Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، تقریبا ۲۰۰ کشور قرار است چارچوبی جهانی را در سال جاری برای محافظت از طبیعت تا اواسط قرن از تخریب حاصل دست بشر اتخاذ کنند.

«الیزابت ماروما مرما» دبیر اجرایی کنوانسیون تنوع زیستی گفت: جهان به وضوح مشتاق به اقدامی فوری برای محافظت از طبیعت است.

وی افزود: ما زمانی برای مضایقه نداریم و باید با هم در نهایت یک توافق تاریخی واقعی ارائه دهیم که ما را محکم در مسیر زندگی به نحوی هماهنگ با طبیعت قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مذاکرات که از ۱۴ تا ۲۹ مارس (۲۳  اسفند ۱۴۰۰ تا ۹ فروردین ۱۴۰۱) ادامه دارد، زمینه ای را برای اجلاس تنوع زیستی COP ۱۵ سازمان ملل فراهم می کند که ابتدا قرار بود در سال ۲۰۲۰ در چین برگزار شود و چندین بار به دلیل همه گیری کرونا به تعویق افتاد.

در نشست ژنو، تاریخ جدیدی برای COP ۱۵ اعلام می شود. اجلاس تنوع زیستی سازمان ملل در حال حاضر از آوریل تا ماه می (فروردین تا اردیبهشت) برنامه ریزی شده است، اما انتظار می رود بار دیگر به تعویق افتد.

براساس اعلام چند منبع مطلع، تاریخ های جدید پیش بینی شده از پایان اوت تا اوایل سپتامبر (شهریور) است.

پیش نویس سند نشست ژنو، حدود ۲۰ هدف را برای سال ۲۰۳۰ ترسیم می کند که شامل اهدافی برجسته برای محافظت از ۳۰ درصد زیستگاه های آبی و خاکی زمین است.

این سند همچنین دربرگیرنده اهدافی در جهت کاهش کودهای شیمیایی و سموم دفت آفات خالی شده در محیط زیست و کاهش دستکم ۵۰۰ میلیارد دلار در سال یارانه های مضر است.

در سال ۲۰۱۹، گزارش کارشناسان تنوع زیستی سازمان ملل نشان داد یک میلیون گونه جانداری ممکن است در دهه های آتی از بین روند، هشداری که نگرانی ها در مورد ورود جهان به دوره ششم انقراض جمعی در نیم میلیارد سال گذشته را افزایش داد.

براساس این گزارش، کشورهای سراسر جهان از برآوردن تقریبا همه اهداف تنوع زیستی تعیین شده در سال ۲۰۱۰ ناکام مانده اند. اکنون تغییرات اقلیمی، یک تهدید رو به رشد است که می تواند همه این مشکلات را درهم آمیزد.

ماه گذشته، یک هیات بین دولتی سازمان ملل در مورد تغییرات اقلیمی هشدار داد ۹ درصد از همه گونه های جانداری در جهان ممکن است در معرض خطر بالای انقراض باشند حتی در صورتی که گرمای زمین به هدف ۱.۵ درجه سانتیگراد قید شده در توافقنامه پاریس محدود شود.

برچسب‌ها طبیعت سازمان ملل متحد تغییرات اقلیمی گرمایش زمین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: طبیعت سازمان ملل متحد تغییرات اقلیمی طبیعت سازمان ملل متحد تغییرات اقلیمی گرمایش زمین تنوع زیستی سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۹۰۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی به شناخت ابعاد شخصیت امام رضا (ع) نزدیکتر شد

علی‌محمد رادمنش گفت: این دوره از تئاتر خیابانی رضوی به محتوا و شناخت ابعاد شخصیت امام رضا (ع) نزدیک‌تر شده و به لحاظ کیفی در آثار اجرایی هم ارتقا داشته‌ایم.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، علی‌محمد رادمنش دبیر سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی با بیان اینکه پیشنهاد غیرمتمرکز برگزار شدن جشنواره امسال بسیار ارزشمند بود، اظهارکرد: در حال حاضر شاهد نتایج بسیار خوب و هدفمند این تصمیم در اجرا‌های عمومی خصوصا در بخش خیابانی هستیم.

وی با بیان اینکه تاکنون چهار نمایش در بخش خیابانی به اجرای عموم رفته، به بازخورد بسیار خوب نمایش "لکه‌های پاک " و استقبال شایان توجه مردمی از این اثر در استان زنجان اشاره کرد.

دبیر سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی با بیان اینکه در این دوره هر گروه شانزده اجرا در استان خودش یا استانی که اثر را به میزبانی پذیرفته است، خواهد داشت به پایان اجرای عموم نمایش دلتنگی به کارگردانی آرزو کریمی زند اشاره کرد و در این رابطه گفت: در برخی سانس‌های این نمایش استقبال خوبی را شاهد بود، اما با توجه به اینکه اطراف محوطه تئاتر شهر در حال بازسازی بوده و حصارکشی شده در برخی زمان‌ها آن استقبالی را که انتظار می‌رفت، نداشت.

وی به اقبال عمومی نمایش وصیت به کارگردانی سید سوران حسینی در استان البرز شهر کرج به میزبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان نیز اشاره و تصریح کرد: این نمایش بازخورد عالی از سوی مخاطبان داشته است به گونه‌ای که حتی مردم برای این اجرا صف می‌کشیدند.

به گفته رادمنش در دوره قبل این جشنواره ۱۴۰ طرح ارسال شده بود، اما امسال ۱۶۹ طرح پذیرفته شده که اعضای انتخاب طرح و ایده نیز از تسلط کافی و وافی در این حوزه برخوردار بودند و تجربه و تحصیلات عالیه در زمینه هنر‌های نمایشی داشتند؛ لذا اشراف این گروه سبب انتخاب آثاری موثر و محتوایی شده است

به تصریح وی، در این دوره از تئاتر خیابانی رضوی به محتوا و شناخت ابعاد شخصیت امام رضا (ع) نزدیک‌تر شده و به لحاظ کیفی در آثار اجرایی هم ارتقا داشته‌ایم.

دبیر سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی با بیان اینکه در دوره قبل تنوع آثار از شکل و شیوه مورد توجه بود، خاطرنشان کرد:اما امسال ما کاملا تنوع اجرایی را در نمایش‌های خیابانی شاهد هستیم یعنی اثر آوانگارد و حتی پررفورمنس داریم و در حقیقت انواعی از نمایش‌های خیابانی تعاملی و مشارکتی را به اجرا‌های عموم برده‌ایم که از منظر محتوایی و شکل اجرا دارای تنوع و نوآوری هستند.

وی در پایان سخنانش ابراز کرد: علاوه بر این تنوع، در آثار امسال شاهد مضامین و داستان‌های واقعی هستیم که هم از امروز ما و هم از دوره‌های تاریخ رضوی برگرفته شده‌اند که کاملا مستند و بر اساس سیره رضوی و شخصیت امام رضا (ع) هستند.

دیگر خبرها

  • بازدید رایگان از موزه تنوع زیستی پارک پردیسان برای یک هفته
  • دفترچه­ سوالات آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ (نوبت اول)
  • کلید اولیه سؤالات کنکور 1403 + لینک سایت sanjesh.org
  • سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی به شناخت ابعاد شخصیت امام رضا (ع) نزدیکتر شد
  • مراقب این قارچ‌ها باشید!
  • نمونه‌های دریایی ایران در مرکز ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران ذخیره می‌شود
  • آموزش‌های مهارتی کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه است
  • فناوری‌هایی که استاندارد امنیتی ضعیف دارند ممنوع می‌شوند
  • نبرد تاکتیکی استقلال و تراکتور/ آبی‌ها چگونه در غیاب حسینی از دروازه‌شان محافظت می‌کنند؟
  • ارائه راهکارهای محیط زیستی برای توسعه صنایع در سواحل «مکران»