Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، امیرحسین عرب‌زاده روز دوشنبه در آیین معارفه سرپرست بهزیستی استان اردبیل اظهار کرد: تمام مراحل زندگی ز گهواره تا گور هر عزیزی که در جغرافیای ایران زمین مشکل دارد، باید بهزیستی رسیدگی کند؛ از زمان پیش از تولد با غربالگری تا معلولیت، طلاق، اعتیاد و سالمندی همه در حوزه فعالیت بهزیستی قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این چارچوب تکلیف دینی این است که به نیازمندان فارغ از وظایف اداری رسیدگی کنیم و بر همین اساس به فعالیت در این حوزه باید اهمیت دهیم و برایش ارزش قائل شویم که البته همکاران بهزیستی به صورت عالی این امر را انجام می‌دهند.

معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور بیان کرد: آنقدر سرعت بروز آسیب‌ها زیاد است که هرچه انرژی بگذاریم، باز به آن نمی‌رسیم و بر این اساس باید ریشه مشکلات از سرچشمه خشک شود و اولین کار در این راستا احصای ظرفیت‌های استان است که اردبیل ظرفیت غنی در این زمینه دارد.

وی اضافه کرد: هر چه بتوانیم در این مسیر افراد زیر پوشش را توانمند کنیم و در زمینه بهبود معتادان و یا احیای استقلال معلولان در زندگی تلاش داشته باشیم، به مراتب کرامتشان بهتر حفظ خواهد شد.

عرب‌زاده راهبرد اصلی بهزیستی در دوره مدیریتی جدید را هوشمندسازی، مردمی‌سازی، شفاف‌سازی و کارآمدسازی عنوان کرد و گفت: در راستای این توانمندسازی برگزاری نشست با مسئولان امر و جلب ظرفیت خیرین، صاحبان صنایع باید در دستور کار قرار بگیرد و میزان مشارکت با یک جهش قابل قبولی بالا برود.

وی ضرورت اقدامات تحولی و جهادی از سوی مدیریت جدید بهزیستی استان اردبیل را یادآور شد و افزود: قرار نیست کار جدیدی آغاز شود، چرا که مسائل پیش از این بارها احصا شده است؛ جز در موارد ضروری باید مشکلات با مساله‌محوری حل شود.

معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور اشتغال، معیشت و مسکن را از اولویت‌ها نام برد و بیان کرد: اگر اشتغال ایجاد شود، چسبندگی و وابستگی مددجویان به بهزیستی کاهش می‌یابد و عزتشان بیشتر حفظ می‌شود.

وی اضافه کرد: حداقل حق یک شهروند برخورداری از مسکن است که در این راستا اتفاق‌های خوبی در چند سال گذشته در مجموعه بهزیستی رخ داده است و امید می‌رود این روند  با شتاب قابل توجهی ادامه پیدا کند.

عرب‌زاده اظهار کرد: معیشت موضوع مهم دیگری است که چنانکه رئیس جمهور فرمود، رفع فقر مطلق با هم‌افزایی سایر دستگاه‌های حمایتی مانند کمیته امداد امام خمینی (ره) باید مد نظر قرار بگیرد؛ چون همه در یک کشتی هستیم و بهزیستی خود را جدای از سایر دستگاه‌ها نمی‌داند و کارنامه موفق به نام نظام مقدس جمهوری اسلامی ثبت می‌شود.

وی  گفت: انتظار می‌رود فهرستی از فرصت‌ها، تهدیدها و برنامه‌ها تدوین شود؛ چرا که بهزیستی به تنهایی از عهده این حجم از مسئولیت‌ها برنمی‌آید و باید از ظرفیت همه دستگاه‌ها در این زمینه استفاده شود.

معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور بر ارتقای اخوت و هم‌افزایی با سایر دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و افزود: انتظار می‌رود استاندار و معاونان استانداری به عنوان سکانداران اصلی استان کریمانه و مدبرانه دست بهزیستی را بگیرند.

هیچ دستگاهی خارج از دایره حمایتی بهزیستی نیست

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اردبیل نیز در این آیین اصلی‌ترین موضوع برای مدیریت راهبردی را قدرت ائتلاف‌سازی و فیصله‌دهندگی دانست و گفت: هیچ دستگاهی از دایره حمایتی بهزیستی خارج نیست.

رضا قاسمیان افزود: بهزیستی آنقدر مسئولیت و اهمیت دارد که که به تنهایی امکان پاسخگویی به انتظارات را ندارد و در این راستا جلب حمایت سایر دستگاه‌ها مورد تاکید است تا هماهنگ با سرعت رشد آسیب‌های اجتماعی بتوان به صورت جهشی شرایط را مدیریت و کنترل کرد.

وی با اشاره به اینکه علت بروز برخی آسیب‌ها با مدیریت درست قابل کنترل است، بیان کرد: به جای رویدادمحوری و مدیریت اقتضایی باید با اولویت‌بندی و مساله‌محوری مشکلات موجود برطرف شود؛ چرا که پس از حل مسائل موجود مسیر حرکت به سمت توسعه آغاز می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اردبیل با بیان اینکه سکان ریاست بهزیستی این استان به دست یک جوان گام دومی سپرده می‌شود، اضافه کرد: انتظار می‌رود مسائل موجود احصا و کارگروه‌های اندیشه‌ورز تشکیل شود و در این راستا همه دستگاه‌های ذی‌ربط پای کار باشند.

وی با تصریح اینکه بروز آسیب‌های اجتماعی مایه سرشکستگی است، یادآور شد: بیش از ۲۰۰ کشور در پی امنیت، رفاه و آزادی هستند اما ما در کشور ایران علاوه بر آن موارد برای محبت و کرامت انقلاب کردیم؛ از این رو احساس مسئولیت نسبت به دیگران باید در جامعه ما بیشتر باشد.

همگان برای مطالبه حق مددجویان بهزیستی کمک کنند

سرپرست بهزیستی استان اردبیل نیز در ادامه این آیین گفت: انتظار می‌رود همه برای مطالبه حق افرادی که زیر پوشش بهزیستی هستند، کمک کنند.

حامد رضایی افزود: بهزیستی یکی از نهادهایی است که خدمت در آن خیر دنیا و آخرت را دارد و در این راستا تلاش می‌شود با همدلی و اخلاق‌مداری به سمتی حرکت کنیم که فضای جهادی، پاکدستی و مردمی بودن حاکم شود.

وی استفاده از ظرفیت‌های مختلف سازمان‌های مردم نهاد، خیرین و گروه‌های جهادی در راستای توجه به افراد زیر پوشش، نیازسنجی جامعه هدف و توجه به شفاف‌سازی را به عنوان برنامه‌های دوره جدید مدیریت بهزیستی در استان اردبیل مورد تاکید قرار داد.

خدمات بیش از ۶ ساله بهزاد ستاری در ادامه این آیین تجلیل و حامد رضایی به عنوان سرپرست جدید بهزیستی استان اردبیل معرفی شد.

در مجموع ۵۸ هزار نفر در استان اردبیل تحت پوشش بهزیستی قرار دارند و در حال حاضر از ۳۸ هزار پرونده موجود در بهزیستی این استان حدود ۳۲ هزار توانخواه از خدمات غیرنقدی، حمایتی و مستمری استفاده می‌کنند.

برچسب‌ها مراسم معارفه استان اردبیل سازمان بهزیستی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مراسم معارفه استان اردبیل سازمان بهزیستی کشور مراسم معارفه استان اردبیل سازمان بهزیستی کشور بهزیستی استان اردبیل سازمان بهزیستی کشور سایر دستگاه ها انتظار می رود آسیب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۹۰۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲ وسیله بازی در شهربازی‌های اردبیل پلمب شد

به گزارش خبرنگار مهر، حسنعلی حسین‌پور ظهر چهارشنبه در بازدید از شهربازی‌های اردبیل اظهار کرد: در بازرسی‌های انجام شده توسط کارشناسان اداره کل از تجهیزات شهربازی مستقر در مجموعه‌های تفریحی استان ۱۲ دستگاه تجهیزات بازی غیر استاندارد به دلیل عدم وجود مجوز معتبر بهره‌برداری از شرکت‌های بازرسی تأیید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد پلمب شد.

وی خاطرنشان کرد: این تجهیزات شامل تاب زنجیره‌ای، کشتی صبا، یورو بانجی، هلیکوپتر چرخشی، چرخ و فلک، ماشین شارژی، موتور برقی، پیست پرش در آسمان، دو مورد قطار بدون ریل، قطار کودک و ماشین برقی بود.

سرپرست اداره کل استاندارد استان اردبیل بیان کرد: از همشهریان تقاضا می‌شود به هنگام استفاده از دستگاه‌ها و تجهیزات بازی مستقر در شهرهای بازی از داشتن مجوز بهره برداری معتبر و نصب آن در کنار تجهیزات اطمینان حاصل کنند.

حسین‌پور گفت: شهروندان می توانند در صورت مشاهده موارد مغایر با مراجعه به درگاه الکترونیکی مردمدار به نشانی https://۱۵۱۷.inso.gov.ir نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را با الصاق عکس، ویدئو یا صدا در حوزه‌های مختلف یا از طریق شماره تماس ۱۵۱۷ یا شماره پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ثبت و پیگیری کنند.

کد خبر 6094272

دیگر خبرها

  • ۷۰ درصد ریل‌گذاری مترو کرج انجام شده است
  • ۱۲ وسیله بازی در شهربازی‌های اردبیل پلمب شد
  • نقص فنی علت توقف قطار مشهد به تهران اعلام شد
  • زخمی شدن ۴ نفر در برخورد دیزل قطار با واگن در اهواز
  • فعالیت ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی در بندر امام خمینی
  • شکست رکورد ساخت ایستگاه مترو در کرج ایستگاه شهید سلطانی افتتاح می شود
  • بندر امام خمینی ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی دارد
  • ایستگاه شهید سلطانی متروی کرج خرداد افتتاح می‌شود
  • سه رام قطار فوق العاده به مسیر ریلی مشهد- تهران افزوده شد
  • رکورد ساخت ایستگاه مترو در کرج شکسته شد