Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آسوشیتدپرس این اقدام که قبلا دولت فرانسه بر اساس ارزیابی بهبودی وضعیت در بیمارستان‌ها و به دنبال هفته‌ها کاهش مداوم در شمار عفونت‌های کرونا است. لغو این محدودیت‌ها یک ماه پیش از دور اول انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه است که قرار است در ۱۰ آوریل (۲۱ فروردین) برگزار شود.

البته در روزهای اخیر، شمار عفونت‌های جدید در فرانسه دوباره افزایش یافته است و برخی از دانشمندان نگرانی‌هایی ابراز کرده‌اند که ممکن است هنوز خیلی زود باشد که محدودیت‌ها لغو شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شمار عفونت‌های جدید بر اساس میانگین هفت‌روزه از حدود ۵۰۰۰۰ مورد در هفت هپیش به بیش از ۶۰۰۰۰ مورد در هفته جاری رسیده است.

مردم فرانسه از روز دوشنبه دیگر نیازی به نشان دادن مدرک واکسیناسیون برای وارد شدن به مکان‌هایی مانند رستوران‌ها و کافه‌ها، سینماها، تئاترها، نمایشگاه‌ها و برای استفاده از حمل‌ونقل بین‌شهری ندارند. در بیمارستان‌ها و آسایشگاه‌ها، افراد واکسینه‌نشده برای وارد شدن باید آزمایش منفی اخیر کرونا یا مدرک بهبودی اخیر را داشته باشند.

ماسک زدن دیگر در مدارس، کسب‌وکارها و ادارات ضروری نیست. البته اجبار به ماسک زدن در وسائل حمل‌ونقل عمومی و بیمارستان‌ها و سایر مراکز بهداشتی ادامه پیدا می‌کند.

بیش از ۹۲ درصد افراد ۱۲ ساله و بالاتر در فرانسه که جمعیتی ۶۷ میلیون نفری دارد، واکسینه شده‌اند.

یک مرکز نمایشگاهی در شهر چانگ‌چون در ایالت جی‌لین در چین به بیمارستان موقتی بدل می‌شود چین دستور قرنطینه ۵۱ میلیون نفر را به علت اوج‌گیری کرونا می‌دهد

چین با بدترین بحران شیوع کووید-۱۹ از ابتدای سال ۲۰۲۰ که این کشور برای مهار کروناویروس شهر ووهان و همه ایالت اطرافش را قرنطینه کرد، روبرو است.

دو سال پس از شروع پاندمی کرونا دولت چین ده‌ها میلیون نفر از مردم را در کل ایالت شمال غربی «جی‌لین» با جمعیت ۲۴ میلیون نفر و شهرهای جنوبی شنزن و دانگ‌گوان به ترتیب با جمعیت ۱۷.۵ میلیون نفر و ۱۰ میلیون نفر قرنطینه کرهد است.

چین آخرین کشور عمده جهان است که هنوز به طور بی‌امان سیاست «کووید-صفر» را دنبال می‌کند، روز دوشنبه ۱۴۳۷ مورد عفونت کرونا را در چند شهر گزارش کرد. که افزایشی ۴ برابری در طول یک هفته را نشان می‌دهد.

گرچه این شمار بی‌سابقه موارد کرونا در چین رویکرد تحمل صفر چین را به آزمون می‌گذارد، هنوز نشانه‌ای در دست نیست که این کشور قصد تغییر این سیاست و «زندگی با ویروس» را دارد.

کانون شیوع سویه اُمیکرون ایالت شمال‌غربی «جی‌لین» است که ۸۹۵ مورد عفونت در آن ثبت شده است، اما همچنین موارد شیوع و اقدامات مهارکننده در شهر شانگهاری، کانون اصلی تجاری چین و شهر شنزن، کانون فناوری در جنوب این کشور در جریان است.

مقامات چین در روز دوشنبه همه ۲۴ میلیون نفر مردم ایالت جیلین را در خانه‌هایشان قرنطینه کردند که شامل از قبل قرنطینه شده چانگ‌چون نیز می‌شود. این نخستین مورد قرنطینه عمومی یا لاک‌داون در سطح ایالتی از ژانویه ۲۰۲۰ است که همه جمعیت شهر ووهان و ایالت هوبئی در اطراف آن قرنطینه شدند.

چین روز یکشنبه نیز دستور قرنطینه هفت‌روزه همه ساکنان شهر ۱۷.۵ میلیون نفری شنزن را برای انجام سه دور آزمایش کرونا داده بود. همه وسائل حمل‌ونقل عمومی در این شهر متوقف شده‌اند و همه کسب‌وکارها به خدمات ضروری تا ۲۰ مارس تعطیل شده‌اند.

این قرنطینه‌هی عمومی و شیوع‌های کرونا باعث اختلال در فعالیت‌های کارخانه‌های تولیدی و شرکت‌های فناوری در شنزن شده است که «دره سیلیکون» چین نامیده می‌شود. این شهر محل استقرار برندهای معروف چینی مانند Huawei و Tencent و نیز یکی از بندرهای مهم چین است.

کد خبر 664203 برچسب‌ها كروناويروس چین فرانسه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس چین فرانسه میلیون نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۹۲۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های مازندران

مرکز مدیریت راه‌های کشور اعلام کرد: محدودیت‌های ترافیکی از روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت تا روز شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ در جاده‌های مازندران اجرا می‌شود.

تردد موتور سیکلت از ساعت ۱۲ ظهر روز چهارشنبه تا ساعت ۶ صبح روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت از محور‌های کرج - چالوس، هراز، فیروزکوه، محور تهران - سمنان – مشهد و بالعکس ممنوع می‌باشد.

تردد موتور سیکلت‌های انتظامی و امدادی برای انجام ماموریت‌های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک بلامانع خواهد بود.

وسیله نقلیه سبک

اعمال محدودیت شمال به جنوب

۱) اعمال محدودیت قطعی تردد:

- محدودیت تردد انواع وسایل نقلیه در محور کندوان از ساعت ۰۸:۳۰ الی ۲۴:۰۰ روز پنجشنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ به شرح ذیل اعلام می‌گردد:

۱) از ساعت ۰۸:۳۰ از مرزن آباد به سمت تهران انسداد به صورت کامل اعمال می‌گردد. (شمال به جنوب)

۲) از ساعت ۱۰:۳۰ ابتدای پل زنگوله (انت‌های دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) یکطرفه اعمال می‌گردد

۳) از ساعت ۲۴:۰۰ یکطرفه اتمام یافته و از پل زنگوله تا مرزن آباد مسیر دو طرفه می‌گردد.

۲) پیش بینی اعمال محدودیت در صورت پر حجم بودن ترافیک:

- محدودیت تردد انواع وسایل نقلیه در محور مذکور از ساعت ۱۰:۰۰ الی ۲۴:۰۰ روز‌های چهارشنبه و جمعه مورخ‌های ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ و ۱۴ به شرح ذیل اعلام می‌گردد:

۱):از ساعت ۱۰:۰۰ از مرزن آباد به سمت تهران انسداد به صورت کامل اعمال می‌گردد. (شمال به جنوب)

۲) از ساعت ۱۲:۰۰ از ابتدای پل زنگوله (انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) یکطرفه اعمال می‌گردد.

۳) از ساعت ۲۴:۰۰ یکطرفه اتمام یافته و ا ز پل زنگوله تا مرزن آباد مسیر دو طرفه می‌گردد.

اعمال محدودیت جنوب به شمال

۱) اعمال محدودیت قطعی تردد:

- محدودیت تردد انواع وسایل نقلیه در محور مذکور از ساعت ۰۸:۳۰ الی ۲۴:۰۰ روز شنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ به شرح ذیل اعلام می‌گردد:

۱) از ساعت ۰۸:۳۰ از ابتدای آزادراه تهران – شمال اعمال محدودیت تردد به مقصد چالوس انجام می‌شود.

۲). از ساعت ۰۹:۳۰ از ابتدای پل زنگوله (انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) ممنوعیت اعمال می‌گردد

۳) از ساعت ۱۱:۳۰ از مرزن آباد به سمت تهران یکطرفه اعمال می‌گردد. (شمال به جنوب)

۴) از ساعت ۲۴۰۰ طرح اتمام یافته و از پل زنگوله تا مرزن آباد مسیر دو طرفه می‌گردد.

تردد از مسیر جاده قدیم کرج – چالوس تا محدوده تونل کندوان برای ساکنین و افراد محلی آزاد بوده، ولی تردد خودرو‌هایی که قصد عزیمت به چالوس در روز‌های اعمال محدودیت جنوب به شمال را دارند از ساعت ۰۷:۰۰ از میدان امیرکبیر به سمت چالوس ممنوع می‌باشد.

۲) پیش بینی اعمال محدودیت در صورت پر حجم بودن ترافیک:

- محدودیت تردد انواع وسایل نقلیه در محور مذکور از ساعت ۱۱:۰۰ الی ۲۴:۰۰ روز یکشنبه مورخ‌های ۱۴۰۳/۰۲/۱۶ به شرح ذیل اعلام می‌گردد:

۱) از ساعت ۱۱:۰۰ از ابتدای آزادراه تهران _ شمال اعمال محدودیت تردد به مقصد چالوس انجام می‌شود

۲) از ساعت ۱۲:۰۰ از ابتدای پل زنگوله (انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) ممنوعیت تردد اعمال می‌گردد.

۳) از ساعت ۱۴:۰۰ از مرزن آباد به سمت تهران یکطرفه اعمال می‌گردد. (شمال به جنوب)

۴) از ساعت ۲۴:۰۰ طرح اتمام یافته و از پل زنگوله تا مرزن آباد مسیر دو طرفه می‌گردد.

تردد از مسیر جاده قدیم کرج – چالوس تا محدوده تونل کندوان برای ساکنین و افراد محلی آزاد بوده، ولی تردد خودرو‌هایی که قصد عزیمت به چالوس در روز‌های اعمال محدودیت جنوب به شمال را دارند از ساعت ۰۸:۰۰ از میدان امیرکبیر به سمت چالوس ممنوع می‌باشد.

ب) محور هراز:

۱- در صورت افزایش حجم ترافیک و صلاحدید مامورین پلیس راه محدودیت یکطرفه مقطعی از روز چهارشنبه تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ الی روز شنبه تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ به صورت رفت و برگشت از محدوده پلور تا پلیس راه لاریجان و بالعکس انجام خواهد شد

وسیله نقلیه سنگین (بروزرسانی: ۱۴:۱۳:۵۴، ۱۴۰۳/۲/۱۱)
۱- محور کندوان: تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت از محور کرج – چالوس و بالعکس کماکان ممنوع می‌باشد.

۲- محور هراز:

الف) تردد کلیه تریلر‌ها از محور هراز کماکان ممنوع می‌باشد.

ب) تردد انواع کامیون‌ها وکامیونت‌ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۰۶:۰۰ روز چهارشنبه تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ الی ساعت ۰۲:۰۰ بامداد روز یکشنبه تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۶ از رودهن به آمل و بالعکس ممنوع می‌باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • اعمال محدودیت ترافیکی در تقاطع محور باغیک_تفرش
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی در مازندران
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • ۲ هزار قطعه ماهی زینتی از مرز مهران به عراق صادر شد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های مازندران
  • تراشه‌ای جدید که محدودیت‌های معلولان را رفع می‌کند (فیلم)
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت