌ها گفت: کسانی که شهردار را انتخاب می‌کنند از ابتدا باید صلاحیت فرد را بررسی کنند، بعضی شهرها در سه تا چهار سال اخیر چند شهردار انتخاب کردند که یک اشکال بر عملکرد شورای شهر است، بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر ثبات مدیریتی، تغییرات بسیار در مدیریت شهری آسیب جدی به توسعه شهرها وارد می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان اضافه کرد: ما مسئولان باید در فرصت باقیمانده به نحوی کار کنیم تا مورد رضایت خدا و مردم قرار گیرد و حق‌الناس بر گردن ما نباشد.

کد خبر 748780

دیگر خبرها

  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • ۲ هزار قطعه ماهی زینتی از مرز مهران به عراق صادر شد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • یک نشانه مهم زوال عقل
  • اجرای قانون شوراها در توسعه تأثیرگذار است
  • توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود
  • از فیلمسازی بدون دیالوگ تا خندیدن به قضاوت
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • تغییر زیاد در مدیریت شهری آسیب‌ جدی به شهر وارد می‌کند
  • بیش از ۱۳ درصد مساحت شهرها، محدوده هدف بازآفرینی شهری است