Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور گفت: تأکید ویژه‌ای بر توسعه رشته علوم و معارف اسلامی در مدارس وابسته به حوزه داریم و استفاده از ظرفیت حوزه برای تقویت این رشته بسیار اثرگذار است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در ادامه فعالیت‌های شورای هماهنگی مدارس علوم و معارف اسلامی، اعضاء این شورا با حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه دیدار و درخصوص مسائل مختلف مدارس علوم و معارف اسلامی بحث و تبادل نظر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار اعضای شورا ضمن ارائه آمار مدارس و دانش‌آموزان رشته علوم و معارف اسلامی در سراسر کشور و گزارشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های پشتیبانی از مدارس معارف، خواستار حمایت و توجه ویژه ائمه جمعه از مدارس معارف و راه‌اندازی مدارس معارف اسلامی توسط حوزه‌های علمیه تحت اشراف ائمه جمعه و تبیین و معرفی رشته علوم و معارف اسلامی از طریق خطبه‌های نماز جمعه شدند.

در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، از تشکیل جلسه با دست‌اندرکاران رشته علوم و معارف اسلامی ابراز خرسندی کرد و گفت: با توجه به نگاه ویژه حاکمیت می‌توان امید داشت که رشته علوم و معارف اسلامی رونق ویژه‌ای داشته باشد بنابراین از این فرصت باید بیشترین بهره را برد. 

وی آمادگی خود را برای پیگیری موضوعات مختلف رشته علوم و معارف اسلامی از طریق نهادها و سازمان های مختلف اعلام کرد و بهسازی و ارتقاء جایگاه مدارس معارف اسلامی را از اولویت‌های اصلی شورای هماهنگی مدارس معارف دانست و گفت: این رشته نیازمند یک برنامه‌ریزی راهبری در امر توسعه است.

حجت‌الاسلام حاج علی اکبری ادامه داد: تأکید ویژه‌ای بر توسعه رشته علوم و معارف اسلامی در مدارس وابسته به حوزه داریم و استفاده از ظرفیت حوزه برای تقویت این رشته بسیار اثرگذار است.

امام جمعه موقت شهر تهران با استقبال از کمک به رشد کمی و کیفی رشته علوم و معارف اسلامی عنوان کرد: شورای سیاستگذاری و ائمه جمعه آمادگی دارند تا با انعکاس دغدغه‌ها و مشکلات این رشته از طریق مراکز و نهادهای مرتبط به دنبال رفع و برطرف کردن آنها باشد.

وی در مورد محتوای کتب درسی گفت: باید به صورت جدی در حوزه کتب درسی یک بازنگری صورت گیرد چرا که این محتوای آموزشی و درسی برای رشته علوم و معارف اسلامی قانع کننده نیست همچنین کارگروه‌های تخصصی برای برطرف کردن نقاط ضعف این رشته ایجاد شود.

لزوم تقویت و توسعه مدارس "امین و معارف اسلامی"فراخوان دانشگاه فرهنگیان برای جذب مدرس معارف اسلامی

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رشته علوم و معارف اسلامی مدارس معارف ائمه جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۹۶۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست سراسری مدیران گروه‌ها و اعضای هیئت علمی رشته علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی

عکاس: علیرضا میرزایی

دیگر خبرها

  • آیت‌الله جزایری از هیچ تلاشی برای اهداف انقلاب فروگذاری نکرد
  • طلبه‌های جوان و افتخارآفرینان المپیاد‌های علمی در آمل تجلیل شدند
  • مسیر خلق دانش و انتقال آن به عرصه های کشاورزی باید تقویت شود
  • وضعیت قرمز در مدارس با افت شدید تحصیلی؛ معدل دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!
  • وزیر فرهنگ: دکتر مجتهدی غرب را کاملاً می‌شناخت، اما غرب زده نبود
  • اعلام آمادگی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای همکاری با مجمع تقریب
  • آیت‌الله حسینی‌بوشهری: طلاب در مسکن و معیشت دچار مشکل هستند
  • علم همراه با خلاقیت مسائل جامعه را حل می‌کند
  • نشست سراسری مدیران گروه‌ها و اعضای هیئت علمی رشته علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی
  • تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی