Web Analytics Made Easy - Statcounter

کتاب اندیشیدن به گفت و گو و تعامل اثربخش اثر محمدعلی نویدی، است که به اهمیت مساله گفت وگو و ورزیدگی ذهنی در این زمینه می پردازد.

این کتاب در سه بخش اصلی تألیف شده است: بخش اول در خصوص اندیشه و اندیشه ورزی درباره گفت و گو و تعامل اثربخش است. بخش دوم به چیستی و چگونگی و ضرورت و نیاز به روش گفت وگو و تعامل اثربخش سخن می پردازد و بخش سوم قواعد عقلانی و منطقی گفتگوی اثربخش را بررسی می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

جهان بدون اندیشه ورزی ممکن نیست، فکرت و فرآیند گفت‌وگو و تعامل، هنگامه هم‌سخنی، راهی برای رهایی از پندارها، زبان گلوله و زبان گفت‌وگو، چگونگی رهایی از تله های گفت و گو، هم اندیشی، مساله شناسی و راه حل یابی، هم کنیش مسئله و گفت‌وگو، عنوان برخی بخش های این کتاب است.

بخشی از کتاب: سکوت و خاموشی مکمل گفتگو و هم سخنی است به شرط اینکه هر دو از روی خرد و آگاهی صورت گیرد. روش گفت و گو و تعامل اثربخش، به مثابه یک روش معرفت افزا و آگاهی بخش مطرح است؛ چرا که، گفت و گو و دیالوگ در حقیقت با لوگوس « logos، عقل و اندیشه» در نسبت وجودی و اثری است. بنابراین، گفت اندیشگی و شنید تأمل انگیز، موجب تولید آگاهی و شناخت می شود و فانوس وجود آدمی را منور و رخشان می کند. آگاهی جز اتصال عمیق تر با منبع و سرچشمه خرد و خردورزی و رابطه آن با عینیات چیزی نیست.

روش گفت و گوی اثربخش با گفتگوهای سیاسی صرف و ذهنی و تفننی و انتزاعی، اساسی دارد، گفت و گوی اثربخش، مسئله محور و موضوع مدار است. چون زندگی پیچیده در مسائل است، متعلق گفت و گو مسئله شناسی و راه حل یابی و یاری گری آدمی ست. شاید، از این طریق در زندگی انسان گشایش و رهایشی ایجاد شود. 

کتاب اندیشیدن به گفت و گو و تعامل اثربخش، در ۱۵۰ صفحه و توسط انتشارات دایره دانش چاپ و منتشر شده است.

برچسب‌ها محمدعلی نویدی کتاب کتابخوانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کتاب کتابخوانی کتاب کتابخوانی گفت وگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۹۴۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی توقیف‌شده مورد توجه جدی ماست

پائولو رانگل، وزیر امور خارجه جدید پرتغال در گفتگوی تلفنی با دکتر امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان درخصوص مناسبات دو جانبه و اوضاع منطقه به خصوص تحولات فلسطین به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

به گزارش ایسنا، وزیر امور خارجه کشورمان در ابتدای این گفتگوی تلفنی، تشکیل دولت جدید پرتغال و انتصاب آقای پائلو رانگل به عنوان وزیر امور خارجه جدید این کشور را تبریک گفت و به سابقه روابط خوب و دیرینه فی‌مابین دو کشور اشاره کرد.

امیرعبداللهیان بار دیگر بر ضرورت پایان جنگ و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در غزه و احترام به حقوق مردم مظلوم فلسطین تاکید کرد و رژیم صهیونیستی را به عنوان عامل ریشه‌ای تمامی این تنش‌ها و وخامت اوضاع در منطقه دانست.

 پائلو رانگل، وزیر امور خارجه پرتغال نیز در این گفتگوی تلفنی بر ضرورت برقراری آتش بس فوری در غزه تاکید کرد و افزود: دولت پرتغال از تشکیل دولت مستقل فلسطینی حمایت می‌کند و خواستار تلاش تمامی کشورهای منطقه برای کاهش تنش‌ها در منطقه است.

طرفین هم‌چنین آخرین دیدگاه‌های خود را در مورد کشتی توقیف شده اسرائیلی حامل پرچم پرتغال تبادل کردند.

امیرعبداللهیان در این ارتباط اظهار داشت: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی، مورد توجه جدی ماست و به سفرای‌شان در تهران دسترسی کنسولی، آزادی و ‌تحویل‌شان را اعلام کرده‌ایم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آزادی ۱۸ زندانی جرایم مالی در نذر هشتم سبزوار
  • فعال مطرح یهودی: ما به یک مهاجرت دسته جمعی از «صهیونیسم» نیاز داریم
  • کمرنگ‌شدن نشریات تخصصی نوجوانان از عوامل افت شعر نوجوانان است
  • پیشتازی خاندان‌های نصف‌جهان؛ از تحریم تنباکو تا رهایی از وابستگی غرب در دوران مشروطه
  • ابداع جوراب‌هایی الکترونیکی برای رهایی‌بخشی بیماران دیابتی از زخم پا
  • امیرعبداللهیان: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی توقیف‌شده مورد توجه جدی ماست
  • توجه ایران به رهایی خدمه کشتی توقیف شده با پرچم پرتغال
  • چرا شعر نوجوان مورد توجه نیست؟
  • تعامل فراکسیون دیپلماسی فرهنگی مجلس و مدیران نمایشگاه کتاب ضروری است
  • رهایی پرندگان کمیاب زینتی از دست قاچاقچیان در مرزهای سیستان و بلوچستان