Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، علی اصغر ملکی  افزود: البته سازمان پشتیبانی امور دام روزانه اقدام به کشتار می‌کند و گوشت تازه در مغازه‌های سطح شهر و میادین میوه و تره عرضه می‌کند اما از آنجایی که حجم آن کم است نتوانسته بازار را متعادل کند.‌

وی با اشاره به افزایشی بودن قیمت گوشت قرمز اضافه کرد: قیمت شقه گوشت گوسفندی کیلویی ۱۸۵ هزار تومان است که ۱۵ هزار تومان نسبت به ماه گذشته افزایش نرخ را تجربه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گوشت چرخ‌کرده مخلوطی از گوشت گوسفند و گوساله است و از آنجایی که قیمت گوشت گوساله بالا رفته است نرخ گوشت چرخ‌کرده به کیلویی ۱۸۰ هزار تومان رسیده است قیمت گوشت گوساله نیز روند صعودی به خود گرفته و به کیلویی ۱۸۰ تا ۱۸۵ هزار تومان رسیده است.

به گفته وی گرانی باعث شده است که گوشت قرمز از سفره مردم حذف شود و میزان خرید گوشت در ماه به ۱ تا ۲ کیلو برسد چراکه مردم توان خرید بیش از این را ندارند.

ملکی با اشاره به واردات گوشت قرمز گفت: گوشت وارد کشور شده است اما از ۲۵ اسفند توزیع خواهد شد ولی توزیع آن تاثیری در بازار نمی‌گذارد چراکه برای کنترل قیمت‌ها حداقل یک هفته زودتر گوشت وارداتی باید در بازار توزیع می‌شد. اگر به موقع این توزیع صورت می‌گرفت بدون تردید بازار اینگونه با چالش مواجه نمی‌شد؛ امیدواریم بعد از توزیع گوشت وارداتی شاهد آرام شدن بازار باشیم.

این فعال اقتصادی با بیان اینکه حمل گوشت با ماشین‌های مخصوص صورت می‌گیرد، بیان کرد: جابه‌جایی گوشت نیازمند دریافت مجوز از سازمان دامپزشکی است و همین مساله روند واردات و توزیع آن در بازار را کند کرد.

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی در پاسخ به این پرسش که دولت روند صادرات را برای تنظیم بازار داخلی متوقف کرد چرا با وجود متوقف کردن صادرات باز شاهد افزایشی شدن قیمت گوشت در بازار هستیم؟ گفت: اگر صادرات اتفاق می‌افتد قیمت‌ها بالاتر از این می‌شد و شاهد اتفاق‌های بدتری در بازار می‌بودیم.

ملکی بیان کرد: گوشت گوسفند یخ‌زده از آسیای میانه وارد شده است و کیلویی ۱۳۰ هزار تومان به مغازه‌داران داده می‌شود و آنها با احتساب سود ۱۰ تا ۳۰ درصدی  آن را عرضه خواهند کرد. البته سازمان پشتیبانی امور دام روزانه اقدام به کشتار می‌کند و گوشت تازه در مغازه‌های سطح شهر و میادین میوه و تره عرضه می‌کند اما از آنجایی که حجم آن کم است چندان نتوانسته بازار را متعادل کند.‌  

این فعال صنفی با اشاره به رکود بازار در روزهای پایان سال، گفت: قدرت خرید مردم کاهش پیدا کرده است و قابل قیاس نسبت به سال‌های گذشته نیست، در واقع بازار خرید گوشت در سال ۱۴۰۰ به اتمام رسیده است.

کد خبر 664265 برچسب‌ها گوشت قیمت - تنظیم بازار گرانی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: گوشت قیمت تنظیم بازار گرانی هزار تومان قیمت گوشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۹۵۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا به کف رسید؟

بررسی تغییرات قیمت طلا در بازار جهانی نشان می‌دهد که طی یک هفته گذشته کاهش ۳۶ دلاری را تجربه کرده است.

به گزارش دانشجو، قیمت طلا در بازار جهانی به ۲ هزار و ۳۰۱ دلار رسید که نسبت به یک هفته گذشته کاهش ۳۶ دلاری قیمت را نشان می‌دهد.

اگرچه بررسی عملکرد بازار جهانی در طول یک ماه گذشته، بیانگر رشد ۱۱ دلاری قیمت طلای جهانی است. آخرین گزارش‌ها از روند بازار نشان می‌دهد که قیمت جهانی طلا در معاملات روز شنبه به دنبال انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا در روز گذشته، کاهش یافته است.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۹ درصد کاهش به ۲۳۰۱ دلار و ۷۴ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش ۰.۰۴ درصدی به ۲۳۰۸ دلار و ۶۰ سنت رسیده است.

لیست حقوق بگیران بخش غیر کشاورزی آمریکا که در روز گذشته توسط وزارت این کشور منتشر شد نشان می‌دهد تنها ۱۷۵ هزار شغل به اقتصاد این کشور اضافه شده که بسیار پایین‌تر از ۲۴۳ هزار شغلی است که اقتصاددان‌ها پیش‌بینی کرده بودند. این رقم در ماه مارس برابر با ۳۱۵ هزار شغل بود.

همچنین این اطلاعات نشان می‌دهند نرخ بیکاری در آمریکا از ۳.۸ تا ۳.۹ درصد افزایش یافته و متوسط درآمد سالانه هم تنها ۰.۲ درصد بالا آمده است، در حالی که ۰.۳ درصد پیش بینی می‌شد.

تاجران حالا تخمین می‌زنند بانک مرکزی آمریکا اولین بار نرخ بهره را در ماه سپتامبر پایین بیاورد و ۸۷ درصد احتمال می‌دهند نرخ بهره ۰.۲۵ درصد پایین بیاید. همچنین پیش بینی می‌شود کاهش بعدی نرخ بهره در دسامبر ۲۰۲۴ باشد. این بدان معناست که نرخ بهره در پایان سال جاری میلادی بین ۴.۷۵ تا ۵ درصد خواهد بود.

بالا ماندن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

دیگر خبرها

  • طلا و سکه چه قیمت‌هایی را تجربه می‌کنند؟
  • صادرات دام راه حلی مناسب برای تعدیل بازار گوشت
  • سوسیس و کالباس با گوشت ماهی هم به بازار آمد
  • قیمت طلا به کف رسید؟
  • توزیع محموله‌های بزرگ وارفارین در بازار
  • قیمت جدید دام زنده اعلام شد
  • نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت ۱۳:۰۰
  • تولید 90 تن گوشت مرغ در عباس آباد
  • موفقیت واکسن‌های موسسه رازی در کنترل و پیشگیری بیماری آبله در گوسفند و بز در کشور
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول