Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان به منظور اجرای اقدامات فرهنگی، بهره‌گیری از توانمندی‌های موجود برای آموزش کارکنان، معلمان و دانش آموزان و همچنین افزایش آگاهی در زمینه مباحث منابع طبیعی و ایجاد و توسعه ی فضای سبز مدارس، تـفاهم‌نامه همکـاری مشترکی بین ادارات کل آمـوزش و پـرورش و مـنابع طبـیعی و آبخیـزداری اسـتان کرمان منعقد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضا رضایی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان بیان کرد: افزایش آگاهی در زمینه منابع طبیعی و آبخیزداری با هدف حفاظت و حراست از مواهب الهی از طریق آموزش های مستمر توسط کارشناسان منابع طبیعی براساس برنامه زمانبندی در طول دوره تفاهم نامه برای مدیران، معلمان و دانش آموزان آموزش و پرورش ضروری است.

وی افزود: ترویج فرهنگ منابع طبیعی و فرهنگ سازی بین جامعه هدف به ویژه دانش آموزان دوره ابتدایی با اعزام کارشناس به مدارس با هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش، ترویج طرح ملی همیاران طبیعت در سه سطح (مروج، محافظ و دانش آموزی) از طریق ثبت نام در سامانه به نشانی https://hamyartabiat.frw.ir ویژه مدیران، معلمان و دانش آموزان علاقه مند و دوستدار طبیعت، برگزاری همایش ها، جشنواره ها و مهرواره های مشترک با توجه به مناسبت هایی مانند هفته منابع طبیعی، روز درخت کاری و غیره در طول دوره تفاهم نامه از اهداف انعقاد این تفاهم نامه است.

رضا رضایی گفت: تثبیت و تداوم آموخته ها در قالب برنامه های اجرایی برای کودکان با برگزاری مسابقات (انشاء، مقاله نویسی، نقاشی، ساخت ماکت و غیره) در دوره های زمانی مشخص و ترویج آن آثار از طریق امکانات رسانه ای، نوشتاری، دیداری، شنیداری و فضای مجازی در اختیار دو طرف و  انتخاب مجریان برتر طرح (مدیران مدارس، معلمان، مربیان،کارشناسان و...) در اجرای تفاهم نامه و ارائه تقدیر نامه مشترک با امضای مدیران کل منابع طبیعی و آموزش و پرورش از دیگر رویکردهای این تفاهم نامه است.

وی افزود: امروز دانش و آگاهی مهمترین مقوله ای است که می تواند انسان را به سرمنزل مقصود برساند، اگر بخواهیم سرآمد باشیم باید علم بیاموزیم دانش آموزانی متفکر پرورش دهیم، اگر بتوانیم به سوادآموزمان در روستا بیاموزیم که هر سانتی متر مکعب خاک نیاز به 700 سال زمان دارد و باید بر خلاف جهت شیب شخم زند و بیاموزد که شخم نگهدارنده خاک است و جلوی فرسایش را می گیرد، همین نکته کمک بزرگی به حفظ منابع طبیعی ماست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان اظهار داشت: اگر به دانش آموزان روستایی بیاموزیم کوچ زمانی مشخص دارد به حفظ منابع طبیعی کمک کرده ایم، نهادینه سازی فرهنگ مراقبت از منابع طبیعی و آگاه سازی در خصوص مسئولیت اجتماعی از ضرورت هایی است که می توان در بستر آموزش و پرورش ترویج داد.

بر پایه این گزارش، جلسه انعقاد تفاهم نامه مشترک بین ادارات کل آموزش و پرورش استان کرمان و منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان با حضور رضا رضایی و مهدی رجبی پور نمایندگان این دو اداره کل در دبستان پسرانه نور دانش ناحیه 2 کرمان برگزار شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آموزش و پرورش منابع طبیعی و آبخیزداری فرهنگ سازی کل آموزش و پرورش منابع طبیعی دانش آموزان استان کرمان تفاهم نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۹۶۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار ۱۷ میلیون متر مکعب رواناب در سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی

علیرضا نصرآبادی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بعد از باران‌هایی که در اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی باریدن گرفت و در برخی مناطق منجر به سیلاب شد، یکی از سوالات دغدغه مندان حوزه منابع طبیعی بحث مهار رواناب‌ها بوده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی بیان کرد: طبق آخرین آمار و بررسی‌ها با توجه به سیلاب در اردیبهشت ماه تا به امروز ۱۷ میلیون متر مکعب رواناب در سازه‌های آبخیز داری خراسان جنوبی مهار شده است.

نصرآبادی ادامه داد: از این میزان یک میلیون متر مکعب آب در سازه‌های آبخیزداری شهرستان بیرجند ذخیره شده است.

وی با اشاره به اینکه در مجموع در سال آبی جاری که از مهرماه ۱۴۰۲ شروع شده است تاکنون حدود ۲۵ میلیون مترمکعب آب در سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی مهار شده است، گفت: بی شک این باران‌ها برای خراسان جنوبی برکت و رحمت به همراه خواهد داشت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی در پاسخ به این سوال که آیا سیلاب به سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی خسارت وارد کرده است یا خیر اظهار کرد: این سیلاب به سازه‌ها آبخیزداری و مناطقی که برنامه‌های آبخیزداری اجرا می‌شود خسارت وارد نکرده است ولی به مناطق دیگر خسارت‌هایی را به وجود آورده است.

کد خبر 6090532

دیگر خبرها

  • انعقاد ۳۱ تفاهم‌نامه داخلی و خارجی بر مبنای توانمندی‌های فارس در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • انعقاد تفاهم‌نامه تأمین ناوگان اتوبوسرانی مشهد
  • فعالیت های حفظ و احیای منابع طبیعی درجنوب کرمان مردمی سازی می شود
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه دانشگاه آزاد با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی کرمان
  • انعقاد تفاهم‌نامه‌ بنیاد نخبگان و آموزش و پرورش خراسان جنوبی
  • مهار ۱۷ میلیون متر مکعب رواناب در سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • مهار 17 میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی