Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دانشگاه آزاد اسلامی در سال‌های اخیر با راه اندازی واحدهای بین‌الملل در سطح کشور، کیفیت‌بخشی آموزشی و گسترش امکانات و تجهیزات رفاهی توانسته‌است با افزایش چندبرابری جذب دانشجویان غیرایرانی در مهرماه سال جاری 40هزار نفر در 50 واحد پذیرنذه را پذیرش کند. البته سهم هر واحد در این مورد متناسب با ظرفیت و تعداد اتباع خارجی ساکن در همان شهر و استان، متغیر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانشجویان افغان بیشترین عضو از خانواده دانشگاه آزاد را تشکیل می‌دهند. نزدیکی فرهنگ و زبان از مزیت‌های تحصیل اتباع افغانستانی در ایران است که سبب شده تا ایشان بتوانند علاوه بر تحصیل، زندگی مسالمت‌آمیز و آرامی را این‌جا تجربه کنند.

علی نودهی، مدیر بین‌الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان در گفت‌وگو با ایسکانیوز گفت: اتباع متقاضی ثبت نام در واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانند بر اساس لیست رشته‌های موجود در سامانه fstudent.iau.ir فرآیند ثبت نام خود را در همان سامانه و طبق دستورالعمل موجود در آن انجام دهند.

وی افزود: یکی از موارد لازم در سامانه ثبت نام اتباع، بارگزاری مدارک هویتی اعم از شناسنامه و یا پاسپورت است که در صورت نداشتن این مدارک، فرد نمی‌تواند ثبت نام کند. البته در موارد خاص و با  دریافت نامه از سفارت‌، شاید این کار برای فردی صورت بگیرد.

به گفته نودهی پذیرش دانشجویان غیرایرانی حائز شرایط کلی ابلاغی از سوی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی مثل شرط معدل در واحدهای استان گلستان و در اکثر رشته ها، در تمامی مقاطع تحصیلی، بدون هیچ محدودیت و ممنوعیت خاصی انجام می‌شود و دانشجویان در رشته‌های مختلف اعم از پیراپزشکی و غیره در این واحد دانشگاهی درس می‌خواند.

مدیر بین‌الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان عنوان کرد: تاکنون حداقل در واحد ما هنوز تسهیلات خاصی برای شهریه دانشجویان غیرایرانی در نظر گرفته نشده است و فعلا صرفا در نحوه پرداخت شهریه با این دانشجویان مساعدت صورت می گیرد اما شیوه نامه تسهیلات نیز در سطح کلان درحال تدوین و بررسی است تا عزیزان غیرایرانی هم بتوانند برای پرداخت شهریه خود مانند سایر دانشجوها از تسهیلات مختلف مالی برخوردار شوند.

او ادامه داد: در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان به این علت که تعداد کل اتباع ساکن در استان خیلی زیاد نیست، حدود 25 دانشجوی غیر ایرانی، اکثرا افغانستانی مشغول تحصیل هستند وغالبا در مقاطع تحصیلات تکمیلی و در رشته های علوم انسانی تحصیل می کنند.

وی اظهار کرد: تدریس به‌صورت کلی در دانشگاه آزاد به زبان فارسی انجام می شود به همین خاطر دوره آموزشی زبان فارسی در برنامه های درسی دانشجویان اتباع غیرایرانی گنجانده شده است و نگرانی از این بابت وجود ندارد.

علی نودهی در پایان تاکید کرد: جذب دانشجویان خارجی از اقدامات مثبت و ائز اهمیت دانشگاه آزاد اسلامی است که منجر به اشاعه فرهنگ و ارزش‌های ایرانی اسلامی و گسترش زبان فارسی در بین ملل مختلف شده‌است.

خبرنگار: حسن دانش

انتهای خبر/

حمید انصاری کد خبر: 1133435 برچسب‌ها واحدهای بین الملل

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: واحدهای بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی دانشجویان غیرایرانی استان گلستان زبان فارسی بین الملل ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۹۴۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مهمان «بی واسطه» شد +فیلم

 به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزای علم و فناوری آنا، کاروان «بی واسطه» راهی دانشگاه آزاد اصفهان شده است. این قسمت به دنبال این سوال است که آیا دانشگاه‌های کشور می‌توانند از مقاله محوری فاصله بگیرند و خروجی‌های کاربردی برای کشور داشته باشند؟

مهمان این قسمت از برنامه «بی‌واسطه» دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی است. این برنامه امشب ( شنبه ۸ اردیبهشت‌ماه) ساعت ساعت ۱۹  از شبکه یک سیما روی آنتن خواهد رفت.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شکست سکوت رسانه‌های فارسی زبان در برابر اعتراضات دانشجویان آمریکا
  • راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در رشتخوار ضروری است
  • رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مهمان «بی واسطه» شد +فیلم
  • تأکید مدیر شبکه آموزش بر پاسداشت زبان فارسی و شعر و موسیقی اصیل ایرانی
  • اهمیت ویژه به پاسداشت زبان و ادبیات فارسی ، شعر و موسیقی اصیل ایرانی در شبکه آموزش
  • پاسداشت ادبیات، شعر و موسیقی اصیل ایرانی در شبکه آموزش
  • فراهم شدن امکان حضور دانشجویان و بیماران غیرایرانی برای تحصیل و درمان در مشهد
  • ضرورت پاسداشت زبان فارسی در انتخاب نام واحد‌های صنفی
  • پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز
  • اماکن مرتبط با مقاومت در کتاب‌های درسی معرفی شوند