Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان حج و زیارت ایران در توافق با وزارت گردشگری سوریه، قرار شده است سالانه ۱۰۰ هزار زائر ایرانی را به این کشور اعزام کند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا؛ از سال 1390 سازمان حج و زیارت سفر به سوریه را به علت حضور داعشی ها و ناامنی ایجاد شده توسط آنان متوقف کرده بود. پس از چندی از سال 98 این سفرها از سر گرفته شد و طی مدتی کوتاه مجددا به علت شیوع ویروس کرونا شیعیان از زیارت عمه سادات محروم شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تا اینکه پس از برقراری امنیت توسط نیروهای مقاومت به فرماندهی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برقرار شد همچنین انجام واکسیناسیون و کاهش فوتی های حاصل از بیماری کرونا اعزام زوار ایرانی به سوریه از تاریخ ۱۲ دی‌ماه ۱۴۰۰ آغاز شد و پس از موافقت ستاد کرونا امکان ثبت نام برای مشتاقان این سفر معنوی در 2هزار و 500 دفتر زیارتی به وجود آمد و افراد می توانستند پس از مراجعه به دفاتر زیارتی تحت نظارت سازمان حج و زیارت اقدام به ثبت نام کنند.

اغلب پرواز زائران ایرانی به سوریه فقط از طریق فرودگاه حضرت امام (ره) انجام می‌شود، اما به گفته سازمان حج و زیارت در صورتی‌که در هر یک از استان‌ها تعداد متقاضیان به حد نصاب یک پرواز برسد، امکان برنامه‌ریزی و اعزام زائران از آن استان فراهم خواهد شد.

هزینه این سفر زیارتی برای 5 روز از سمت سازمان حج و زیارت حدود 8 میلیون و 900 هزار تا9 میلیون و 900 هزار تومان اعلام شده است.

علیرضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت درباره اعزام‌های نوروزی برای سفرهای عتبات عراق و سوریه گفت: ابتدا باید برنامه‌ریزی لازم برای اعزام‌های نوروزی انجام شود.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به گسترش سویه اُمیکرون کرونا، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در اعزام زائران به سفرهای زیارتی را بسیار حائز اهمیت دانست و به مدیران حج و زیارت و کارگزاران زیارتی توصیه کرد به این موضوع توجه ویژه‌ای نشان دهند.

 سفر سوریه مثل سفر عتبات نیست که هرکس بتواند با سر زدن به سایت‌ها یا آژانس‌ها و دفاتر فروش بلیت به راحتی بلیت بغداد یا نجف خریداری کرده و ویزا بگیرد بنابراین باید طبق دستورالعمل های سازمان حج و زیارت برای این سفر اقدام کرد.

سازمان حج و زیارت ایران در توافق با وزارت گردشگری سوریه، قرار شده است سالانه ۱۰۰ هزار زائر ایرانی را به این کشور اعزام کند.

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سوریه ویروس شیعیان واکسیناسیون حضرت امام عراق ایران گردشگری حضرت زینب سوریه عراق حج و زیارت نجف علیرضا رشیدیان قاسم سلیمانی کرونا سازمان حج و زیارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۹۲۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استرداد ۸۵ میلیون ریال به حساب زائران حج تمتع ۱۴۰۲

سازمان حج و زیارت اعلام کرد: با مدیریت هزینه های انجام شده، به حساب حدود ۸۲۵۰۰ زائر حج تمتع سال ۱۴۰۲ مبلغ ۸۵ میلیون ریال بازگردانده خواهد شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، با تلاش مستمر دست اندرکاران و مدیریت هزینه ها و تسویه حساب نهایی با شرکت های طرف قرارداد، در حوزه های مختلف خدماتی حج، مبلغی از وجوه دریافتی به حساب زائران حج تمتع 1402 بازگردانده خواهد شد.

سازمان حج و زیارت اعلام کرد: با تغییر در برخی از فرآیندها به منظور مدیریت هزینه ها در بخش های حمل و نقل، تغذیه و تدارکات، خدمات پزشکی و همچنین کاهش خادمان ضیوف الرحمن ( عوامل اجرایی ، فرهنگی و پزشکی ) و از طرفی حمایت های دولت مردمی در تامین ارز مورد نیاز خدمات هواپیمایی و فرودگاهی، مبلغی به عنوان مانده عملیات شناسایی شد.

لذا مقرر گردید از امروز تا 10روز آینده به حساب 82500  زائر حج تمتع سال 1402 مبلغ 85 میلیون ریال مسترد شود.

شایان ذکر است از آنجا که مبالغ صرفه جویی شده مربوط به هزینه هائی غیر از موضوع اسکان حجاج بوده است، مبلغ محاسبه شده برای کلیه زائران یکسان می باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • زائران آماده اعزام به سرزمین وحی / اعزام زائران خراسان شمالی اواخر اردیبهشت انجام می‌شود
  • ۸۵ میلیون ریال به حساب زائران حج تمتع ۱۴۰۲ بازگردانده می شود
  • بازگشت ۸۵ میلیون ریال به حساب زائران حج
  • استرداد ۸۵ میلیون ریال به حساب زائران حج تمتع ۱۴۰۲
  • سهمیه ارز مسافران حج چقدر شد؟
  • چند نفر به حج عمره اعزام می‌شوند؟
  • برخی برای حج ۳۰ سال در نوبت خواهند ماند | برخی از آنها چشمشان به کعبه نمی‌افتد و از دنیا می‌روند!
  • بعد از ۹ سال وقفه؛ چند نفر به حج عمره اعزام می‌شوند؟
  • آخرین اخبار حج تمتع ۱۴۰۳ / سهمیه ارز زائران اعلام شد + جزئیات
  • سهمیه ارز مسافران حج مشخص شد