Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فارس از کازرون گروه های جهادی، مروجان مهر و مهربانی، خالق لحظات زیبا در مسیری که عشق است و پاداش معنوی دارد.

انسانها نیز می توانند خالق باشند، خالق لحظه های ناب و زیبا، خالق لبخندهای واقعی و جاودان، خالق عشق و زندگی، چقدر لذت بخش است مهربان بودن‌ و مهر را به همدیگر هدیه دادن !

راه رفتن در برخی از مسیرها شرایط خاص و ویژه ای را می طلبد که هر کسی نمی تواند در این‌ مسیرها گام بردارد چرا که اولین شرط آن داشتن روحیه ای جهادی و انقلابی است که روزگاری نه چندان دور جوانان‌ انقلابی با وجود آن راهی سرزمین عشق می شدند و برای نوشیدن شربت شهادت داوطلبانه به میدان جنگ‌ پرواز می کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گاهی مسیر ها عوض می شود اما اهداف سفر، نیت و قلوب خالص مشترک است.

گروه های جهادی مزین به نام‌ مقدس شهدا، پیرو خط شهدا و ادامه دهنده راه آنها هستند. قطعا پاداش کارهای جهادی کمتر از پاداش جهاد رزمندگان، ایثارگران و شهیدان  نیست.

گروه جهادی شهید نواب صفوی با ۶۰ نفر عضو اصلی، افراد متخصص و توانمند، از یک سال پیش آغاز به کار کرده و در این‌ مدت توانسته است با فعالیت های گسترده در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، عمرانی، پزشکی، دامپزشکی و ...خوب بدرخشد و به عنوان گروه جهادی  برتر استان انتخاب شود.

حضور و حمایت سپاه پاسداران‌، بسیج سازندگی و حوزه علمیه شهرستان در کنار این‌ جوانان انقلابی، باعث تقویت روحیه جهادی و تلاش همه جانبه آنها در حوزه های مختلف خدمت رسانی شده است.
 

 

مسئول این‌ گروه جهادی، دامپزشک جوانی است که با انگیزه و اهداف بلند مدت، چشم انداز خوبی داشته و با تلاش فراوان و درایت کامل، گروه را مدیریت می کند.

با شایان باذلی مسئول این گروه جهادی گفتگو می کنیم.
 وی می گوید : گروه جهادی شهید نواب صفوی با حمایت قاطع سرهنگ توکل، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه پاسداران شهرستان کازرون و به دستور ایشان تشکیل شد.

اعضای گروه اکثرا دانشجویان فارغ التحصیل هستند که تجربه کافی اردوهای جهادی را از قبل داشته اند، به همین دلیل الحمدالله کارها به خوبی پیش می رود.

فعالیت گروه در دو حوزه خواهران و براداران است.

گروه جهادی شهید نواب صفوی در روستاهای شهرستان‌ کازرون از جمله دهستان محروم فامور عرب،  منطقه دشت برم، گرگنا، نرگس زار، کلانی، سید حسین ( ع ) و دیگر روستاها  با برگزاری اردوهای چند روزه و یک هفته ای در حوزه های مختلف خدمت رسانی کرده است و کماکان برنامه های این‌ گروه پرتلاش و فعال ادامه دارد.

از به تصویر کشیدن لبخند شهیدان تا کمک بسته های معیشتی، ساخت خانه و تشکیل کلاس های فرهنگی تا تهیه جهیزیه عروس برای زندگی مشترک زوج های جوان و تلاش برای به حداقل رساندن‌ آسیب های اجتماعی در جامعه و کارهای مهم  دیگر که قابل تقدیر و ستایش است.
 
برخی ازخدمات ارزنده این‌ گروه جهادی به شرح زیر است :

 ۱ -  نقاشی عکس شهید پیرویان  روی دیوار گلزار بهشت زهرا کازرون
۲ - نقوش دیوارهای مجموعه امام زاده سید حسین علیه السلام 
۳ -  آماده سازی گلزار شهدای روستای گرگنا 
۴ -  تهیه و توزیع بسته های معیشتی بین خانواده های نیازمند
۵ -  حضور طلاب و روحانی هر هفته در روستاها
۶ -  تعامل با موسسه مشاوره بهار نیکو زیر نظر دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز و ارائه خدمات مشاوره ای در روستاها 
۷ - تعامل با کمیته امداد امام‌ خمینی ( ره ) و شناسایی افراد‌ نیازمند و کمک رسانی به آنها
۸ -  تعامل و همکاری با مجموعه شبکه بهداشت شهرستان و ارائه خدمات پزشکی 
۹ -ارایه خدمات دامپزشکی به دامداران 
 ۱۰ - تعامل با مجموعه دادگستری و فرماندهی نیروی انتظامی و همکاری جهت کاهش آسیب های اجتماعی در بین نوجوانان وجوانان 
۱۱ -  تعامل با مجموعه بهزیستی و کمک به افراد معلول و نیازمند
۱۲ -برگزاری اردوی راهیان‌ نور با ۳۵ جهادگر و اعزام به مناطق جنوب کشور
۱۳ - همکاری و تعامل بسیار خوب با حوزه علمیه
۱۴ّ - تهیه جهیزیه عروس برای زوج های جوان در شرف ازدواج
و خدمات دیگر که عنوان‌کردن همه موارد زمان بر است.

 

 

 شایان  باذلی با تاکید بر این‌ نکته که گروه های جهادی با حمایت مردم‌ و مشارکت مردمی فعالیت دارند، گفت : قطعا همکاری و حمایت همه اقشار در کنار ما و همدلی و همراهی طیف مختلف بسیار تاثیر گذار بوده و نتیجه خوبی خواهد داشت.

وی با اشاره‌ به آسیب های اجتماعی ترویج فرهنگ‌ غرب در کشور گفت : امروز شاهد ناهنجاری های اجتماعی، آسیب پذیری نوجوانان و جوانان و آسیب های به جد اجتماعی در جامعه هستیم‌ که این‌ مهم‌ نیازمند خدمات مشاوره ای، آگاه سازی، ریشه یابی  مشکلات و ارائه راهکارهای کارشناسانه است تا در به حداقل رساندن این‌ مشکلات گام‌ مهمی برداشته شود.

لذا با برگزاری کلاس های آموزشی توسط کارشناسان مشاوره، طلاب حوزه علمیه و افراد متخصص اقدامات مهمی صورت گرفته است و در بحث های طلاق، مواد مخدر و ...کلاس های در حد قابل قبولی برگزار می شود.

وی با بیان این موضوع  که داشتن نقشه راه و شناسایی افراد مستعد  مهم‌ است عنوان‌ کرد : با تعامل و همکاری با نهادهایی مانند کمیته امداد امام‌ خمینی و اداره بهزیستی شهرستان سعی در شناسایی و کمک رسانی به افراد مستحق و نیازمند هستیم. 

 

 

مسئول گروه جهادی شهید نواب صفوی با اشاره به تاکیدات مقام‌ معظم رهبری و ریاست جمهوری مبنی بر حمایت گروه های جهادی عنوان کرد : از همه ادارات، ارگان ها و خیرین درخواست داریم ما را در راه خدمت رسانی به همنوعان خود یاری کنند تا فعالیت های خیرخواهانه  محرومیت زدایی ادامه داشته باشد و مسیر راه هموارتر و نتیجه کار پر بارتر گردد.

وی ضمن تقدیر از سرهنگ‌ توکل فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه پاسداران و سرگرد موجی مسئول بسیج سازندگی و دیگر ادارات و نهاد های شهرستان ابراز امیدواری کرد که با همکاری، همدلی و همراهی همه مردم، خیرین و مسئولین، گروه جهادی شهید نواب صفوی بتواند گام‌ های موثری بردارد و خدمات ارزنده و شایسته ای به مردم شهرستان، استان و کشور ارائه دهد.
انتهای خبر/خ

منبع: فارس

کلیدواژه: گروه جهادی کازرون بسیج سازندگی گروه های جهادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۹۳۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سمن‌ها و گروه‌های مردمی بر حوزه دانش آموزان تمرکز کنند

محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین در نخستین نشست شورای آموزش و پرورش استان گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به مداخلات مردمی و گروه‌های جهادی در رابطه با پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی بین دانش آموزان داریم.

وی با اشاره به طرح نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان) تصریح کرد: اجرای این طرح در قزوین اتفاق خوبی است، اما باید از ظرفیت مردمی بیشتری برای این طرح استفاده کرد.

اعلایی با اشاره به گروه‌های دانشجویی و یا اعضای انجمن اولیا و مربیان، تصریح کرد: این اقشار می‌توانند در حوزه‌های تربیتی و فرهنگی ورود کنند و تشکیل تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد می‌تواند در این زمینه موثر باشد.

در ادامه استاندار قزوین با اشاره به نزدیک شدن به ایام گرامیداشت معلم اظهار کرد: همه مدیران استان باید با حضور در مدارس و جمع معلمان از زحمات آنان قدردانی کنند.

طرح نماد از آسیب‌های بزرگتر در جامعه پیشگیری می‌کند

نقی سیاهکالی مرادی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین نیز در این نشست گفت: نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان که با عنوان اختصاری نماد خوانده می‌شود، طرحی در راستای کمک به آموزش و پرورش برای توانمندسازی دانش آموزان است.

سیاهکالی مرادی در این راستا با اشاره به راه اندازی خط تلفن ۱۵۷۰ افزود: کارشناسان از ساعت هشت تا ۲۰ توسط این شماره به سوالات دانش آموزان، والدین و عموم جامعه پاسخ می‌دهند.

وی اهداف راه اندازی این طرح را شناسایی به موقع دانش آموزان در معرض خطر و توانمندسازی معلمان دانست و ادامه داد: با اجرای این طرح می‌توان با مداخله سریع و به هنگام برای دانش آموزان آسیب دیده از بسیاری آسیب‌های بزرگتر پیشگیری کرد.

سیاهکالی مرادی همچنین کنترل و کاهش عوامل مخاطره آمیز و ارائه خدمات تخصصی و به موقع و رصد و پیگیری مستمر را از دیگر دستاورد‌های اجرای این طرح نامید.

این نظام با هدف هم افزایی ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی برای پیشگیری و شناسایی، ارجاع، توانمندسازی، درمان و مددکاری اجتماعی برای دانش آموزان در معرض خطر، پرخطر، و دارای فوریت روانی و اجتماعی اجرایی می‌شود.

استان قزوین دارای ۲۵۰ هزار دانش آموز است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • اجرای عدالت در عرصه های مختلف لازمه حکومتی دینی است
  • روایتی کوتاه از حماسه فتح هرمز و اخراج پرتغالی‌ها از خلیج‌فارس
  • ضرورت تعامل دولت و مجلس برای رونق تولید و اشتغال
  • سمن‌ها و گروه‌های مردمی بر حوزه دانش آموزان تمرکز کنند
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی بسیج در سیل بم
  • مستند جوانمرد؛ روایتی از زندگی شهید غیرت حمیدرضا الداغی
  • بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی
  • روایتی از شهید لشکر فاطمیون + فیلم
  • خدمات پزشکی رایگان گروه های جهادی به مردم ورامین
  • آغاز رقابت بیش از ۳۶ هزار نفر در فارس در رشته تجربی