Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-30@11:24:09 GMT

چند شهر چین در قرنطینه فرو رفت

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۹۳۲۷۸

چند شهر چین در قرنطینه فرو رفت

به گزارش بی‌بی‌سی، از سیزده میلیون شهروند شنژن، در جنوب‌شرقی چین خواسته شده یک هفته از خانه و شهر جز در موارد ضروری خارج نشوند. حمل‌‌ونقل عمومی هم متوقف می‌‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از دنیای اقتصاد، شنژن راه اتصال سرزمین اصلی چین به هنگ‌‌کنگ است که خود گرفتار شیوع کرونای اُمیکرون است. آمار ابتلا در شنژن در روز یکشنبه ۶۶ نفر بود؛ اما در جوار آن هنگ‌‌کنگ نزدیک به ۳۲/ ۵هزار نفر مبتلای جدید داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در شانگهای، بزرگ‌ترین شهر چین با حدود ۲۶میلیون نفر جمعیت مدرسه‌ها تعطیل شده‌‌اند و از ساکنان خواسته شده جز در موارد اضطراری از شهر خارج نشوند و خروج از شهر فقط با ارائه تست منفی در ۴۸ ساعت قبل میسر است.

این بندر عظیم که از مهم‌ترین‌‌ پایگاه‌های اقتصادی چین است هنوز قرنطینه کامل اعمال نکرده و بیشتر با محدودیت موقت و آزمایش همگانی و ردیابی مبتلایان سعی در مهار شیوع دارد. با این حال بسیاری از رستوران‌‌ها و فروشگاه‌ها و مراکز تجمع تعطیل کرده‌‌اند.

در مقابل بیمارستان‌‌ها برای آزمایش کرونا صف تشکیل شده است. با اینکه آمار ابتلا در کل چین چندان بالا نیست و تقریبا ۳۴۰۰ نفر است، اما موارد ابتلا دوبرابر شده و این برای دولت که سیاست «کرونای صفر» را در پیش گرفته زنگ خطری بوده است.

در دیگر نقاط چین، در ۱۸ استان به‌ویژه در شمال‌‌‌شرقی، آمار ابتلا به کرونا رو به افزایش است؛ ترکیبی از اُمیکرون و دلتا. در استان جی‌‌لین کانون شیوع در شمال‌‌شرقی روز یکشنبه قرنطینه محدود اعمال شد؛ درحالی‌که شهردار شهر جی‌‌لین نیز اخراج شد.

در این شهر شش دور تست همگانی انجام و دیروز اعلام شد ۲۲۰۰ مبتلا به اُمیکرون شناسایی شده‌‌اند. در یانجی با ۷۰۰هزار نفر جمعیت در نزدیکی مرز با کره‌شمالی، مردم یکشنبه در خانه ماندند. چین سیاست کرونای صفر را از زمانی که این ویروس حدود دو سال پیش در این کشور شناسایی شد با سختگیری و قاطعیت اجرا کرده اما مسری‌‌تر بودن اُمیکرون اعمال آن را هر چه دشوارتر می‌‌کند.

تا به حال چین برای آزمایش کرونا از شیوه‌‌ای استفاده می‌‌کرد که باید افراد آموزش دیده انجام می‌‌دادند؛ اما اکنون دولت اعلام کرده تست آنتی‌‌ژن را که خود شهروندان می‌‌توانند انجام دهند، در اینترنت و درمانگاه‌ها عرضه می‌‌کند. کارشناسان درباره پیامدهای منفی سیاست «کرونای صفر» و اعمال قرنطینه‌های سختگیرانه و وسیع هشدار داده‌‌اند.

منبع: دنیای اقتصاد اخبار مرتبط ۰۸:۳۷:۰۹ ترامپ: لایحه تحریم‌ چین را هنوز ندیده‌ام اما بررسی می‌کنم ۱۵:۲۵:۴۶ ووهان بعد از پایان قرنطینه +عکس ۱۹:۱۶:۲۵ پایان رسمی قرنطینه شهرهای چین +عکس ۱۲:۵۴:۴۶ چرا قرنطینه به روش چین در ایران اجرا نشد؟ +فیلم ۱۲:۳۰:۲۹ چین آمار رسمی ناقلان خاموش کرونا را منتشر می‌کند ۲۳:۴۰:۱۲ سازمان ملل خواستار شناسایی آثار تحریم در مبارزه با کرونا شد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ثبت نام سایپا ثبت نام ایران خودرو چین دولت قرنطینه کرونا ا میکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۹۳۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، نتایج یک پژوهش‌ جدید در بریتانیا نشان می‌دهد که ۲ میلیون نفر در سراسر این کشور همچنان از علایم کووید طولانی رنج می‌برند که ۳۸۱ هزار نفر از این افراد، فعالیت‌های روزانه خود را محدود کرده‌اند.

اداره ملی آمار بریتانیا اعلام کرد که ۳.۳ درصد از افرادی که داده‌هایشان در این پژوهش مورد مطالعه قرار گرفته است، بین ۶ فوریه تا ۷ مارس اعلام کردند که پس از ۴ هفته همچنان دارای علایم کووید هستند.

نتایج این پژوهش که روز پنج‌شنبه ۲۵ آوریل منتشر شده، نشان می‌دهد که ۰.۴ درصد به تعداد افرادی که در ماه مارس ۲۰۲۳ از علایم کووید طولانی رنج می‌بردند افزوده شده است.

کووید طولانی یکی از عوامل افزایش جمعیت غیرفعال در بریتانیا بوده که از زمان همه‌گیری کرونا حدود ۷۰۰ هزار نفر به آن افزوده شده است.

داده‌های این پژوهش نشان می‌دهد ۹.۱ درصد افرادی که بیکار بودند یا به دنبال شغل هم نمی‌گشتند، علائم کووید طولانی را گزارش کرده‌اند که تقریباً سه برابر نرخ آن نسبت به کل جمعیت بریتانیا است.

بر اساس نتایج این پژوهش، پنج درصد از افرادی که در گروه سنی ۴۵ تا ۵۴ سال به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند، از علایم کووید طولانی رنج برده‌اند که بیشترین رقم در بین گروه‌های سنی است.

این پژوهش همچنین نشان می‌دهد که نرخ زنانی که علایم بیماری کرونا را گزارش کرده‌اند ۲۰ درصد بیشتر از مردان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند