Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست خبری رئیس اتحادیه تکواندو آسیا و ناظر فدراسیون جهانی در رویداد‌های بین‌المللی تهران عصر امروز (دوشنبه) در خانه تکواندو برگزار شد.

خبرگزاری میزان، نشست خبری کی سوک لی، رئیس اتحادیه تکواندو آسیا و ماهر ماگابله ناظر فدراسیون جهانی در رویداد‌های بین‌المللی تهران عصر امروز (دوشنبه - ۲۳ اسفندماه) در خانه تکواندو برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست کی سوک لی در خصوص سطح تکواندو ایران اظهار داشت: از نظر من تکواندو ایران همیشه خوب بوده است، اما در حال حاضر از نظر فنی سطح تکواندو ایران پایین آمده است و باید تلاش کند.

رئیس اتحادیه تکواندو آسیا در خصوص سطح تورنمنت‌های ایران عنوان کرد. در کل سطح رقابت‌ها بالا است، اما برای بالا بردن وسعت مسابقات باید تلاش بیشتر کرد. ایران یکی از قدرتمندترین تیم‌های آسیا است، اما در سطح منطقه ازبکستان و تایلند در المپیک مدال می‌گیرد، اما ایران نمی‌تواند. جمعیتی که در ایران تکواندوکار می‌کند از کشور‌های دیگر بیشتر است‌اما طبیعتا توقعات نیز بیشتر است. جمعیت کره‌جنوبی و چین نیز از بسباری کشور‌ها بیشتر است، اما آن‌ها نیز نمی‌توانند در حال حاضر در المپیک مدال بگیرند. وضعیت ایران نیز به مانند این کشور‌ها به همان سمت رفته است و باید تلاش خود را بیشتر کند. طبیعت به ما درس می‌دهد که خورشید همیشه بالا نمی‌ماند و پایین می‌آید و ایران نیز باید از طبیعت درس بگیرد و در شرایط خود تغییر ایجاد کند.

کی‌سوک لی در خصوص عدم استقبال تیم‌های شرق آسیا به خصوص کره‌جنوبی از حضور در مسابقات تکواندو جام باشگاه‌های آسیا و تورنمنت‌های ایران گفت: این قضیه را قبول دارم و مشکل اصلی سیاست است. به خاطر مسایل سیاسی خیلی کشور‌ها به این تورنمنت‌ها نمی‌آیند.

وی در خصوص اتفاقات پیش آمده در رویداد‌های تکواندو دنیا مانند اتفاقات مسابقات جهانی ۲۰۱۹ منچستر و عدم صدور روادید برای دو ملی‌پوش تکواندو ایران و همچنین برنامه‌های فدراسیون جهانی برای عدم تکرار این مشکلات کفت: مشکل در مسابقات منچستر وجود داشت و اتحادیه آسیا و فدراسیون جهانی تمام تلاش و نامه نگاری‌های لازم را برای دریافت روادیداد ورزشکاران انجام می‌داده بودیم تا مشکلی پیش نیاید، اما متاسفانه این مسائل به خاطر مشکلات سیاسی و مشکلات دولت‌ها به وجود می‌آید.

لی در خصوص افت تکواندو آسیا کفت: در حال حاضر مشغول جمع‌آوری اطلاعات و پردازش داده‌ها برای بررسی این موضوع هستیم تا برای آینده استراتژی و برنامه داشته باشیم.

وی در خصوص تعاملات اتحادیه تکواندو آسیا با تکواندو ایران بعد از حضور هادی ساعی در مستد ریاست فدراسیون تکواندو گفت: وقتی یک فدراسیون جزو یک اتحادیه می‌شود یعنی به عضوی از خانواده آن تبدیل شده است. برای اتحادیه تکواندو آسیا ما نمی‌کند رئیس ان فدراسیون چه کسی است. ما ذهن و ایده خود را تغییر نمی‌دهیم و به فرد نگاه نمی‌کنیم و به کشور‌ها مانند اعضای خانواده خود نگاه می‌کنیم.

رئیس اتحادیه تکواندو آسیا در خصوص حمایت از ایران برای کسب کرسی‌های بین‌المللی کفت: حمایت چیزی است که نمی‌توانیم از یک نفر انجام بدهیم و همه چیز طبق قانون است و در انتخابات فرد می‌تواند کرسی را بگیرد و ما نمی‌توانیم برای شخصی تمایز قائل شویم. همه چیز بر طبق قانون خواهد بود و ما مخالف و موافق کسی نیستیم و در حال حاضر نیز انتخابات برگزار شده است و آقای پولادگر نایب رئیس اتحادیه تکواندو آسیا است.

اما ماهر ماگابله ناظر فدراسیون جهانی ضمن اشاره به میزبانی خوبی ایران گفت: ایران از تاریخچه خوبی در تکواندو برخوردار است و همواره تیم‌های خوبی در مسابقات مختلف داشته است. از زمانی که ایران آمدم، دیدم که فدراسیون ایران در برگزاری چهار رویداد به طور همزمان خیلی خوب عمل کرده و این نکته را هم بگویم که در دوران کرونا که با چالش خاصی همراه است، میزبانی از مسابقات طولانی کار دسواری است که ایران به خوبی از عهده آن برامده.

وی افزود: مسابقاتی مثل جهانی تنها یک هفته طول میکشد، اما این رویداد‌هایی که در ایران برگزار شده ۱۴ روز به طول انجامیده و در مجموع مقزبانی راضی کننده بوده است.

وی تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم مسابقات بزرگی مثل رقابت‌های جهانی، گرندپری و ... میزبانی بگیریم، باید یک پیشنهاد مناسب برای فدراسیون جهانی ارائه شود و مسئله مهم بازاریابی مورد توجه قرار گیرد تا بتوانیم برای ایران میزبانی‌های بزرگتری هم بگیریم.

ماهر ماگابله در خصوص مشکل ویزای تکواندوکاران ایرانی در رقابت‌های جهانی منچستر گفت: اتحادیه آسیا و جهانی تمام تلاش خود را میکند تا مشکلات اینچنینی حل شود و پس از اتفافاتی که در مسابقات جهانب انگلیس رخ داد تصمیمی در شورای عالی فدراسیون جهانی گرفته شد و مسبب گردید هر کشوری که خواستار میزبانی شد باید برای تمام کشور‌ها ویزا صادر کند و اگر اینطور نشود میزبانی لغو است.

ماهر ادامه داد: حتی برای گرندپری و گرنداسلم‌ها هم باید کشور برگزار کننده مسابقات تضمین بدهد که مشکل ویزا وجود نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: در گذشته کشور‌هایی مثل ایران، کره جنوبی، اردن، تایلند و ... در دنیا حرف برای گفتن داشتد، اما از زمانی که تکواندو در المپیک جا افتاد کشور‌های اروپایی سرمایه‌گذاری کردند و روز به روز بهتر شدند و برای اخذ سهمیه المپیک در تمام مسابقات شرکت می‌کنند. البته نه اینکه تکواندوی آسیا ضعیف شده، اما کشور‌های اروپایی سطح خود را بالا بردند و باید پذیرفت کمی آسیایی‌ها از رقابت عقب افتادند.

ماهر ماگابله در خصوص رقابت‌های پاراتکواندو اظهار کرد: تمرکز ما روی پاراکواندو ویژه است و قوانین جدید داوری را اجرا کردیم و در المپیک پاریس هم پارانکواندو را داریم و میخواهیم از سه وزن مردان و بانوان به پنج وزن در هر بخش برسیم. سیستم پاراتکواندو بسیار خاص و ویژه است و تعداد کشور‌ها و نفرات در حال رشد است و امیدوارم در ۲۰۲۴ پاریس هم شاهد تعداد زیادی از شرکت کننده‌ها باشیم، چون این رسته بسیار جذاب است و خیلی از کشور‌ها روی این بخش سرمایه‌گذاری می‌کنند تا کسب مدال کنند.

بیشتر بخوانید: پایان مسابقات پاراتکواندو جام ریاست فدراسیون جهانی با قهرمانی قزاقستان

انتهای پیام/

برچسب ها: فدراسیون تکواندو هادی ساعی کی سوک لی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: تکواندو فدراسیون تکواندو هادی ساعی رئیس اتحادیه تکواندو آسیا فدراسیون جهانی تکواندو ایران حال حاضر بین المللی برگزار شد رقابت ها کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۹۰۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران میزبان ۲۲۰۰ مهمان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ است

در گفتگوی ویژه خبری موضوع توسعه روابط تجاری مورد بررسی قرار گرفت و مهدی ضیغمی معاون وزیر سمت و رئیس سازمان توسعه تجارت و علی چاغروند، رئیس کمیته ششمین جشنواره توانمندی‌های صادراتی اتاق بازرگانی به سوالاتی پاسخ دادند.

ضیغمی گفت: ما ۲۲۰۰ مهمان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ داریم که اکثر آنها تجار هستند. همچنین ۵۰ مقام عالی رتبه اقتصادی، تجاری و سیاسی داریم که در راس هیئت‌های تجاری به کشور آمده اند. ما از ۱۲۳ کشور برای این رویداد برزرگ ثبت نام داشتیم و ورود مقامات همچنان ادامه دارد. در حال حاضر نیز حدود ۸۰۰ شرکت یا در نمایشگاه حضور دارند و یا در برنامه‌های به همرسانی شرکت می‌کنند.

او افزود: در این رویداد تمرکز ما بر کشور‌های همسایه بوده و هست و کشور‌های منطقه مثل عراق، افغانستان و پاکستان و کشور‌های حوزه اوراسیا مورد توجه بوده اند، اما بر آفریقا و آسیای شرقی توجه ویژه داشته ایم. تصور ما این است که ۲ تا ۵ میلیارد یورو ارزش مبادلات ناشی از رویداد دستاورد‌های ملی باشد. این دومین تجربه ما در این ابعاد کیفی و کمی است. این نمایشگاه برای بخش خصوصی است و دولت صرفا نقش تسهیلگر داشته است.

این مقام مسئول ادامه داد: سال گذشته حدودا ۱۰ حوزه را در نمایشگاه داشتیم، اما امسال این حوزه‌ها را کمتر و البته تمرکز خود را بیشتر کرده ایم. پتروشیمی، فولاد، صنایع غذایی و بسته بندی، حوزه کشاورزی و ماشین آلات کشاورزی، تجهیزات پزشکی و دارویی در نمایشگاه امسال حضور دارند. ما باید گروه‌های کالایی دارای ارزش افزوده و دانش بنیان را باید افزایش دهیم.

چاقروند گفت: سال گذشته ۱۳۰۰ تاجر برای رویداد اکسپو وارد کشور شد که امسال این رقم افزایش قابل توجهی داشته است. اتاق‌های بازرگانی متعددی با کشور‌های مختلف داریم که اکنون ۲۰ مورد از ان‌ها غرفه دار هستند. یکی از مواردی که باید برای صادرات مستمر رعایت کنیم، بحث دسترسی به زنجیره ارزش است. برای بهبود فرصت‌های صادراتی باید سرمایه‌ها را جذب کنیم و سرمایه گذاری را بهبود ببخشیم که این در سایه ثبات اقتصادی مهیا می‌شود.

او افزود: قبات اقتصادی به این معنا که مرتبا قوانین و مقراات را تعییر ندهیم. ما باید اولویت‌های سیاسی تجاری خود را در کنار اولویت‌های تجاری ببینیم و به جای مدیریت هزینه باید به سمت مدیریت درامد پیش برویم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • دانشگاه بوعلی سینای همدان، میزبان رویداد دانشگاهی نزدیک قله ایم
  • تیم دانش‌آموزی ایران ۵ طلا در رویداد ایده و فناوری ترکیه کسب کرد
  • شرط موفقیت تیم ملی فوتسال در جام‌جهانی/ جلسه با تاج برای ماندن
  • ایران میزبان ۲۲۰۰ مهمان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ است
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۹ اردیبهشت
  • میزبانی مسابقات مچ اندازی قهرمانی آسیا از ایران گرفته شد
  • انتقال میزبان مسابقات مچ اندازی قهرمانی آسیا از کیش به ازبکستان
  • انتقال میزبانی مچ‌اندازی آسیا از کیش به تاشکند!
  • بدرقه ساحلی بازان زیر ۱۹ سال والیبال به مسابقات آسیایی
  • این رویداد در خدمت ایجاد مشارکت میان جامعه پژوهشگران برگزار شد