Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-29@15:02:39 GMT

لیست خرید ضروری‌ترین وسایل قبل از سال نو

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۹۲۱۲۲

لیست خرید ضروری‌ترین وسایل قبل از سال نو

هفت آیتم سفره هفت‌سین ماهی قرمز گلدان گل دیوان حافظ شمع تخم‌مرغ‌های رنگ‌شده آجیل هفت آیتم سفره هفت‌سین

در این روزهای قبل از رسیدن عید نوروز، وقت آن است که خود را برای چیدن یک سفره هفت سین زیبا و شیک آماده کنید. همانطور که می‌دانید این سفره شامل هفت آیتم است که نام هر یک از آن‌ها با حرف «س» شروع می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چه بخواهید هفت سین سنتی داشته باشید و چه هفت‌سین مدرن، لازم است در این سفره، از هفت آیتمی که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شوید استفاده کنید.

سبزه: سبزه که می‌تواند از جوانه گندم، جو یا عدس باشد، نماد تولد دوباره و تازه شدن است. سمنو: نوعی پودینگ شیرین که نماد ثروت و باروری است. سیب: سیب نماد زیبایی و تغذیه است. سیر: نماد سلامتی خوب است. سماق: ادویه‌ای است که از توت‌های قرمز تهیه می‌شود و در سفره هفت‌سین، نماد رنگ طلوع خورشید است. سرکه: نماد سن و صبر است. سنجد: نماد عشق و اشتیاق است. ماهی قرمز

ماهی قرمز یکی دیگر از مواردی است که در سفره هفت‌سین در نظر گرفته می‌شود. یکی از دلایل این امر، رنگ قرمز این ماهی است. رنگ قرمز که در برخی دیگر از اقلام هفت‌سین وجود دارد نماد مهربانی، پیروزی، امرارمعاش و ثروت محسوب می‌شود. همانطور که به نظر می‌رسد ماهی قرمز را نمی‌توان از سفره هفت‌سین حذف کرد اما آنچه در این میان مهم است این است که بدانید چگونه از این ماهی نگهداری کنید و سپس آن را در آب روان رها کنید.

برای اینکه از ماهی قرمز سفره هفت‌سین خود به‌خوبی مراقبت کنید لازم است بدانید که میزان فضای زندگی لازم برای ماهی قرمز، 75 لیتر یا بیشتر است. همچنین، مهم است که به‌طور مرتب آب ظرفی که ماهی در آن زندگی می‌کند را عوض کنید. علاوه بر این، این روزها از حوض ماهی رزینی نیز برای سفره هفت سین استفاده می‌شود تا با این کار از جان ماهی‌های نیز مراقبت شود.

گلدان گل

عالی نیست اگر در روزهای ابتدایی سال، گلدان گل در خانه داشته باشید و از دیدن گل‌های زیبا لذت ببرید؟ استفاده از گلدان گل چه در خانه و چه در سفره هفت‌سین باعث می‌شود که به بهترین شکل به پیشواز سال نو بروید. بنابراین، یکی از مواردی که لازم است در این روزهای پایانی سال تهیه کنید، گلدان گل است.

دیوان حافظ

برای افزایش جذابیت سفره هفت‌سین خود می‌توانید از قرار دادن دیوان حافظ در هفت‌سین نیز استفاده کنید. نیت کردن و باز کردن دیوان حافظ برای دیدن اینکه چه شعری انتخاب می‌شود، همیشه کاری لذت‌بخش است. هر شعری که با این کار انتخاب می‌شود، می‌تواند پیشگویی برای آینده شما باشد.

اگرچه امروزه فال حافظ درست و واقعی به صورت انلاین همراه با معنی و تفسیر کامل در دسترس است اما اگر می‌خواهید گرفتن فال حافظ را در روز آغاز سال نو به‌صورت واقعی تجربه کنید، بهتر است از کتاب دیوان حافظ استفاده کنید. درصورتی‌که این کتاب را ندارید پیشنهاد می‌کنیم همین امروز برای خرید دیوان اصلی حافظ همراه با معنی آن اقدام کنید تا بتوانید در هنگام آغاز سال نو، در مورد عشق یا هر موضوع دیگری نیت کنید و ببینید نتیجه آن چیست و حافظ چه شعری را به‌منظور پیشگویی برای شما در نظر می‌گیرد.

شمع

اگر می‌خواهید سفره هفت‌سین جذاب‌تر و درخشان‌تری داشته باشید، استفاده از شمع را فراموش نکنید. می‌توانید در هر سمت از آینه یک شمع قرار دهید و از این طریق سال جدید خود را روشن کنید. البته در میزان استفاده از شمع هیچ محدودیتی وجود ندارد و درصورتیکه دوست دارید می‌توانید شمع‌های بیشتری در سفره هفت‌سین خود بچینید.

تخم‌مرغ‌های رنگ‌شده

مطمئنا یک سفره هفت‌سین بدون تخم‌مرغ‌های رنگ‌شده نمی‌تواند کامل باشد. رنگ کردن تخم‌مرغ‌ها یک سنت در فرهنگ ایران برای سفره هفت‌سین است که برای انجام آن، اعضای خانواده دور هم جمع می‌شوند و تخم‌مرغ‌ها را به‌دلخواه خود رنگ می‌کنند. این کار نه‌تنها سفره هفت‌سین شما را جذاب می‌کند، بلکه باعث می‌شود که احساس نزدیکی میان اعضای خانواده شما بیشتر شود. بنابراین می‌توانید از ایده‌های بیشتر برای رنگ کردن تخم مرغ‌های عید کمک بگیرید.

بااین‌حال، اگر فرصت رنگ کردن تخم‌مرغ‌ها را ندارید، لازم است بدانید که در حال حاضر، تخم‌مرغ‌های رنگی جذابی در بازار وجود دارند که می‌توانید متناسب با تم سفره هفت‌سین و سلیقه خود، تخم‌مرغ رنگی مناسب را از میان آن‌ها انتخاب کنید.

آجیل

ازآنجایی‌که نوروز زمان دیدوبازدید است، داشتن خوراکی‌هایی برای پذیرایی از مهمانان ضروری است. بنابراین، مهم است قبل از عید برای خرید آجیل نوروز اقدام کنید. آجیل شامل پسته، تخمه‌ژاپنی، بادام، فندق، تخمه‌کدو و غیره می‌شود که می‌توانید بسته به سلیقه خود و همچنین، بودجه‌ای که مشخص کرده‌اید ترکیب آجیل را خودتان تعیین کنید.

درنهایت، یکی از کارهای لذت‌بخش و جذاب در پایان سال، خرید اقلام ضروری برای سال جدید است که این اقلام در بیشتر موارد مربوط به سفره هفت‌سین می‌شوند. اگرچه ما در پایان سال، لباس‌های جدیدی می‌خریم اما آنچه در این میان، ضروری‌تر محسوب می‌شود، خرید وسایل مرتبط با نوروز و رسومات مربوط به آن است. بنابراین، اکنون‌که چیزی تا به پایان رسیدن سال نمانده، سعی کنید، وسایل هفت‌سین ازجمله سیب، سرکه، سمنو، آینه و شمع را تهیه کنید و همچنین، برای پذیرایی از مهمانان، آجیل را فراموش نکنید.

اخبار مرتبط ۰۱:۱۵:۴۳ روش های خلاقانه برای رنگ کردن تخم مرغ های سفره هفت سین ۰۱:۵۷:۳۸ برای سبزه عید چه گیاهی بکاریم؟ ۱۱:۴۹:۱۱ استخر پرورش ماهی قرمز + عکس ۱۰:۰۲:۰۶ چرا نباید ماهی قرمز بخریم؟ ۰۷:۲۰:۲۱ ماهیان قرمز را قتل عام نکنیم ۱۰:۱۹:۵۰ قیمت هفت سین چند شد؟ + جدول

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ثبت نام سایپا ثبت نام ایران خودرو سفره هفت سین عید نوروز هفت سین تخم مرغ ماهی قرمز ماهی عید تخم مرغ عید رنگ کردن تخم مرغ ها سفره هفت سین تخم مرغ های رنگ دیوان حافظ ماهی قرمز سال نو گلدان گل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۹۲۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در رشتخوار ضروری است

ایسنا/خراسان رضوی فرماندار رشتخوار راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در این شهرستان را ضروری دانست.

حسین باهوش در حاشیه دیدار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت‌حیدریه با وی به ایسنا گفت: هر چه قدر بتوانیم چتر حوزه دانشگاه و مراکز علمی و پژوهشی را در شهرستان باز کنیم، قطعاً هویت منطقه حفظ و ظرفیت‌های شهرستان افزایش پیدا خواهد کرد.

وی در ادامه درخصوص روند احیای دانشگاه پیام نور و اقدامات انجام شده در این حوزه، بیان کرد: ۲ سال پیش با تلاش‌ها و پیگیری‌های انجام شده دانشگاه پیام نور رشتخوار که در آستانه جمع‌آوری بود با ۱۵۰ دانشجو مجدداً احیا شد و امسال قریب به ۵۰۰ دانشجو دارد.

فرماندار رشتخوار با بیان اینکه همین امر باعث شد این دانشگاه رتبه برتر جذب بیشترین دانشجو در استان را از آن خود کند، اذعان کرد: ما به جد پیگیر راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در شهرستان رشتخوار هستیم و با تمام توان و ظرفیت برای فعال شدن آن تلاش خواهیم کرد.

وی تأکید کرد: رشته‌های تحصیلی که مورد نیاز شهرستان است باید توسط کارشناسان شناسایی شود و همان رشته‌ها آموزش داده شوند.

باهوش خاطرنشان کرد: در جلسه‌ای که با آموزش و پرورش، مدیران شرکت‌های فولادی و مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای برگزار گردید قرار بر این شد که نیروهای بومی مرتبط با نیاز شهرستان آموزش داده شوند و به محض راه‌اندازی صنایع فولادی، نیروها به شرکت‌های مربوطه تزریق شوند.

فرماندار رشتخوار در ادامه افزود: رشتخوار در حال پیشرفت و توسعه در مسیر صنعتی شدن است و در آینده نزدیک منطقه متحول شده و چرخه‌های تولید فولاد راه‌اندازی خواهند شد.

وی بیان کرد: در شرایط کنونی می‌طلبد به سمت رشته‌های تحصیلی فنی و مهندسی پیش برویم و نیروهای ماهر برای شهرستان آموزش دهیم.

باهوش راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در این شهرستان را ضروری دانست و گفت: هدف دانشگاه آزاد باید تربیت دانشجو در این منطقه باشد که در ابتدا باید رشته‌های مرتبط شناسایی شده و بعد فضاهای آموزشی لازم و اساتید مربوطه تأمین شوند.

وی با بیان اینکه رشتخوار سرشار از استعدادهای ناب علمی و جوانان مستعد است، اذعان کرد: ارتقای توان کمی و کیفی دانشگاه‌ها در جای جای این شهرستان ضروری است و باید در اولویت اول برنامه‌های توسعه‌ای مسئولان قرار گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سند بسیار مهم درباره سفره‌های آب زیرزمینی؛ چرا همه سکوت کرده‌اند؟!
  • خرید بیش از ۹۵ میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی
  • مظلوم‌تر از تئاتر، موسیقی اصیل ایرانی است/ تخصیص یارانه دولتی برای سفره فرهنگی مردم
  • مظلوم‌تر از تئاتر، موسیقی اصیل ایرانی است/تخصیص یارانه دولتی برای سفره فرهنگی مردم
  • راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در رشتخوار ضروری است
  • موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند | واقعیت سفره مردم را هم منعکس نمی‌کنند
  • مصرف بهینه آب در استان بوشهر ضروری است
  • روایت یک معلم درحوزه تدریس به دانش آموزان خاص
  • سفره همدانی‌ها با نان سبوس‌دار کامل می‌شود
  • رنگین شدن سفره‌های مردم مراغه با گیاهان کوهی