Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@21:50:08 GMT

فیلم شهید باکری در زادگاه خود میاندوآب اکران شد

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۹۱۳۹۱

فیلم شهید باکری در زادگاه خود میاندوآب اکران شد

محمود نیک‌مرام روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این فیلم از امروز تا چهارشنبه هر روز در ۲ سانس در ساعت ۱۷ و ۱۹ در سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میاندوآب به روی صحنه می‌رود.

وی با بیان اینکه این فیلم با همکاری موسسه فرهنگی بصائر و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان اکران خواهد شد، افزود: با توجه به اینکه در آستانه سالگرد شهادت شهید مهدی باکری قرار داریم و همچنین این شهرستان به عنوان زادگاه آن شهید والامقام است، اکران این فیلم نسبت به سایر شهرها در میاندوآب دارای حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره‌ فرهنگ و ارشاد اسلامی میاندوآب اظهار کرد: شهروندان میاندوآبی برای آشنایی بیشتر با روحیه جهادی و سیره و منش آن سردار سرافراز همشهری خود نسبت به تماشای این فیلم در این روزها اهتمام ویژه داشته باشند.

نیک‌مرام افزود: هنوز اکران نوروزی این فیلم سینمایی آغاز نشده ولی اینکه در میاندوآب به صورت عمومی اکران شده، مردم فرهنگ دوست این شهرستان می‌توانند برای اولین بار در سطح کشور این فیلم را تماشا کنند.

فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» اولین ساخته سینمایی هادی حجازی فر که از ۱۸ اسفندماه اکران خود را در سینماها آغاز کرده، تاکنون در شهرهای ارومیه و تبریز به صورت خصوصی اکران شده است.

شهید مهدی باکری به سال ۱۳۳۳ در شهرستان میاندوآب در استان آذربایجان غربی و در یک خانواده مذهبی متولد شد.

وی تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در ارومیه به پایان رساند و در دوره دبیرستان، همزمان با شهادت برادرش علی باکری به دست دژخیمان ساواک وارد جریانات سیاسی شد.

وی که در رشته مهندسی مکانیک مشغول تحصیل بود از بدو پیروزی انقلاب اسلامی وارد سپاه پاسداران شد و با شروع جنگ تحمیلی عازم جبهه حق علیه باطل گردید.

این فرمانده دلاور سپاه در عملیات بدر در روز ۲۵ بهمن ماه سال ۶۳ در نبردی دلیرانه بر اثر اصابت تیر مستقیم مزدوران عراقی، ندای حق را لبیک گفت و به شهادت رسید.

هنگامی که پیکر مطهرش را از طریق آب های هورالعظیم انتقال می دادند، قایق حامل پیکر وی مورد هدف آرپی جی دشمن قرار گرفت و قطره ناب وجودش به دریا پیوست.

برچسب‌ها موقعیت مهدی دفاع مقدس شهید شهید مهدی باکری میاندوآب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: موقعیت مهدی دفاع مقدس شهید موقعیت مهدی دفاع مقدس شهید شهید مهدی باکری میاندوآب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۹۱۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غرفه فرهنگ و هنر با موضوع خلیج فارس در سیریک راه‌اندازی شد

ایسنا/هرمزگان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سیریک از راه‌اندازی غرفه فرهنگ و هنر و برگزاری مسابقه طراحی و نقاشی با موضوع خلیج فارس در این شهرستان خبر داد.

محمد پیشان شامگاه ۱۱ اردیبهشت در گفت وگو با خبرنگار ایسنا در هرمزگان اظهار کرد: خلیج فارس هویت ملی ماست و نامگذاری ۱۰ اردیبهشت به نام روز ملی خلیج فارس فرصتی ارزشمند است تا با اجرای برنامه های فرهنگی و هنری در سراسر کشور و به ویژه در سواحل خلیج فارس این نماد هویت ملی را پاسداری نماییم.

وی عنوان کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سیریک با همراهی انجمن هنرهای تجسمی شهرستان با هدف پاسداشت روز ملی خلیج فارس مسابقه طراحی و نقاشی با موضوع خلیج فارس در سطح شهرستان سیریک برگزار نمود، در این مسابقه هنرمندان شهرستان نقاشی های مختلفی با موضوع خلیج فارس ترسیم کردند و این روز بزرگ را گرامی داشتند. آثار هنرمندان شرکت کننده در غرفه فرهنگ و هنر شهرستان جهت بازدید عموم مردم به نمایش گذاشته شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سیریک تصریح کرد: در پایان این مسابقه از فاطمه ملاحی، زینب جمالدینی و زهرا ملاحی به عنوان سه نفر برتر مسابقه طراحی و نقاشی با هدای لوح تقدیر، تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام
 

دیگر خبرها

  • یادواره ۱۸۵ شهید معلم و دانش آموز گتوند برگزار گردید
  • غرفه فرهنگ و هنر با موضوع خلیج فارس در سیریک راه‌اندازی شد
  • حتی با تولد فرزندش هم جبهه را ترک نکرد
  • هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه به ایستگاه پایانی رسید
  • ببینید | وقتی ایران کشتی و بالگرد آمریکایی‌ها را زد؛ جنگ شهید نادر مهدی با قایق با ناوهای آمریکایی!
  • اجرای اندیشه های شهیدمطهری فرهنگ کشور رادربرابرتهاجمات حفظ می کند
  • عزم دولت برای تأمین مسکن جدی است
  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است
  • پایش معادن شهرستان تفت
  • کارگر ستون و ضامن پایداری تولید است