Web Analytics Made Easy - Statcounter

با پیگیری‌های ویژه شهردار تهران و رییس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران و حمایت معاون اول رییس جمهور، مشکلات انتشار اوراق مشارکت شهرداری‌ها در سال ۱۴۰۰ حل شد. خبرگزاری میزان _ به گزارش مرکز مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران، پس از برگزاری چند جلسه و مکاتبات متعدد با معاون اول محترم رییس جمهور، توسط شهردار تهران و رییس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران، مشکل عاملیت بانک شهر جهت انتشار اوراق مشارکت شهرداری‌ها در سال ۱۴۰۰ به مبلغ هشتاد هزار میلیارد ریال مرتفع گردید و با دستور معاون اول رییس جمهور و حمایت رییس کل بانک مرکزی، مجوز انتشار این اوراق توسط بانک شهر صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به دلیل معضلات باقیمانده از دوران مدیریت شهری قبلی، و حجم بدهی‌های بالای شهرداری‌ها به بانک شهر، تا اسفندماه سال جاری، بانک مرکزی جمهوری اسلامی با عاملیت انتشار اوراق مشارکت شهرداری‌های کلانشهر‌ها موضوع بند "ه" تبصره "۵" قانون بودجه سال ۱۴۰۰ توسط بانک شهر، مخالفت کرده بود که این موضوع باعث محرومیت شهرداری‌های کلانشهر‌ها از این فرصت می‌شد، ولیکن با دستور شهردار تهران که ریاست مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران را هم برعهده دارد، مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران ماموریت یافت تا با انجام رایزنی و مکاتبات مختلف، این معضل را مرتفع نماید.

در پایان با دستور قاطع معاون اول رییس جمهور که حمایت از شهرداری‌ها را در برنامه اصلی دولت قرار داده است، بانک مرکزی موظف به حل موضوع و در روز دوشنبه ۲۳ اسفندماه، اولین مجوز برای شهرداری شهر مقدس مشهد، صادر شد.
بیشتر بخوانید: ٣٨ درصد بودجه شهرداری سهم حمل‌ونقل عمومی شد
انتهای پیام/ برچسب ها: شهرداری اوراق مشارکت بانک شهر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: شهرداری اوراق مشارکت بانک شهر مجمع شهرداران کلانشهر های ایران انتشار اوراق مشارکت شهرداری ها رییس جمهور معاون اول سال ۱۴۰۰ بانک شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۹۳۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعات املاک واگذار شده شهرداری تهران منتشر شود

احمد صادقی در دویست و سی و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مصوبه تعیین تکلیف املاک واگذار شده به اشخاص حقیقی و حقوقی، گفت: شهرداری موظف است این آمار را به صورت شفاف اطلاع رسانی کند. بیش از هزار و ۹۰۰ ملک در کمیته شفافیت بررسی شده که تعدادی از املاک به صورت قانونی واگذار شده و تعدادی نیز کاربری فرهنگی و اجتماعی دارد. مواردی نیز در اختیار اشخاص قرار گرفته و سیر مراحل آن طی نشده است.

وی ادامه داد: ضرورت دارد نسبت به انتشار اطلاعات این املاک اقدام شود. به نظر می‌رسد افرادی نگران افشای این اطلاعات هستند و از انتشار آن جلوگیری می‌کنند. واگذاری این املاک در دوره‌های قبلی صورت گرفته و هیچگونه محرمانگی ندارند و منعی برای انتشار آن نیست.

عضو شورای شهر تهران تأکید کرد: از معاون برنامه ریزی شهردار درخواست دارم نسبت به این موضوع اقدام کند و مراتب لازم برای انتشار اطلاعات املاک واگذار شده فراهم شود.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • انتخاب رییس هیات قایقرانی خوزستان
  • اقدام بانک ملی ایران در واگذاری پتروشیمی شازند بسیار ارزشمند است
  • اطلاعات املاک واگذار شده شهرداری تهران منتشر شود
  • اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد
  • انتشار اوراق گواهی سپرده خاص بانک رفاه کارگران تمدید شد
  • برگزاری اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال ۱۴۰۳
  • بانک مهر ایران گره‌گشای مشکلات دانش آموزان نیازمند در کردستان
  • مهم‌ترین چالش‌ها در بازار اوراق رهنی مسکن
  • جزییات برگزاری اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال ۱۴۰۳
  • ورود مجمع نمایندگان استان تهران به مشکلات اداره کل انتقال خون