Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه خدمتگزار مردم باید دائما در حال کار و تلاش باشد عنوان کرد: در میان تقریبا 290 نماینده مدعی هستم که هیچ کدام از نمایندگان به اندازه من در مجلس وقت نمی‌گذارند.

به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف در نشست هم اندیشی با جوانان فعال فرهنگی و اجتماعی سراسر کشور که امروز به مناسبت روز جوان در تالار مشروطه مجلس شورای اسلامی برگزار شد، گفت: برای من بسیار افتخار است که اکنون در روز جوان در میان شما جوانان باشم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از دوستان جوان در این نشست یک مقام سرلشگری را  برای دفاع مقدس متوجه من دانستند. در حالی که در زمان دفاع مقدس تفاوتی میان فرمانده و فرمانبردار یا مقام بالا و یا پایین وجود نداشت. در واقع در آن زمان درجه و سازمان به آن معنا مطرح نبود، فضای دفاع مقدس مانند همین گروه‌های جهادی بود. گروه‌های جهادی که هر کدام از شهرها و روستاهای مختلف کنار هم جمع می‌شوند و یک کار جهادی انجام می‌دهند.

وی افزود: از همان روز اول که انقلاب به من اعتماد کرد و از سنین جوانی فرصت کار داد باور داشتم که من برای شغل به این میدان نیامده‌ام بلکه آمده‌ام کار کنم. معتقدم هر کجا فرصتی فراهم بوده کار را برای حضور جوانان فراهم کرده‌ام. برخی اوقات در جلسات می‌گفتند قالیباف نمی‌تواند با نیروهای سابقه دار کار کند و صرفا با افراد ناشناخته و جوان کار می‌کند اما سوال من از آنها این بود که خروجی کار من با این جوانان به همان اندازه خروجی کار با همان افراد به قول آنها با سابقه است؟ من به جوانان اعتماد داشتم و تا جایی که ممکن بوده فرصت را برای کار با جوانان فراهم کرده‌ام.

رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به جوانان حاضر در این جلسه گفت: کار با شغل متفاوت است. کار یعنی جوهره و هویت انسان، کار یعنی شخصیت انسان اما شغل یعنی بروکراسی و به معنای نان بر سر میخ بودن است.

قالیباف در بخشی دیگر از اظهارات خود بیان کرد: از همان سنین پایین که با امام (ره) و با نام آسمانی ایشان آشنا شدم باور داشتم که این مرد الهی جز برای خدا کلامی نگفته و جز در راه خدا گامی برنداشته است؛ بلکه فقط به مردم تکیه کرد و به جوانان اعتماد نمود. در واقع یک ارتباط عمیق و وسیعی میان ایشان با جوانان اتفاق افتاد. سخنرانی‌های امام (ره) را نگاه کنید و مردم باوری و خداباوری را در آن شاهد باشید. اگر مشکلی وجود داشت امام (ره) به مردم می‌گفتند که چنین مشکلی وجود دارد و شما آن را حل کنید.

رئیس مجلس ادامه داد: امام (ره) معتقد بودند کاری که مردم انجام می‌دهند باید از دخالت دولت دور باشد و دولت صرفا باید کار بر زمین مانده و کاری که مردم مایل به انجام آن نیستند را انجام دهد. در واقع خداباوری و مردم باوری در تمام شئونات انقلاب و در جای جای تفکرات و سخنان امام (رخ) نهفته بود.

وی در همین خصوص تصریح کرد: وقتی از جوانان سخن می‌گوییم معتقدیم که جوانان محور تحول هستند. حضرت آقا هم برای چنین جوانی ویژگی‌هایی را قائل هستند. ایشان می‌فرمایند جوان مومن آگاه، دانا، شجاع، کاردان و کاربلد که هم خوب کار می‌کند و هم کار خوب می‌کند. جوان پرانگیزه و انقلابی که من اعتقاد دارم این ویژگی‌ها باید در جای جای زندگی روزمره و در سبک زندگی ما دیده شود و وجدان ما باید قضاوت کند که ما در چنین مسیری در تلاش هستیم یا خیر؟ پس قرض از جوان گرایی فقط سن نیست، اگر کسی به خداباوری و مردم باوری و به سنت‌های الهی باور نداشته باشند و مدیریت را یک فن صرف بداند پیر و جوان آن تفاوتی ندارد. اگر من تحرک و چابکی یک جوان را نداشته باشم حق ندارم در این جایگاه کار کنم. در میان تقریبا 290 نماینده مدعی هستم که هیچ کدام از نمایندگان به اندازه من در مجلس وقت نمی‌گذارند. در واقع ما حق نداریم وظیفه خدمتگزاری در مجلس را بر عهده بگیریم ولی یک نماینده دیگر معتقد باشد و بگوید من از رئیس مجلس بیشتر کار می‌کنم و وقت می‌گذارم.

ادامه دارد

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی محمدباقر قالیباف روزجوان رئیس مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۹۰۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قالیباف قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا را تبریک گفت

رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا را تبریک گفت. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در  پیامی قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا را تبریک گفت. 

متن پیام رئیس مجلس شورای اسلامی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

کسب مجدد عنوان افتخارآمیز قهرمانی تیم‌ملی کشورمان در رقابت‌های جام ملت‌های فوتسال آسیا توسط جوانان شایسته‌مان موجب خوشحالی و مباهات گردید. 
این جایگاه ارزشمند که برای سیزدهمین بار توسط فرزندان غرورآفرین و رشید ایران‌اسلامی، با قاطعیت به‌دست آمد، نشان داد توانمندی قهرمانان ما از عرصه‌ قاره پهناور آسیا فراتر رفته است.
اینجانب با تبریک این مقام مسرت‌بخش و ماندگار به مربیان، کادرفنی، سرپرستان و بازیکنان تیم، موفقیت و سربلندی جوانان برومند و سرافراز کشورمان را از خداوند متعال مسئلت می کنم.

محمدباقر قالیباف
رییس‌مجلس‌شورای‌اسلامی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • این ۳۵ نماینده مجلس باعث تعطیلی مجلس شدند
  • سیاسی‌بازی در شوراها مانع خدمت‌رسانی می‌شود
  • قالیباف درگذشت آیت‌الله نجفی تهرانی را تسلیت گفت
  • قالیباف قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا را تبریک گفت
  • قالیباف: مالیات بر سوداگری شامل یک درصد جامعه است
  • شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها
  • فیلم/ روایت روح‌الامینی از رقبای قالیباف برای ریاست مجلس
  • صحبت‌های بی‌سابقه قالیباف درباره ماجرای ارز/ آغاز گشت ارشاد مسئولان توسط رادان
  • دو و میدانی قهرمانی جوانان آسیا؛ هفت چشمه نقره‌ای شد
  • رجائیان: در جایگاه CIP پرسپولیس را تشویق می‌کردند!