Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@15:06:35 GMT

تحریم‌ها علیه روسیه به حراج‌های هنری هم می‌رسد؟

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۸۸۹۱۸

تحریم‌ها علیه روسیه به حراج‌های هنری هم می‌رسد؟

به گزارش خبرنگار تجسمی ایرنا از روزنامه گاردین، یک روز پس از بمباران بیمارستانی در ماریوپل اوکراین رویدادی در حراجی فیلیپس برگزار شد که از دید حاضران به طرز عجیبی خلوت بود. این رویداد و حراج‌های آینده موضع جهان را در قبال حراجی فیلیپس روسیه نشان خواهد داد که در مواجهه با بایکوت چهره‌های سرشناس دنیای هنر همچنان معتقد است کسب و کارش مثل همیشه در جریان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود این که این حراجی ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار پوند از حراج اخیر در لندن را به صلیب سرخ اوکراین اهدا کرده و مدیرعامل مجموعه حمله روسیه به اوکراین را محکوم کرده است، آنهایی که خواستار تحریم این حراج خانه هستند استدلال می‌کنند که تنها به واسطه یک بایکوت جمعی می‌توان چهره‌های تجاری روس این حراج خانه، از جمله مالکان آن، را به اعمال فشار بر کرملین وادار کرد.

اندی هال (Andy Hall) مجموعه‌دار هنری و بشردوست در این باره می‌گوید: متولیان حراجی فلیپس به اوکراین کمک مالی کرده‌اند اما فعالیت این حراجی به حالت قبل برنگشته است. فکر می‌کنم خریداران و ارسال کنندگان باید بساط خود را از این حراجی جمع کنند. در حال حاضر هیچکس نباید با شرکت‌های روسی معامله کند.  

وی در ادامه با تشبیه این شرایط به شرکت‌های دوران آلمان نازی و کسب و کارهای آفریقای جنوبی در دوران آپارتاید، افزود: همه نخبگان اقتصادی و فرهنگی در روسیه با رژیم این کشور همدست هستند.

متیو گرلینگ، مدیر عامل سابق حراج خانه بونامز، نیز خواستار آن شد تا حراجی فیلیپس به دلیل پیوندهایی که با دولت روسیه دارد، بایکوت شود. فیلیپس متعلق به گروه مرکوری است که بزرگترین کمپانی کالاهای لوکس در روسیه است. این شرکت در سال ۱۹۹۳ توسط لیونید فردلیاند و لیونید استرونین تاسیس شد که رابطه نزدیکی با ولادیمیر پوتین دارند.  

حراجی ۲۲۶ ساله فیلیپس پس از ساتبیز و کریستیز به عنوان یکی از مهره‌های بین‌المللی مهم در صنعت حراج‌های هنری شناخته می‌شود و خود را به عنوان پویاترین و آینده نگرترین حراج خانه جهان معرفی می‌کند.

استیون بروکز، مدیرعامل فلیپس، مدتی پیش گفت: ما در فیلیپس حمله به اوکراین را صریحا محکوم می‌کنیم. ما هم چون باقی جهان هنر از رویدادهای تراژیکی که در منطقه در حال رخدادن است غافلگیر و ناراحت شده‌ایم و خواستار توقف فوری تمام خصومت‌ها هستیم.

برچسب‌ها حراج هنر جنگ اوکراین و روسیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حراج هنر جنگ اوکراین و روسیه حراج هنر جنگ اوکراین و روسیه حراج خانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۸۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات گسترده علیه نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی

هزاران تظاهرکننده در تل‌آویو گرد هم آمده و خواستار برکناری بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و برگزاری انتخابات زودهنگام شدند.

به گزارش نشریه تایمز اسرائیل، معترضان همچنین خواستار آزادی اسرای صهیونیست هستند که در غزه نگهداری می‌شوند. 

در حال حاضر گفته می‌شود پلیس برای مهار تظاهرات برخی از خیابان‌ها را مسدود کرده است. 

در ماه‌های ابتدایی جنگ، معترضان تنها خواستار توافق برای آزادی اسرا بودند، اما با افزایش نارضایتی از نتانیاهو، خواسته‌های آنان تغییر کرده است. طی هفته‌های گذشته، معترضان مکررا نتانیاهو را «مانع توافق» خوانده و خواستار استعفای وی شده‌اند. بسیاری از صهیونیست‌ها معتقد هستند نتانیاهو برای اهداف شخصی و حفظ جایگاه خود در قدرت به جنگ ادامه می‌دهد.

در همین حال، مذاکرات برای مبادله اسرا و توقف در جنگ علیه غزه ادامه دارد و رسانه‌های مصری از «پیشرفت قابل توجه» در آن خبر داده‌اند. یک مقام فلسطینی که نام او فاش نشده می‌گوید این بار اوضاع بهتر به نظر می‌رسد و امکان حصول توافق وجود دارد؛ به شرط آن که اسرائیل آنچه را برای تحقق آن لازم است، ارائه کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • درخواست اوکراین برای حذف قایقران روسی از المپیک پاریس
  • ناتو برای درگیری با روسیه آماده می شود؟ | پشت پرده رزمایش‌های ۴ماهه مدافع استوار
  • کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند
  • «عیسی بخشی» در خانه ابدی آرام گرفت
  • تظاهرات گسترده علیه نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی
  • بسته تحریمی اروپا برای اولین بار گاز روسیه را هدف قرار خواهد داد
  • شناسایی قاتل کشتی تایتانیک در یک عکس ۱۱۲ ساله (+عکس)
  • لندن: اوکراین می‌تواند از سلاح‌های انگلیسی برای حمله در داخل روسیه استفاده کند
  • آمریکا شرکت‌های آذربایجانی را به دلیل کمک به روسیه تحریم کرد
  • مقام امنیتی اوکراین در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه