Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام سیدرضا میرتاج‌الدینی نماینده تبریز در مجلس  در نشست علنی امروز مجلس گفت: تغییر ساعت رسمی موجب صرفه جویی در مصرف انرژی و زمان می شود.

طرح تغییر ساعت رسمی کشور به دلیل درخواست برخی نمایندگان خواستار ثابت ماندن ساعت کشور در نشست علنی امروز مجلس بررسی می‌شود.

یکی از این نمایندگان، ابوالفضل ابوترابی نماینده نجف آباد است که در این باره گفت: تغییر ساعت رسمی کشور، یک قانون وارداتی از اروپاست و حالا کشورهای اروپایی هم آن را بی فایده دانسته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته ابوترابی، تغییر ساعت، عادت بدن انسان را تغییر می دهد و مضررات متعددی دارد و می تواند افزایش تصادفات و بی نظمی های اجتماعی را به دنبال داشته باشد.

پیش از این نیز 22 اسفند امسال، مرکز پژوهش‌های مجلس، طی گزارشی با لغو قانون تغییر ساعت رسمی کشور مخالفت کرد.

در این گزارش آمده که صرفه‌جویی در مصرف انرژی اصلی‌ترین انگیزه برای اجرای طرح تغییر ساعت در کشور‌ها بوده است. اما در سال‌های اخیر، آثار سوء تغییر ساعت بر سلامتی افراد جامعه در برخی از کشور‌های اروپایی موجب شده تداوم اجرای این طرح با تردید مواجه شود.

مرداد ۱۳۸۶ بود که با توجه به بررسی‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی و موضوع صرفه‌جویی انرژی، قانون تغییر ساعت رسمی کشور تصویب شد. یازده سال بعد در برخی کشور‌های اتحادیه اروپا موضوع آثار منفی آن بر ساعات فیزیولوژیک در اروپا و آمریکا رسانه‌ای شد و همین موضوع باعث به وجود آمدن بحث‌هایی پیرامون تغییر یا عدم تغییر ساعت رسمی کشور شد.

در حال حاضر، یک چهارم از کشور‌های دنیا که در نیمکره شمالی زمین واقع هستند به تغییر ساعت مبادرت می‌ورزند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تغییر ساعت مجلس شورای اسلامی تغییر ساعت رسمی کشور صرفه جویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۹۵۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر لوگوی فدراسیون بوکس بعد از ۳۵ سال

فدراسیون بوکس ایران، از لوگوی رسمی و جدید خود رونمایی کرد.

به گزارش ایسنا، پس از برگزاری نشست‌های کارشناسی و ارائه طرح‌های مختلف از سوی کارشناسان و طراحان، لوگوی فدراسیون بوکس جمهوری اسلامی ایران پس از ۳۵ سال تغییر کرد.

با تایید "سیدروح‌الله حسینی"، رئیس فدراسیون بوکس ایران، از این پس طرح جدید به عنوان لوگوی رسمی فدراسیون بوکس شناخته می شود و در مکاتبات، کارها و برنامه‌های رسمی فدراسیون از آن استفاده خواهد شد.

لوگوی قدیمی فدراسیون بوکس

لوگوی جدید فدراسیون بوکس

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دومین نمایشگاه انفرادی «نگاهی به خراسان شمالی» برگزار می‌شود
  • (عکس) تغییر رسمی لوگوی فدراسیون بوکس بعد از ۳۵ سال
  • آمریکا پهپاد زیردریایی ساخت؛ این وسیله غول‌پیکر کف دریا می‌خوابد! | تصویر
  • تغییر نشان فدراسیون بوکس پس از ۳۵ سال
  • تغییر لوگوی فدراسیون بوکس بعد از ۳۵ سال + عکس
  • تغییر لوگوی فدراسیون بوکس بعد از ۳۵ سال
  • کاهش ۵ درصدی ذخیره آب سد یامچی اردبیل
  • (تصویر) آمریکا پهپاد زیردریایی ساخت
  • فرصت‌ صادرات برق به اروپا در شرکت‌های دانش‌بنیان‌
  • حماسه وعده صادق بیش از هر حماسه دیگری نیازمند روایت فتح است