Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام و المسلمین رحیم ابوالحسینی رئیس پژوهشکده مطالعات تطبیقی علوم اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب ضمن تبریک به مناسبت ایام شعبانیه و میلاد با سعادت حضرت مهدی (ارواحنا فداه)، اظهار داشت: در ابتدا به بیان دیدگاه شیعه و اهل سنت درباره منجی می پردازیم؛ باور به وجود منجی یکی از مسائل ریشه‌دار اصول اسلامی به شمار می‌آید که بر اساس بشارت‌های پیامبر گرامی اسلام(ص) تبیین شده است، احادیث مربوط به حضرت مهدی(عج) افزون بر منابع شیعه در بیش از پنجاه کتاب قدیمی اهل سنّت نیز آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی افزود: اشتراک اول؛ متواتر دانستن روایات مربوط به ظهور مهدی(ع) یکی از اشتراکات بین شیعه و اهل سنت است، اشتراک دوم آن است که مهدی(ع) از اهل بیت پیامبر(ص) است، ابن‌ماجه در سنن خود نقل کرده که پیامبر(ص) فرمود: «الْمَهْدِی مِنَّا أَهْلَ الْبَیتِ یُصْلِحُهُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ فِی لَیلَةٍ»؛ مهدی از ما اهل بیت است و خداوند در یک شب امر او را سامان می‌دهد، (سنن ابن ماجه، باب خروج المهدی(ع)، حدیث4085).

حجت الاسلام ابوالحسینی، ادامه داد: اشتراک سوم آن است که مهدی(ع) از نسل علی(ع) است، این مطلب را برخی از بزرگان اهل سنت روایت کرده‌اند؛ روزی پیامبر اکرم(ص) دست علی(ع) را گرفته و فرمود: «سَیَخرُجُ مِن صُلبِ هذا فَتیً یَمْلَأُ  الْأَرْضَ قِسْطاً وَ عَدْلًا»؛ بزودی از نسل علی جوانی خروج خواهد کرد که زمین را سرشار از عدالت خواهد نمود.(سیوطی، العَرف الوردی في أخبار المهدی، ص88).
 
وی ادامه داد: این مطلب در روایات شیعه نیز آمده است؛ شیخ صدوق در روایتی آورده است که امیرالمؤمنین(ع) هنگام بازگشت از نهروان در کوفه خطبه می‏خواند و در ضمن خطبه‌اش فرمود: او از فرزندان من است و مهدی این امت است».(معانی الاخبار، ص 61)
 
رئیس پژوهشکده مطالعات تطبیقی علوم اسلامی، تصریح کرد: همچنین اشتراکات دیگری از جمله هم‌نام بودن حضرت مهدی(ع) با پیامبر(ص) و ویژگی‌های جسمانی حضرت مهدی(ع) وجود دارد که اینها در منابع شیعی و اهل سنت مشترک است.

وی عنوان کرد: اشتراک پنجم در خصوص نشانه‌های قطعی ظهور است که در منابع شیعه و اهل سنت اخبار مشترکی وجود دارد؛ نشانه‌هایی از قبیل ندای آسمانی و نعره شیطانی، خروج سفیانی، فرو رفتن سرزمین بیداء بین مکه و مدینه و قتل نفس زکیه به صورت مشترک نقل شده است.
 
وی اضافه کرد: اشتراک ششم؛ برپایی عدالت، آسایش همگانی، امنیت عمومی و احساس بی‌نیازی در حکومت حضرت مهدی(عج) از دیگر مشترکات بین شیعه و اهل سنت است.
 
ابوالحسینی گفت: در واقع در زمان حکومت حضرت مهدی، جهان شاهد مدینه فاضله و تحقق تمدن نوین اسلامی خواهد بود و این همان پیوندی است که بین تمدن نبوی و تمدن مهدوی ایجاد خواهد شد، در روایتی از امام صادق(ع) نقل شده که فرمود: زمانی که مهدی قیام کند در تمام زمین ندای «أشهد أَنْ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَ أَنَّ محمّداً رَسُولُ اللَّه» سر داده خواهد شد.
 
وی اذعان داشت: اینها مشترکاتی است که بین شیعه و اهل سنت در باره منجی وجود دارد و هیچکس در آنها اختلاف نکرده است، هر چند نگاه اهل سنت نسبت به مهدی، نگاه کلی و نوعی است، اما نگاه شیعه خاص‌تر و روشن‌تر است و معتقد است هم اکنون حضرت مهدی تولد یافته و فرزند امام یازدهم است.
 
وی در پایان تاکید کرد: در پایان این بحث تذکر یک نکته ضروری به نظر می‌رسد و آن این است که بر اساس گزارش قطعی تاریخ، محل ظهور آن حضرت در مکه مکرمه است، بنابراین باید تلاش کنیم مکه و کعبه را که مرکز جهان است و از نظر علمی نیز به عنوان مرکزیت کره زمین شناخته شده است، با نام آن حضرت پیوند زده و در فعالیت‌های فرهنگی و دینی همواره آن حضرت را با کعبه نشان دهیم، اما متأسفانه در کشور عزیز ما ایران، این موضوع رنگ باخته و آن حضرت را بیشتر در ارتباط با بعضی از مساجد معروف در یکی از شهرهای مذهبی، نشان می‌دهیم.
 

انتهای پیام/
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: شیعه و اهل سنت حضرت مهدی ع آن حضرت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۹۵۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشت پرده «شیعه» شدن ژوزه مورایس؛ ازدواج با شیدا مقصودلو؟

زی‌سان: ژوزه مورایس سرمربی سپاهان، اعلام کرد دین رحمت و مهربان را برگزیده و مسلمان شده است.

به گزارش زی‌سان، مورایس پرتغالی که از سال گذشته هدایت سپاهان را بر عهده گرفته، از آیین مسیحیت به دین اسلام و مذهب شیعه گرویده است. این خبر در نشست مطبوعاتی سپاهان و پس از پیروزی مقابل استقلال ملاثانی اعلام شد. 

او که گفته می‌شود به زودی با یک زن مسلمان ایرانی پیوند ازدواج خواهد بست، یکی از ده‌ها ستاره و چهره نامدار فوتبال است که دین اسلام را برای ادامه زندگی برگزیده است. 

پیش از مورایس، چهره‌های نامداری نظیر فرانک ریبری، کلارنس سیدورف، نیکولاس آنلکا، پل پوگبا و.... مسلمان شده بودند.

گفته می‌شود مورایس با شیدا مقصودلو ازدواج کرده است

در هفته‌های اخیر و در پی ناکامی‌های پیاپی سپاهان، برخی هواداران این تیم مدعی بودند که یک دختر جوان ایرانی عامل اصلی بحران در سپاهان است. یک از هوادار سپاهان اصفهان در ایکس نوشته بود: «ضربه‌ای که شیدا خانوم به سپاهان زد، آمریکا تو جنگ جهانی به ژاپن نزده بود!»

اشاره این هوادارا و د‌ه‌ها هوادار دیگر به «شیدا مقصولو» بود. 

شیدا مقصودلو بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون ایرانی است. او در تاریخ ۶ شهریور ۱۳۷۶ در تهران متولد شد. شیدا مقصودلو فارغ‌التحصیل رشته بازیگری از دانشگاه آزاد اسلامی است.

مقصودلو فعالیت حرفه‌ای خود را از سال ۱۳۹۵ با بازی در فیلم سینمایی "قهرمان" ساخته اصغر فرهادی آغاز کرد. او همچنین در نمایش‌های "چند تکه لغزان"، "لوله"، "آرش"، "تورنج" و "نشانی" نیز نقش‌هایی را ایفا کرده است.

ماه‌هاست که در فضای مجازی از او به او به عنوان همسر و یا نامزد ایرانی ژوزه مورایس یاد می‌شود. در ماه دی سال ۱۴۰۲، خبر‌هایی مبنی بر ازدواج این دو فرد منتشر شد.

اختلاف سنی شیدا مقصودلو و مورایس بار‌ها مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفته است. مورایس ۵۸ ساله است و حدود ۳۰ سال از مقصودلو بزرگتر است. 

پست‌های اینستاگرام مقصودلو مملو از کامنت‌های کاربران هوادار سپا‌هان و تبریک ازدواج او و مورایس است. حالا برخی هواداران سپاهان می‌گویند عامل حواس پرتی و بی تفاوتی مورایس به تیم همین خانم بازیگر است.  

نه شیدا مقصودلو و نه مورایس هیچ کدام در هفته‌های اخیر شایعات تکذیب نکردند. باشگاه سپاهان نیز به این موضوع واکنشی نشان نداده بود که همه اینها به نوعی تائید کننده خبرها بود. 

مورایس امروز درباره افت سپاهان و آیا تاثیر ازدواج شما در ایران روی روند تیم تان تاثیر داشته است؟ گفت: «بازهم وارد زندگی شخصی من شدید. من مربی حرفه ای هستم و اتفاقا وقتی کسی که تشکیل خانواده می دهد و حرفه ای است، مسئولیتش بیشتر می شود. این موضوع تاثیری نداشته است.»

tags # سپاهان سایر اخبار (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • پشت پرده «شیعه» شدن ژوزه مورایس؛ ازدواج با شیدا مقصودلو؟
  • ژوزه مورایس اسلام آورد و شیعه شد
  • سرمربی پرتغالی سپاهان شیعه شد
  • دیدگاه مکاتب فلسفه یونانی درباره سعادت انسان
  • بزرگداشت حمزه سیدالشهدا در کشور کم‌رنگ است
  • نظر دولت در مورد تعطیلی پنجشنبه‌ها چیست؟
  • شخصیت و جایگاه حضرت حمزه سید الشهدا(ع) و عزاداری برای او به دستور رسول الله(ص)
  • ویژگی‌های حضرت حمزه(س) در بیان قرآن و روایات
  • اعزام ۸ کاروان حج تمتع از کرمانشاه به سرزمین وحی
  • تداوم فرهنگی ایران از دیدگاه اسلامی ندوشن