Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسناد تکمیل زنجیره ارزش نفت کوره در پالایشگاه نفت بندرعباس با استفاده از دانش فنی پژوهشگاه صنعت رونمایی شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در مراسمی با حضور وزیر نفت و جمعی از مدیران صنعت نفت و نمایندگان مجلس از اسناد تکمیل زنجیره ارزش نفت کوره در پالایشگاه نفت بندرعباس رونمایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس آن، زنجیره‌ ارزش نفت کوره پالایشگاه بندرعباس برای نخستین بار با استفاده از دانش فنی پژوهشگاه صنعت تکمیل می‌شود.

این طرح به‌منظور ارتقای کیفی فرآورده‌های نفتی سنگین مانند نفت‌کوره و با توجه به ظرفیت‌های موجود و اعتماد به دانش و فناوری داخلی اجرایی شده است تا در واحدهای پالایشی کاهش تولید، بهبود کیفیت نفت کوره و تبدیل آن به محصولاتی با ارزش افزوده در فرآیند عملیاتی شدن قرار گیرد.

رقابت پژوهشگاه صنعت نفت با شرکت‌های آمریکایی و اروپایی

 

جعفر توفیقی، رئیس پژوهشگاه صنعت نفت در این مراسم اظهار داشت: هم‌اکنون پژوهشگاه صنعت نفت بزرگ‌ترین سد مقابل تحریم‌های کشورهای غربی در پروژه‌های پالایشی و پتروپالایشی است.

وی افزود: این مرکز در همه فرآیندهای پالایشگاهی و پتروپالایشگاهی دارای فناوری اثبات‌شده، برای نمونه پروژه گوگردزدایی از مرکاپتان زیر 50 پی پی‌ام در فازهای دو و سه پارس جنوبی به‌دست متخصصان این مرکز انجام شده است.

توفیقی اعتماد مدیران صنعت نفت به پژوهشگاه را از سرمایه‌های اصلی این مرکز علمی خواند و گفت: دانش فنی تکمیل زنجیره ارزش نفت کوره هم‌اکنون تنها در اختیار شرکت‌های معدود آمریکایی و اروپایی است که خوشبختانه ما امروز به آن دست یافته‌ایم.

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت با بیان اینکه این مجموعه با شبکه‌ای از دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی و پارک‌های فناوری کشور ارتباط مستقیم برقرار کرده است، گفت: مدیران صنعت نفت باید بدانند که ما در مذاکرات با شرکت‌های خارجی هموار پشت آنها ایستاده‌ایم تا بتوانیم فناوری‌های روزآمد دنیا را در ایران بومی‌سازی کنیم.

توفیقی درباره تکمیل زنجیره ارزش نفت کوره در پالایشگاه بندرعباس گفت: برای تکمیل پژوهش در این زمینه 235 نفر با مدارک دکترا بیش از 120 هزارنفر ساعت کار انجام داده‌اند، ضمن آنکه از هشت پایلوت نیمه‌صنعتی در پژوهشگاه صنعت نفت در این زمینه داده‌برداری شده است.

وی افزود: در طرح پژوهشی تکمیل زنجیره ارزش نفت کوره در پالایشگاه بندرعباس بیش از 2 هزار و 150 مدرک مهندسی تولید شده، از این رو در این زمینه 15 هزار پارامتر برای دستیابی به محصول نهایی اندازه‌گیری شده، شرکت سوئیسی «آر اند دی کربن»، معتبرترین شرکت در این زمینه، کیفیت محصول نهایی پژوهشگاه صنعت نفت را تأیید کرده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شرکت پالایش و پخش پالایشگاه های نفتی شرکت پالایش و پخش پالایشگاه های نفتی پژوهشگاه صنعت نفت دانش فنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۹۶۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ برابر شدن سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد/ ۲۰۰ بسته سرمایه‌گذاری فردا رونمایی می‌شود

دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی از سه برابر شدن سرمایه‌گذاری محقق شده در مناطق آزاد در سال گذشته خبر داد و اعلام کرد: فردا ۲۰۰ بسته سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد به ارزش ۲۰۰ هزار میلیارد تومان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ رونمایی می‌شود.

حجت‌اله عبدالملکی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن اشاره به ابتکار ارائه بسته‌های سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برای اولین بار، اظهار کرد: سال گذشته بسته‌های سرمایه‌گذاری به ارزش ۹۰۰ هزار میلیارد تومان در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی عرضه کردیم و اولین بسته سرمایه‌گذاری در اکسپو ۲۰۲۳ ارائه شد و تا آخر سال نیز سه دوره دیگر بسته در ۱۲ رویداد داخلی و خارجی به ارزش ۲۰ میلیارد یورو رونمایی شد.

به گفته وی، نتایج ارائه این بسته‌ها این بود که تقاضای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در سال گذشته نسبت به سال قبلش(۱۴۰۱) چهار برابر شد. همچنین میزان طرح‌هایی که شروع به ساخت و ساز کردند در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ معادل ۷.۵ برابر رشد کرد.

عبدالملکی میزان سرمایه‌گذاری محقق شده یعنی سرمایه‌گذاری که روی زمین نشسته و به ماشین آلات، ساختمان و کارخانه تبدیل شده است را ۱۳۳ هزار میلیارد تومان اعلام و اظهار کرد: این میزان سرمایه‌گذاری سه برابر سال ۱۴۰۱ بود. از سوی دیگر تعداد زیادی از این واحدها که سرمایه‌گذاری شان را پارسال شروع کرده اند، در سال جاری و سال آینده به بهره‌برداری برداری می‌رسد.

دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: امسال در برنامه داریم هزار بسته جدید سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی را رونمایی کنیم که فردا ( ۹ اریبهشت) در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ با حضور مسئولان ۲۰۰ بسته جدید به ارزش ۲۰۰ هزار میلیارد تومان در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی رونمایی می‌شود.

به گفته او، با احتساب ارائه این بسته‌های سرمایه‌گذاری، تعداد بسته‌های سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به ۱۲۰۰ مورد افزایش می‌یابد. همچنین بسته‌های ارائه شده تکرارپذیر هستند و چنانچه متقاضی مشترک داشته باشد در صورت نداشتن محدودیت بازار، تکرار می‌شوند.

عبدالملکی اعلام کرد: پارسال ۲۰۰ بسته سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد مشتری پیدا کرد که فعالیت‌شان آغاز شد. امسال به غیر از این بسته ها تمرکز بیشتری روی صادرات خواهیم داشت.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: باتوجه به اینکه یک سوم صادرات غیرنفتی کشور معادل حدود ۱۸ میلیارد دلار از طریق مناطق آزاد انجام می‌شود؛ لذا در برنامه داریم صادرات را متنوع‌تر کنیم و حجم صادرات که اکنون بیشتر شامل محصولات پتروشیمی و مشتقات پایین دستی نفت و گاز است، متنوع‌تر می‌شود و به سمت محصولات حوزه‌های دانش بنیان و با ارزش افزوده بیشتر خواهیم رفت که قابل صادرات به کشورهای اروپایی پیشرفته هم هستند. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مقصر هدر رفت ۳۰ هزار لیتر نفت کوره محکوم شد
  • پایش سطح زیرکشت محصولات استراتژیک کشاورزی با استفاده از داده‌های فضایی
  • پایش سطح زیر کشت محصولات کشاورزی با استفاده از داده های فضایی
  • اولویت زنجیره ارزش بادام و آبزی‌پروری در چهارمحال و بختیاری
  • ۳ برابر شدن سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد/ ۲۰۰ بسته سرمایه‌گذاری فردا رونمایی می‌شود
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • رونمایی از برات الکترونیکی زنجیره تأمین مالی با حضور وزیر اقتصاد
  • رونمایی از برات الکترونیک زنجیره تامین مالی
  • برات الکترونیک زنجیره تامین مالی رونمایی شد
  • زنجیره ارزش پسته باید با کمک تولیدکنندگان و صادرکنندگان تکمیل شود