Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@21:53:08 GMT

بوشهر تنها شهر کشور است که ۱۲ قبرستان محلی دارد!

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۹۵۵۴۸

بوشهر تنها شهر کشور است که ۱۲ قبرستان محلی دارد!

ایسنا/بوشهر رئیس شورای شهر بوشهر گفت: نظر من راجب دفن فوتی‌ها در قبرستان‌های سطح شهر منفی است و این را هم بگویم که بوشهر تنها شهر کشور است که ۱۲ قبرستان محلی دارد.

جعفر پورکبگانی صبح سه‌شنبه در نشست با خبرنگاران گفت: شورای شهر بوشهر برای سال ۱۴۰۱ به دنبال بودجه‌ای درخور مردم بوده است و همین اساس امسال ۱۵۱۳ میلیارد تومان بودجه تعیین شد که در این راستا چند معضل شهری در اولویت قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: ایجاد پارکینگ طبقاتی یکی از مواردی است که در بودجه ۱۴۰۱ شهر بوشهر به آن توجه شده است در این راستا برای مثال زمین نیروگاه اتمی با کاربری فضای سبز از طرف شهرداری بوشهر خریداری می‌شود تا گره ترافیکی در خیابان امام خمینی حداقل برای ۱۵ سال آینده برطرف شود.

رئیس شورای شهر بوشهر ادامه داد: ساختمان حاجیانی در کنار ساحل، گاراژ برازجانی‌های سابق و برج روبه‌رو بنادر دریانوردی از دیگر پارکینگ‌هایی است که در سال ۱۴۰۱ عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

پورکبگانی سمایه گذاری را یکی دیگر از مواردی دانست که در بودجه سال آینده به آن توجه شده است و در این خصوص بیان کرد: بوستان لیان به عنوان بوستان گردشگری به دستور استاندار بوشهر و ابلاغ به مسکن و شهرسازی به زودی به شهرداری بوشهر واگذار می‌شود؛ در این بوستان ۳۰۰ میلیارد اوراق مشارکت با همکاری بخش خصوصی و عملیات اجرایی آن در سال ۱۴۰۱ آغاز می‌شود.

وی با اشاره به توجه ویژه بانوان بودجه ۱۴۰۱ شهرداری بوشهر خاطرنشان کرد: به این منظور پارک و پلاژ ویژه بانوان در سال ۱۴۰۱ اجرایی خواهد شد.

رئیس شورای شهر بوشهر عنوان کرد: در بودجه ۱۴۰۱ شهر بوشهر به تولید و اشتغال توجه ویژه شده است. تمام اقلام مورد نیاز مرکز محصولات مبلمان شهر و شهرستان‌های استان از استان‌های همجوار تامین می‌شد که با راه اندازی کارخانه تولید در سال آینده ضمن اینکه نیازهای مرکز استان و شهرستان‌های تابعه را تأمین خواهیم کرد استان‌های همجوار نیز می‌توانند از محصولات با کیفیت و قیمت مناسب خریداری کنند.

بوشهر شهری بدون متکدی می‌شود

پورکبگانی انتظار می‌رود با همکاری فرماندهی بوشهر و دیگر دستگاه‌های اجرایی تا پایان سال ۱۴۰۱ بوشهر شهری بدون متکدیان باشد.

این مقام مسئول ادامه داد: ایجاد بازارچه دائمی ویژه بانوان بد سرپرست و بی سرپرست، توجه به فرهنگ و حمایت از فعالان این حوزه، جمع‌آوری معتادان و درمان آن‌ها و کمک به هیئت‌های مذهبی و ورزشی از دیگر برنامه‌هایی است که در بودجه ۱۴۰۱ به آن توجه شده است.

رئیس شورای شهر بوشهر با اشاره به اینکه پروژه‌های عمرانی بوشهر با دیدگاه پدافند غیرعامل خواهد بود، تصریح کرد:  شاخص‌ترین آن‌ها کلنگ‌زنی تقاطع غیرهمسطح غدیر در محل پلیس راه قدیم بوشهر است که مدت زمان اجرای آن پس از طراحی مشخص خواهد شد.

همه پروژه‌های جدید شهرداری بوشهر روزشمار خواهند داشت

پورکبگانی با بیان اینکه از این پس همه پروژه‌های جدید شهرداری بوشهر روزشمار خواهند داشت، عنوان کرد: پروژه تقاطع غیر همسطح شهید سلیمانی مهر ۱۴۰۱ افتتاح خواهد شد.

وی یادآور شد: جاده سرتل تنگک نیروگاه عملیاتی شده است و فاز ۱ و ۲ اجرایی و در زمان مقرر تجهیز کارگاه انجام شد و آغاز به کار کرد. پیش‌بینی می‌شود فاز ۱مهر و فاز ۲پایان سال ۱۴۰۱ انجام بگیرد.

در ادامه این نشست رئیس شورای شهر بوشهر در پاسخ به سوال یک خبرنگار در خصوص آمار متناقض بودجه شهر بوشهر گفت: بودجه سال آینده شهرداری بوشهر ۹۷۰ میلیارد تومان است. توجه به پیش‌بینی ۲۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت و همچنین توافق اولیه با نیروگاه اتمی برای خرید زمین تحت اختیارشان در خیابان سنگی (یگان ویژه سابق) رقم بودجه شهرداری به ۱،۵۰۰ میلیارد تومان می‌رسد، این در حالی است که بودجه سال جاری شهرداری مرکز استان ۶۰۰ میلیارد تومان بوده است.

بوشهر تنها شهر کشور است که ۱۲ قبرستان دارد!

پورکبگانی در پاسخ به سوال علت دفن فوتی‌های شهر بوشهر در قبرستان‌های سطح شهر گفت: نظر من راجب دفن فوتی‌ها در قبرستان‌های سطح شهر منفی است و این را هم بگویم که بوشهر تنها شهر کشور است که ۱۲ قبرستان دارد؛ در پایتخت با آن جمعیت همه فوتی‌ها در بهشت زهرا دفن می‌شوند.

این مقام مسئول یادآور شد: روزی که شورای ششم آغاز به کار شد همه نسبت به وادی الرحمه گله‌مند بودند و حق هم داشتند، اما در زمان کوتاهی خدمات زیادی انجام گرفت کما اینکه تنها این‌ها تنها یک پنجم از خدماتی است که باید انجام می‌شده است.

رئیس شورای شهر بوشهر بیان اینکه تا انتهای سال ۱۴۰۱ مردم این بندر شاهد یک تحول در قبرستان وادی الرحمه خواهند بود، خاطر نشان کرد: جاده دسترسی، آب، برق، نمایندگی‌های دادسرا و پزشکی قانونی و هرآنچه که نیاز یک سازمان است در قبرستان وادی الرحمه ایجاد خواهد شد.

بوشهر حال و هوای نوروزی ندارد

پورکبگانی در پاسخ به سوالی خبرنگار ایسنا درباره اینکه در آستانه پایان سال، شهر حال و هوای نوروزی ندارد، اظهار کرد: این انتقاد وارد است و ما هم به شهردار انتقاد کرده‌ایم. یکی از دلایلش هم این است که مسئولیت معاون خدمات شهری که متولی فضاسازی شهر برای نوروز است با مدیریت سازمان فرهنگی که درگیر برنامه‌های روز بوشهر بوده یک نفر است. امیدواریم سریع‌تر این نقص رفع شود.

وی بابیان اینکه مخالف موسیقی مطابق شرع نیستم، ادامه داد: تصمیمات روز بوشهر با هماهنگی کمیسیون فرهنگی شورا بوده که من عضو آن نیستم و در صحن شورا هم بحثی درباره موسیقی محلی نبوده که من بخواهم اظهارنظری کنم.

بنرهایی ممنوعیت حضور حیوانات خانگی در بوشهر نصب می‌شود

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید شما چندی پیش وعده جلوگیری از حضور سگ‌های خانگی در معابر و پارک‌ها را داده بود، گفت: حرفی که من زدم مبنای قانونی داشت، اگر کسی دوست دارد در خانه ببر و پلنگ هم نگهداری کند به کسی ارتباطی ندارد، ولی وقتی این حیوانات را وارد پارک کند که مانع آسایش مردم شود، وظیفه ماست که جلوگیری کنیم، امسال فرصت نشد، ولی از شهرداری خواسته‌ایم برای سال آینده در پارک‌ها بنرهایی مبنی بر ممنوع بودن حضور حیوانات خانگی نصب شود.

آزادسازی نقاط ساحلی بوشهر کامل انجام نشده است

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری از آخرین وضعیت آزادسازی سواحل گفت: اقدامات خوبی در این خصوص انجام‌ گرفته است اما هنوز در برخی نقاط ساحلی بوشهر کامل اجرا نشده است، البته این طرح برای شهرداری هزینه‌بر است پیش‌بینی می‌شود حدود ۳ تا ۴ میلیارد تومان کمک به شهرداری جهت اجرای پروژه‌های مربوطه نیاز است.

رئیس شورای شهر بوشهر با اشاره به بازدیدها و جلسات مختلف در خصوص آزادسازی ساحل افزود: برای مثال روبه‌رو جفره افراد حقیقی زمینی را تصرف کرده‌اند و به یقین باید رفع تصرف شود.

اعضای شورای شهر بوشهر احدی را به شهرداری معرفی نکرده‌اند

پورکبگانی در پاسخ به سوال خبرنگاری که یادآور شد وی قبل‌تر بدنه شهرداری بوشهر متورم توصیف کرده است، گفت: از زمان آغاز به‌کار شورا تاکنون حتی یک نفر به نیروهای شهرداری اضافه نشده است و اجازه نداده‌ایم نفری را معرفی کنند و یا خودمان معرفی کنیم.

وی تاکید کرد: احدی از اعضای شورای شهر بوشهر کسی را به شهرداری معرفی نکرده است؛ دوران استخدام بستگان اعضای شورای شهر بوشهر در شهرداری پایان پذیرفته است.

هر سه ماه یکبار به پاکبانان بسته معیشتی داده خواهد شد

رئیس شورای شهر بوشهر درباره پوشیدن لباس پاکبانی در مراسم معارفه شهردار و سخنانش مبنی بر استفاده از این لباس در برنامه‌های دیگر که البته اجرا نشد هم گفت: من افتخار می‌کنم که قبل از ورودم به مسئولیت دولتی، کارگر بودم و الان هم در زمین کشاورزی‌ام در چاهکوتاه کارگری می‌کنم، پوشیدن لباس در آن مراسم اقدامی نمادین برای توجه به این قشر بود.

او ادامه داد: تنها پوشیدن لباس پاکبانی که من یک نمونه آن را در اتاقم دارم کفایت نمی‌کند، بلکه اصل موضوع توجه به این قشر کارگری است که شهرداری موظف شده سال آینده هر سه ماه یکبار برای آن‌ها بسته معیشتی پیش‌بینی کند و در سه‌نقطه شهر هم دوش‌هایی برای استحمامشان پس از پایان کار ایجاد کند.

پورکبگانی عنوان کرد: البته در پرداخت حقوق‌ها هم کارگران اولویت بوده و من حق الجلسه همکاران شورا را امضا نمی‌کنم و پرداخت نمی‌شود مگر آنکه مطمئن شویم حقوق همه کارگران پرداخت شده است.

۶ ماه دیگر نمره شهردار بوشهر را می‌دهم

وی در پاسخ به پرسش یک خبرنگار مبنی بر اینکه به عملکرد شهردار چه نمره‌ای می‌دهید، گفت: ۶ ماه از شروع به کار شهردار می‌گذرد و زمان برای دادن نمره کم است، اما قول می‌دهم ۶ ماه دیگر بدون رودربایستی و شفاف نمره شهردار را می‌گویم.

رئیس شورای شهر بوشهر در ادامه در جواب پاسخ به سوال یک خبرنگار دیگر که پرسید آیا انتخاب شهردار ضعیف برای بوشهر از آن جهت بوده است که در انتخابات مجلس آینده رقیبی برای شما نباشد؟ عنوان کرد: هنوز برنامه‌ و تمایلی برای انتخابات مجلس ندارم.

پورکبگانی افزود: حسین حیدری به‌عنوان شهردار و حتی برادر و نزدیکانم هم اگر در کار خود دنبال فعالیت انتخاباتی باشند خوشایند بنده نیست و از آنجا که صریح هستم تذکر می‌دهم و اگر وجود داشته باشد جلوگیری می‌کنم، در اینجا قول شرف می‌دهم که فعالیت ما با دیدگاه انتخاباتی نیست.

در بودجه ۱۴۰۰ رقمی برای تیم شاهین در نظر گرفته نشده بود

وی در پاسخ به یک خبرنگار که گفت در ایام انتخابات شورای شهر وعده توجه به تیم شاهین دادید، ولی محقق نشد؟ تصریح کرد: در بودجه ۱۴۰۰ رقمی برای تیم شاهین در نظر گرفته نشده بود. وقتی مسئولان قبل هیچ اعتباری برای شاهین در بودجه پیش‌بینی نکرده‌اند و شهرداری هم می‌گوید از نظر مالی و قانونی امکان تیمداری ندارد، چگونه می‌توان برای خوشایند برخی، تخلف کرد؟

رئیس شورای شهر بوشهر تصریح کرد: با این وجود در این مدت مکان و غذای تیم آنها را تامین کرده‌ایم. در قانون حمایت شهرداری از ورزش قید شده است و نه تنها فوتبال.

برخی دستگاه‌های اجرایی شورای شهر را بانک مرکزی می‌بینند

پورکبگانی در پاسخ به انتقاد یکی از خبرنگاران که گفت دوره‌های قبلی شورای شهر مدیران دستگاه‌های اجرایی در جلسات حضور داشتند، اظهار کرد: برخی دستگاه‌های اجرایی شورای شهر بوشهر را بانک مرکزی می‌بینند و به‌دنبال رفع خواسته مالی هستند اما ما معتقدیم که خواست ما هم باید در نظر گرفته شود.

برخورد با صاحبان حیوانات خانگی مبنای قانونی دارد

رئیس شورای شهر بوشهر در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درخصوصّ وعده جلوگیری از حضور سگ‌های خانگی در معابر و پارک‌ها بیان کرد: برخورد با صاحبان حیوانات خانگی مبنای قانونی دارد. در محیط خانگی بر اساس شرع و قانون ما دخالتی نخواهیم داشت اما در محیط عمومی خیر.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استان بوشهر رئیس شورای شهر بوشهر دستگاه های اجرایی پاسخ به سوال حیوانات خانگی شهرداری بوشهر میلیارد تومان یک خبرنگار بودجه ۱۴۰۱ سال آینده پیش بینی خواهد شد سال ۱۴۰۱ فوتی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۹۵۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علوم نظری و عملی در حوزه شهرسازی باید به‌روزرسانی شوند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد هادی رستمیان صبح پنج شنبه در هفتمین اجلاس مجمع رؤسای کمیسیون شهرسازی و معماری شوراهای اسلامی و معاونین شهرسازی شهرداری‌های کلانشهر و مراکز استان‌ها در سالن اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اظهار داشت: در نظریه‌ها و تئوری‌هایی که شهر سازان ارائه می‌کنند شهر مثل یک موجود زنده است، موجود یک نظم و انسجام دارد، رشد کمی و کیفی پیدا می‌کند و به منابع انرژی نیاز دارد.

وی بیان داشت: شهر ما در یک ساختار نظام مند می‌تواند رشد و تعالی پیدا کند و در این راستا به آب و برق و گاز برای ادامه حیات نیاز دارد و دائماً در تعالی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری بوشهر بازآفرینی با نگاه به هویت گذشته بدون حذف هویت گذشته و ایجاد هویت و تمدن جدید را بسیار مهم و حساس عنوان کرد و گفت: توجه به بافت‌های ناکارآمد و فرسوده شهر و سکونتگاه‌های غیر رسمی و یا الحاقاتی به شهر، یک نگرش بسیار هوشمندانه را می‌طلبد.

رستمیان با تاکید بر اینکه علوم نظری و عملی در حوزه شهرسازی باید بروز رسانی شوند ابراز داشت: شوراها در شهرداری‌ها در کار خود استمرار داشته و مساله محور حرکت کنند و شرایط اقلیمی و بومی هر منطقه تطابق پذیری داشته باشند.

وی بیان داشت: نقش مردم نباید نادیده گرفته شود و از آن غافل شد، به ویژه ساکنان آن بافت چون با گوشت و پوست خود فضا را احساس کردند می‌توانند به عنوان تسهیل گر به مسئولان در این امر کمک کنند.

کد خبر 6088362

دیگر خبرها

  • ۱۲۷ هزار شورا در کشور مشغول خدمت به مردم هستند
  • کشف قبرستان باستانی در محل ساخت نیروگاه
  • عقب‌ماندگی‌های اجرای طرح فیبر نوری در استان بوشهر جبران شود
  • سند تک برگ اراضی به کشاورزان بوشهر تحویل داده شد
  • بافت تاریخی بندر بوشهر با مشارکت مردم بازآفرینی می‌شود
  • پایان کف‌سازی و دفع آب‌های سطح ۹۰ درصد بافت تاریخی بوشهر
  • شوراهای برتر استان بوشهر تجلیل شدند
  • بیش از ۹۵ درصد زیرساخت عمرانی در بافت بوشهر تکمیل شد
  • استقرار شهرداری ویژه بافت تاریخی بوشهر در حال پیگیری است
  • علوم نظری و عملی در حوزه شهرسازی باید به‌روزرسانی شوند