Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@23:46:51 GMT

تفاهم‌نامه تربیت هنرمند تراز انقلاب در قزوین امضا شد

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۹۰۷۴۱

تفاهم‌نامه تربیت هنرمند تراز انقلاب در قزوین امضا شد

گروه استان‌ها- برای پرورش و تربیت هنرمند تراز انقلاب و ایجاد اشتغال برای جوانان هنرمند قزوینی تفاهم‌نامه ۹ ماده‌ای بین اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه هنری قزوین به امضا رسید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، عصر امروز با حضور خبرنگاران و اهالی رسانه استان قزوین در خانه فرهنگ امیرکبیر تفاهم‌نامه 9 ماده‌ای بین اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه هنری قزوین برای پرورش و تربیت هنرمند تراز انقلاب، توسعه اقتصاد هنر و ایجاد اشتغال برای جوانان هنرمند قزوینی به امضا رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در مراسم امضای این تفاهم‌نامه مشترک تربیت هنرمند حرفه‌ای و انقلابی را مهمترین محور اجرای آن دانست و گفت: مدت اجرای این تفاهم‌نامه 5 سال است و در چارچوب آن بنا داریم تا برای تربیت هنرمندان و نیروهای رسانه‌ای تراز انقلاب نهادهای آموزشی جدیدی در مجموعه حوزه هنری و ارشاد راه‌اندازی کنیم.

محمدحسین فائزی اضافه کرد: آنچه که امروز می‌تواند فرهنگ و هنر در استان قزوین را متحول و اثرگذار کند، اتصال این بخش به حوزه اقتصاد و کارآفرینی است. بنابراین با امضای این تفاهم‌نامه تلاش می‌کنیم هنرمندان جوان و خلاقی که طی این سال‌ها سرخورده شدند را وارد بازار کار و اشتغال کنیم.

وی ادامه داد: یکی از گیرهای مهم ما در حوزه اقتصاد هنر این است که هنرمندان ما از مهارت کافی برای تأمین نیازهای بازار یا دستگاه‌ها برخوردار نیستند. البته در این بخش پرورش خلاقیت و نوآوری از اهمیت بیشتری برخوردار است؛ چرا که بازار امروز هنر برای کارهای تکراری و کلیشه‌ای هزینه نمی‌کند.

تمرکززدایی از فعالیت‌های هنری در استان قزوین

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان قزوین در بخش دیگری از سخنان خود تمرکززدایی از فعالیت‌های هنری در مرکز استان را جزو اهداف اجرای تفاهم‌نامه یادشده دانست و گفت: امروز 66 درصد جمعیت استان قزوین در 5 شهرستان دیگر ما سکونت دارند و به همین خاطر باید بیشتر هنرمندان ما در خارج از مرکز استان تربیت شوند.

فائزی با اشاره به نقش رسانه‌های بومی و محلی در اجرای این تفاهم‌نامه افزود: رسانه‌های مختلف استان قزوین می‌توانند از طریق انتشار آثار اجرای این تفاهم‌نامه و جذب مخاطبان به کارهای هنری تولیدشده در این حوزه به ما کمک کنند و قطعاً نقش رسانه‌ها در اجرای این تفاهم‌نامه دیده شده و به منافع آنها توجه شده است.

تولید آثار هنری برای حل معضلات روز مردم استان قزوین

رئیس حوزه هنری استان قزوین هم در این مراسم با بیان اینکه خانه تاریخی امیرکبیر را به محل تولید هنرمند تبدیل می‌کنیم، گفت: در قالب اجرای این تفاهم‌نامه این مرکز فرهنگی به محل تربیت هنرمندان تراز انقلاب در 3 بخش هنرهای تصویری، ادبی و نمایشی تبدیل می‌شود.

محمدرضا امامقلی اضافه کرد: افراد برای حضور در این دوره‌های آموزش هنر ابتدا پالایش می‌شوند و بعد وارد دوره‌های مهارتی ما می‌شوند. با این تفاوت که آموزش منجر به تولید اثر حرفه‌ای خواهد شد و آثار هنری تولیدشده در این مرکز به بازار عرضه خواهند شد.

وی ادامه داد: دوره‌های آموزشی در 3 بازه زمانی کوتاه، میان و بلندمدت طراحی شده که دوره کوتاه‌مدت یک‌ماهه، میان‌مدت 6 ماهه و بلندمدت یک‌ساله خواهد بود و وجه تمایز در آموزش‌ها این است که هنرمندان هنگام اجرای یک پروژه حرفه‌ای آموزش می‌بینند.

سند زیست‌بوم فرهنگ و هنر استان قزوین تدوین شداستان قزوین از فقر زیرساخت‌های فرهنگی و هنری رنج می‌بردفرهنگ و هنر قزوین در سالی که گذشت/لکه باندبازی بر دامن انجمن‌های هنری

امامقلی با بیان اینکه در این مرکز به تولید آثار هنری مردم‌محور و مسئله‌محور پرداخته خواهد شد، گفت: اعتقادی به هنر برای هنر نداریم و آثار هنری را برای رفع دغدغه‌ها و معضلات روز مردم به‌کار می‌گیریم و تلاش می‌کنند از طریق هنر به شکوفاسازی ظرفیت‌های مختلف استان به ویژه در حوزه گردشگری کمک کنیم.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: هفته هنر انقلاب اسلامی وزارت ارشاد استانداری قزوین خانه هنرمندان هفته هنر انقلاب اسلامی وزارت ارشاد استانداری قزوین خانه هنرمندان اجرای این تفاهم نامه استان قزوین تربیت هنرمند تراز انقلاب حوزه هنری آثار هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۹۰۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فن‌بازار تخصصی معدن گشایش یافت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، فن‌بازار تخصصی معدن با انعقاد تفاهم نامه‌ای بین شبکه فن بازار ملی ایران و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) ایجاد می‌شود.

مجید وفایی‌فر مدیر ایمینو (مرکز نوآوری معادن و صنایع معدنی ایران) در حاشیه نمایشگاه اینوتکس2024  گفت: ایجاد فن‌بازار تخصصی معدن به نمایندگی ایمیدرو و با اجرای ایمینو انجام می‌شود. این تفاهم‌نامه میان مهدی صفاری‌نیا، رئیس پارک فناوری پردیس و محمدرضا موثقی‌نیا، رئیس ایمیدرو به امضا می‌رسد تا به اعتلای صنعت معدن در کشور کمک کند.

وی افزود: این تفاهم‌نامه به نوعی حلقه اتصال میان معدن و زیست‌بوم نوآوری کشور است. آنطور که به‌نظر می‌رسد این تفاهم‌نامه می‌تواند کمک کند تا بخش سنتی کشور در حوزه معدن بتواند با شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپی ارتباط برقرار کرده و کمک بزرگی برای حل مشکلات صنعت معدن باشد.

وفایی‌فرگفت: صنایع معدنی می‌توانند مشکلات خود را به این شرکت‌ها اعلام کرده و راه‌حل‌های فناورانه به دست بیاورند. 

محمدصالح خالقی دبیر شبکه ملی فن‌بازار ایران نیز با اشاره بر هدف این تفاهم‌نامه گفت: با توجه به نیاز‌های فناورانه حوزه معدن و شناسایی ۳۰۰ قلم کالای وارداتی، فن‌بازار تخصصی معدن افتتاح شد. بدین صورت ما با رصد کل کشور و بررسی ظرفیت‌های موجود به رفع نیاز‌های این حوزه می‌پردازیم و به نوعی به سرمایه‌گذاری حوزه معدن کمک می‌کنیم.

مجتبی جباری‌پور معاون توسعه نوآوری پارک فناوری پردیس هم اظهار کرد: با مشارکت ذی‌نفعان حوزه صنعتی معدن توانستیم با اعطای نمایندگی فن‌بازار تخصصی معدن به ایمیدرو نیاز‌های این حوزه را رفع کنیم. فن‌بازار یک زیر ساخت برای تبادل نوآوری فراهم می‌کند و راهبری تخصصی آن را ایمیدرو برعهده خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تعهد و تقوای سیاسی از شاخصه های نماینده در تراز انقلاب است
  • شیراز میزبان ۲۰۰ هنرمند گروه‌های کُر سراسر ایران می‌شود
  • تالار حافظ شیراز میزبان۲۰۰ هنرمند گروه‌های کُر سراسر ایران می‌شود
  • رویداد هنری بنت الهدی در البرز برگزار شد
  • فن‌بازار تخصصی معدن گشایش یافت
  • اجرای شیوه‌نامه نظام استاد شاگردی در دانشگاه آزاد اسلامی
  • دانشگاه بین‌المللی چابهار و موسسه جغرافیای دانشگاه تهران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • خودنمایی سیاه قلمهای بانوان کردستانی در گالری سوره سنندج
  • «عیسی بخشی» در خانه ابدی آرام گرفت