Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سردار عبدالله حسنی روز سه‌شنبه در آیین آغاز طرح ترافیک نوروزی پلیس استان سمنان همزمان با سراسر کشور در ستاد فرماندهی استان ابراز داشت: طرح ترافیک نوروزی پلیس راه و نیروهای امدادرسان جاده از امروز بیست و چهارم اسفند آغاز شد و تا چهاردهم فروردین ادامه دارد.

وی ادامه داد:  افزایش ترددهای جاده‌ای برای نوروز ۱۴۰۱ پیش‌بینی می‌شود و بر همین اساس ارائه خدمات مطلوب به مسافران با اهتمام ویژه و تلاش شبانه‌روزی پلیس دنبال می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد:  ۶۲ دوربین ثابت و ۲۸ دوربین سیار برای تامین امنیت جاده‌ای و نظم ترافیکی در نوروز ۱۴۰۱  استفاده می‌شود.

حسنی تصریح کرد: سرعت و سبقت غیرمجاز، نبستن کمربند ایمنی، نقص فنی وسیله نقلیه و استفاده از تلفن همراه، از جمله خط قرمزهای  پلیس در تامین امنیت و نظم ترافیکی است و انتظار می‌رود رانندگان با رعایت نکات ایمنی سفری خوش را در نوروز ۱۴۰۱ ثبت کنند.

وی یادآور شد: نوروز ۱۳۹۹ با توجه به شرایط کرونایی مسافرت‌ها کاهش چشمگیر داشت و در آن سال تصادفات فوت ۱۱ نفر را در محورهای مواصلاتی استان رقم زد و نوروز ۱۴۰۰ نیز ۲۰ نفر در تصادفات جاده‌های استان جان باختند.

حسنی بیان کرد: امید است با تمهیدات اندیشیده شده برای نوروز ۱۴۰۱ و توجه رانندگان به  نکات ایمنی و رانندگی با سرعت مطمئن و پرهیز از رانندگی خطرآفرین ، شمار تصافات منجر به فوت در محورهای مواصلاتی استان کاهش چشمگیر داشته باشد.

فرمانده انتظامی استان سمنان بیان کرد: در طرح استقبال از بهار نیروی انتظامی در مناطق پرتردد و تمام محله‌های شهر برای ارتقای امنیت حضور دارد.

کم حوصلگی عامل تصادفات منجر به فوت در جاده‌های استان سمنان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: افزایش سرعت، خستگی و کم حوصلگی رانندگان، عامل اصلی تصادف منجر به فوت  در محورهای مواصلاتی استان است.

محمد حمیدی ابراز داشت: تعداد زیادی از تصادفات منجر به فوت در جاده‌های استان سمنان بدون برخورد با خودروی دیگر رخ می‌دهد و در واقع راننده خودش عامل تصادف است.

وی ادامه داد: افزایش فوتی تصادفات رانندگی از ۱۸۸ نفر به ۲۱۰ نفر رسیده است که آمار ضرورت توجه و انجام اقدامات ویژه در کاهش تصادفات را نشان می‎‌دهد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان بیان کرد: بیشتر تصادفات در محورهای استان از ساعت ۱۸ تا ۲۰ و محدوده استان سمنان در مسیر تهران به مشهد رخ می‌دهد و این نشان می‌دهد باید ارائه خدمات رفاهی بین راهی به منظور رفع خستگی رانندگان افزایش یابد.

وی یادآور شد: خط کشی جاده، نصب تابلو و الزام فرمانداری ها و شهرداری ها به نصب تابلو در ورودی و خروجی شهر، از جمله اقدامات برای رفع خستگی و هدایت مسافر به داخل شهر و کاهش تصادفات است.

حمیدی تاکید کرد: فاصله زیاد شهرهای استان سمنان از دیگر عوامل تصادفات جاده‌ای است و  فعال کردن مراکز بین راهی و تقویت خدمات در کاهش تصادفات موثر است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان خاطرنشان کرد: تلاش می‌شود با همراهی پلیس و نیروهای خدمات رسان نوروز ۱۴۰۱ با کمترین تصادفات پیش رود.

برچسب‌ها سمنان نوروز تردد جاده ای تصادفات جاده ای امنیت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سمنان نوروز تردد جاده ای سمنان نوروز تردد جاده ای تصادفات جاده ای امنیت استان سمنان جاده های استان منجر به فوت نوروز ۱۴۰۱ جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۹۵۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم جلوگیری از احداث ابنیه در مجاورت جاده‌های گیلان

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی عصر شنبه در نشست ایمنی راه‌های استان با گرامیداشت هفتم اردیبهشت ماه روز حمل و نقل و ایمنی اظهار کرد: در کنار اعمال جرایم رانندگی، علائم رانندگی و نصب دوربین‌های نظارتی می‌تواند در کاهش آمار تصادفات مؤثر و بازدارنده باشد.

استاندار گیلان خط‌کشی راه‌ها و تقویت روشنایی جاده‌ها را نیز برای افزایش ایمنی رانندگی لازم و ضروری دانست و افزود: از آنجا که پلیس راهنمایی و رانندگی نمی‌تواند در همه جا مستقر باشد باید نسبت به نصب دوربین‌های نظارتی اقدام شود تا قبل از وقوع هر حادثه جاده‌ای و تصادف، با متخلفان اعمال قانون شوند.

عباسی هدایت عابران برای استفاده از پل‌های عابر پیاده را هم موضوعی ضروری خواند و تصریح کرد: نصب سرعت گیر نمی‌تواند به تنهایی در کاهش حوادث جاده‌ای کمک کننده باشد چه بسا همین افزایش تعداد سرعت گیرها به عاملی در جهت حوادث رانندگی تبدیل شوند.

وی بیان داشت: آمار ورود خودروها به استان گیلان بسیار بالاست بنابراین طبیعی است که در چنین وضعیتی آمار تصادفات و تلفات جاده‌ای زیاد باشد که البته باید برای کاهش آن همه دستگاه‌های ذیربط همکاری کنند.

عباسی با بیان اینکه کنار گذر کوچصفهان قادر به هدایت ترافیک نیست، گفت: باید از تغییر کاربری و احداث ابنیه در مجاورت جاده‌ها جلوگیری به عمل آید زیرا چنین سازه‌هایی اهمیت بزرگراه‌ها که اعتبارات زیادی برای احداث آن صرف می‌شود را زیر سوال می‌برد.

استاندار گیلان عنوان کرد: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور باید متناسب با شرایط استان‌ها در مورد آنها تصمیم گیری کند زیرا در بعضی استان‌ها تعداد زیادی کنارگذر و پل احداث شده اما در برخی استان‌ها مانند گیلان و شهر رشت این کار صورت نگرفته است.

عباسی بیان داشت: در کنار نصب دوربین‌های هوشمند، اداره کل راهداری و پلیس راهور باید همکاری بیشتری با یکدیگر داشته باشند تا بتوانیم آمار تصادفات در جاده‌های گیلان به خصوص در محور سراوان به سمت امامزاده هاشم و ورودی سنگر به سمت سیاهکل را کاهش دهیم.

کد خبر 6090242

دیگر خبرها

  • ایمن سازی ۱۴۰کیلومتر از حاشیه راه های مازندران
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو
  • کاهش ۵۰ درصدی تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای در ابتدای امسال
  • لکه های پرخطر و حادثه خیز، شناسایی شود
  • تصادفات فوتی و جرحی در تنگستان کاهش یافته است
  • لزوم جلوگیری از احداث ابنیه در مجاورت جاده‌های گیلان
  • نقاط حادثه خیز جاده‌های گیلان شناسایی و رفع شود
  • تلاش ها برای بهبود ایمنی جاده ها کارساز است
  • تجلیل از فعالان حوزه حمل و نقل در استان همدان
  • اجرای اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای مواصلاتی مازندران